• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401062921450
  • خبرنگار : 30188

انواع دوربین مداربسته داهوا

انواع دوربین مداربسته داهوا

سیستم‌های دوربین مداربسته، یکی از ابزارهای امنیتی در زندگی روزمره ما هستند که می‌توانند ما را در احساس امنیت و آرامش بیشتر یاری کنند و دغدغه‌ای ما را به حداقل برسانند.

به گزارش ایسنا به نقل از فراگستر، سیستم‌های دوربین مداربسته، در برندهای گوناگون و کاربردهای متنوع ارائه می‌شوند. در این متن به معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا و کاربرد آن‌ها در زندگی روزمره می‌پردازیم.

نقش انواع دوربین مداربسته داهوا

شرکت داهوا، یکی از بزرگترین شرکت‌های ارائه‌دهنده محصولات نظارت تصویری در صنعت حفاظتی و نظارتی است و طیف گسترده‌ای از انواع دوربین مداربسته را ارائه می‌سازد که هر گروهی از آن‌ها، می‌توانند در کاربردی مختلف مورد استفاده قرار گیرند. در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

  • دوربین مداربسته دام و بولت معمولی

 این دوربین‌ها، در کاربردهای عمومی چون: مصارف خانگی، ادارات، محیط های تجاری و ... مورد استفاده قرار می‌گیرند. دوربین‌های بولت و دام، متناسب با کاربردهایی که دارند به دسته‌بندی‌های گوناگونی تقسیم می‌شوند. این دسته‌بندی‌ها شامل دوربین‌هایی با قابلیت پلاک‌خوانی، تشخیص و شناسایی چهره، ضد انفجار و ضد خوردگی، Thermal یا حرارتی و ... می‌شوند.

  • دوربین مداربسته اسپید دام

این دوربین‌ها، با قیمت بیشتری نسبت به دوربین‌های بولت و دام، به فروش می‌رسند و دارای قدرت زوم بالاتری هستند. همچنین، می‌توانند در محیط‌های وسیع به منظور نظارت محیط و سوژه‌ها، مورد استفاده قرار گیرند. این نوع از دوربین‌ها نیز شامل دوربین‌های پلاک خوان، حرارتی، تشخیص و شناسایی چهره، ضد خوردگی و اکسایش و ... می‌شوند.

  • دوربین مداربسته پلاک خوانی

دوربین‌های ANPR یا پلاک خوان، از انواع دوربین مداربسته داهوا هستند که در ورودی‌های پارکینگ‌های طبقاتی، مجتمع‌های مسکونی، مراکز تفریحی، خیابان‌ها، بزرگراه‌ها و ... کاربرد دارند. البته لازم به ذکر است که دوربین‌هایی که در خیابان‌ها و بزرگراه‌ها نصب می‌شوند با دوربین‌هایی که در ورودی پارکینگ‌ها، نصب می‌شوند متفاوت خواهند بود. چرا که هر نوع دوربین پلاک خوانی، نمی‌تواند پلاک خودروهای در حال حرکت با هر سرعتی را تشخیص و شناسایی کند و شرکت تولیدکننده، برای هر دوربینی محدود سرعت معینی مشخص کرده است.

یکی از معروف‌ترین مدل‌های دوربین‌های پلاک خوان پارکینگی داهوا، مدل ITC-237 می‌باشد که می‌توان دیتابیسی از پلاک‌ها را در آن تعریف کرد تا در صورت رویت آن پلاک‌ها، درب پارکینگ و یا ورودی‌های محیط‌های حساس باز شود.

انواع دوربین مداربسته داهوا

  • دوربین مداربسته تشخیص و شناسایی چهره

در طراحی این نوع از دوربین‌های داهوا، از الگوریتم‌های تشخیص چهره بر مبنای هوش مصنوعی یا AI، استفاده شده و این نوع دوربین‌ها، می‌توانند در ورودی‌های لابی‌ها، درب‌های ورودی و خروجی ادارات، فروشگاه‌های تجاری و اداری، مراکز آموزشی و ... نصب شوند.

این نوع از انواع دوربین مداربسته داهوا، می‌تواند نقش پر رنگی را در کنترل تردد دانش آموزان در محیط‌های آموزشی، چون مدارس داشته باشد و اولیا نیز می توانند با اطلاع از زمان ورود و خروج فرزندان خود، آرامش خاطر بیشتری داشته باشند.

  • دوربین  مداربسته حرارتی یا Thermal

این دوربین ها، می توانند اطلاعات جامعی را در خصوص کنترل ترافیک و تردد خودروها ارائه کنند. به طوری که بر مبنای آن، مسئولین از نقاط پر تردد شهر مطلع شوند و مدیریت بهتری صورت گیرند. از دیگر کاربردهای دوربین های حرارتی، اطلاع از تردد و تجمع افراد در محیط های فروشگاهی و تجاری است، چرا که این قابلیت می تواند میزان محبوبیت محصولات را در اختیار مسئولین و صاحبان تجاری قرار دهد.

انواع دوربین مداربسته داهوا

  • دوربین مداربسته ضد خوردگی و ضد انفجار

دوربین‌های ضد اکسایش، دارای بدنه مقاوم در مقابل اکسایش مواد شیمیایی و هر نوع مایعات قابل اکسایش، هستند. طراحی این دوربین‌ها، به گونه‌ای است که در صورت رخداد کوچک‌ترین جرقه و نوسان برق، هیچ گاز و یا دودی به بیرون تراوش نمی‌کند و از رخداد هر گونه انفجار در محیط‌های نیروگاهی و پالایشگاهی و ... جلوگیری می‌شود.

مراکز فروش انواع دوربین مداربسته داهوا

اصلی‌ترین نکته در خرید دوربین مداربسته، گارانتی معتبر است. شرکت فراگستر الکترونیک، بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده و ارائه‌دهنده محصولات نظارت تصویری برندهای داهوا، هایک ویژن، ناظر، آلباترون و آپتینا در ایرا است و تمام محصولات دوربین مداربسته و حفاظتی خود را با گارانتی معتبر ارائه می‌نماید.

کلام آخر در خصوص معرفی انواع دوربین مداربسته داهوا

در این متن به بررسی انواع دوربین‌های مداربسته داهوا، پرداختیم. هر یک از آن‌ها می‌توانند در کاربردی خاص نصب شوند و ما را در راستای برقراری امنیت و آرامش محیط پیرامون، یاری سازند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha