• سه‌شنبه / ۲۹ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401062921512
  • خبرنگار : 50310

سرپرست آموزش و پرورش استان خبر داد:

برگزاری جشن شکوفه‌ها با حضور ۳۲ هزار کلاس اولی در لرستان

برگزاری جشن شکوفه‌ها با حضور ۳۲ هزار کلاس اولی در لرستان

ایسنا/لرستان سرپرست آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی، مدارس استان پذیرای ۳۴۸ هزار دانش‌آموز خواهد بود، گفت: جشن شکوفه‌ها در لرستان پنج‌شبنه، ۳۱ شهریور و جشن بازگشایی مدارس نیز دوم مهر برگزار خواهد شد.

رضا عزتی در همایش تجلیل از خادمان مدرسه، که در اردوگاه دانش‌آموزی آیت‌الله کمالوند خرم‌آباد برگزار شد، با اشاره به جایگاه خدمتگزاران در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و ویژگی خدمتگزاران، اظهار کرد: صبر و متانت در برابر مشکلات، خداباوری و اخلاص، اخلاق نیکو و پسندیده و تعامل با دیگران ازجمله ویژگی‌های یک خدمتگزار واقعی است.

وی نگاه آموزش و پرورش به شغل خدمتگزار را به دور از تبعیض و مبتنی بر ارزش‌ها و آموزه‌های دینی دانست و افزود: خادمان مدرسه یکی از ارکان بازگشایی مدارس هستند که خوشبختانه با تلاش شما خدمتگزاران پرتلاش مدارس استان امسال بیش از پیش، آماده و مهیای حضور دانش‌آموزان برای سال‌تحصیلی جدید هستند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان به مشکلات و مسائل مطرح شده توسط نمایندگان خادمان مدرسه در این جلسه نیز اشاره کرد و گفت: این همایش بهانه‌ای بود تا حرف‌ها و صحبت‌های شما را از نزدیک بشنویم و مشکلات و مسائل مطرح شده را در وزارت پیگیری و برای آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وی با بیان اینکه در سال جدید تحصیلی، مدارس لرستان پذیرای ۳۴۸ هزار دانش‌آموز خواهد بود، اضافه کرد: از مجموع ۳۴۸ هزار دانش‌آموز لرستانی که سال‌تحصیلی جدید راهی مدارس می‌شوند،  ۳۲ هزار نفر کلاس اولی هستند.

سرپرست آموزش و پرورش لرستان افزود: جشن شکوفه‌ها در لرستان پنج‌شبنه، ۳۱ شهریورماه و جشن بازگشایی مدارس نیز در روز دوم مهرماه برگزار خواهد شد.

در ادامه بهرام‌نژاد، رئیس اداره حفاظت فیزیکی مرکز حراست وزارت آموزش و پرورش نیز با اشاره به اینکه کمبود نیروی خدمتگزار در مدارس یک مسئله در سطح کشور است، گفت: در کشور حدود ۶۶ هزار خادم مدرسه فعالیت می‌کند در حالی که باید ۱۱۰ هزار نیروی خدمتگزار داشته باشیم.

وی ادامه داد: همه مشکلات و مسائل مطرح شده توسط خادمان مدارس در این مراسم را در وزارت آموزش و پرورش مطرح می‌کنم و امیدوارم در آینده اتفاقات مثبت و خوبی در این حوزه اتفاق بیفتد.

همچنین پرویز عبدی، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش لرستان نیز کار خدمتگزاران مدارس را در فرآیند تعلیم و تربیت بسیار مهم دانست و گفت: بخشی از آرامش دانش‌آموزان در مدارس مرهون زحمات سرایداران و خدمتگزاران محترم آموزشگاه‌ها است که لازم است همگان قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

در ادامه اسفندیار گنجی‌پور، رئیس اداره رفاه و پشتیبانی آموزش و پرورش لرستان نیز در این مراسم به فعالیت ۱۲۰۰ نیروی خدمتگزار در سطح مدارس استان اشاره کرد و گفت: در این مراسم ۳۰۰ نفر از خادمان مدارس آموزش و پرورش نواحی منطقه یک و دو خرم‌آباد، بیرانشهر، زاغه، چگنی، ویسیان و مناطق عشایری حضور داشتند و نظیر این برنامه با همکاری سایر ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق استان برگزار خواهد شد.

در حاشیه این مراسم هم یک کارگاه آموزشی در راستای شغل خدمتگزاران و بازگشایی پرنشاط مدارس در سال‌تحصیلی جدید برگزار شد و در بخش دیگری از این مراسم آقایان عبدی‌پور، ماکنعلی و جعفری به نمایندگی از خادمان مدرسه مشکلات و مسائل حوزه کاری خود را که عمدتاً مربوط به تبدیل وضعیت نیروی‌های خدمتگزار، ارتقا شغلی، حقوق و سایر مزایای شغلی بود بیان کردند و خواستار رسیدگی و پیگیری این موضوعات شدند و در پایان با اهدای لوح تقدیر از زحمات خدمتگزارن مدارس قدردانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha