• سه‌شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1401062921195
  • خبرنگار : 71477

نشست کمیته "فلسطین" سازمان همکاری اسلامی در نیویورک

نشست کمیته "فلسطین" سازمان همکاری اسلامی در نیویورک
زرداری (راست)

کمیته فلسطین سازمان همکاری اسلامی نشستی با موضوع فلسطین با حضور نمایندگان کشورهایی که برای شرکت در نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سر می‌برند، برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، ریاض المالکی، وزیر خارجه دولت تشکیلات خودگردان فلسطینی در سخنانی در جریان این نشست حمایت سازمان همکاری اسلامی از فلسطین و مسئله عادلانه آن و همچنین تحرکات انجام شده در راستای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی را ستود.

وی همچنین از اعضای سازمان همکاری اسلامی خواست که از دولت فلسطین برای دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل حمایت کنند.

در همین حال، حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی نیز در این نشست بر اهمیت برداشتن گام‌های جدی در سازمان ملل برای حمایت از مسئله فلسطین و مقابله با تجاوزات اسرائیل علیه ملت فلسطین تاکید کرد.

ابراهیم طه در ادامه با اشاره به تجاوزات روزانه صهیونیست‌ها به فلسطینی‌ها به ویژه در قدس اشغالی تاکید کرد که این تجاوزات مستلزم اتخاذ تصمیمات جدی در سطح اعضای شورای همکاری اسلامی در نشست فعلی مجمع عمومی سازمان ملل است.

بیلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان که همراه با نخست وزیر این کشور برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر کرده در  این نشست گفت: جنایات اسرائیل در فلسطین اشغالی عامل اصلی بی‌ثباتی، تنش و درگیری در تمام خاورمیانه است.

وی با محکوم کردن ادامه کشتار غیرنظامیان فلسطینی از جمله کودکان و نقض حرمت اماکن مقدس و تخریب منازل فلسطینی‌ها توسط اسرائیل افزود: پاکستان آماده است تا هر اقدامی برای توقف خونریزی و احیای کرامت انسانی و حقوق بشر برای مردم فلسطین انجام دهد.

وزیر امور خارجه پاکستان اظهار داشت: دولت اسلام‌آباد بار دیگر بر حمایت کامل خود از مبارزات مردم فلسطین برای تعیین حق سرنوشت و مقابله با اشغال تاکید کرده و از جامعه بین‌المللی می‌خواهد که به فلسطینی‌ها کمک کند تا کشوری مستقل به پایتختی قدس شریف تشکیل دهند.

حسین ابراهیم طه، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در حاشیه هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد با نمایندگان سازمان‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دیدار خواهد کرد.

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی همچنین با کمیته فلسطین سازمان همکاری اسلامی، گروه تماس مسلمانان در اروپا، گروه تماس جامو و کشمیر و گروه تماس در مورد مسلمانان روهینجا در میانمار دیدار خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha