• چهارشنبه / ۳۰ شهریور ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401063021732
  • خبرنگار : 71402

هفتادوهفتمین مجمع عمومی؛

اولاف شولتس: پوتین باید بپذیرد که نمی‌تواند در جنگ اوکراین پیروز شود

اولاف شولتس: پوتین باید بپذیرد که نمی‌تواند در جنگ اوکراین پیروز شود

صدراعظم آلمان در هفتادوهفتمین مجمع عمومی سازمان ملل گفت، پوتین تنها در صورتی دست از "جاه‌طلبی‌های امپراتوری" خود که خطر نابودی اوکراین و روسیه را در پی دارد، دست می‌کشد که تشخیص دهد نمی‌تواند در این جنگ پیروز شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان سه‌شنبه در اولین سخنرانی خود در مجمع عمومی گفت: به همین دلیل است که ما هیچ صلحی را که روسیه دیکته کند، نمی‌پذیریم و به همین دلیل است که اوکراین باید بتواند حمله روسیه را دفع کند.

صدراعظم آلمان گفت که بازگشت امپریالیسم با جنگ پوتین علیه اوکراین، فقط یک "فاجعه" برای اروپا نبود، بلکه برای "نظم صلح جهانی مبتنی بر قوانین" بود. او از سازمان ملل خواست که از این موضوع در برابر کسانی که ترجیح می‌دهند جهانی که در آن "قوی‌ها بر ضعیف‌ها حکومت می‌کنند" دفاع کند.

شولتس پرسید: آیا ما شاهد درمانده‌ای هستیم که برخی می‌خواهند ما را به نظم جهانی‌ای بازگردانند که در آن جنگ یک ابزار مشترک سیاسی است، کشورهای مستقل باید به همسایگان قوی‌تر یا اربابان استعمارگر خود بپیوندند و رفاه و حقوق بشر امتیازی برای افراد خوش‌شانس است؟

او افزود: یا اینکه ما با هم می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که جهان چندقطبی قرن بیست و یکم یک جهان چندجانبه باقی می‌ماند؟ پاسخ من به عنوان یک آلمانی و اروپایی این است؛ باید به آن برسیم. برای دستیابی بهتر به این هدف، جنوب جهانی نیاز به اظهارنظر بیشتری در امور جهانی دارد. با مسئولیت بیشتر، اعتقاد بیشتری حاصل می‌شود.

کشورهای غربی از زمانی که روسیه حمله خود به اوکراین را در ۲۴ فوریه آغاز کرد، برای نفوذ دیپلماتیک با روسیه در حال رقابت هستند. شولتس اعلام کرد که برلین میزبان کنفرانسی در مورد بازسازی اوکراین در ۲۵ اکتبر خواهد بود. به گفته شولتس، آلمان با "هزینه هنگفت بازسازی این کشور" به دولت کی‌یف کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۰۹:۰۳

اتّفاقاً پوتین پیروزمیدان است،چه نازیهای فاشیست بخواهندیانخواهند.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۰۹:۰۷

جناب شولتس جناب آیشمن به شما سلامی گرم و صمیمانه میرساند. شما جواب او را چه میدهید؟

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۱۰:۲۳

کو کوش شنوا !! آنقدر مغرور و متبکر هستند که نمی خواهند بپذیرند که هم به روسیه و بقیه دنیا صدمه خواهند زد. پوتین فکر می کند با این جنگ اروپا و امریکا فرومیپاشد!! همان تفکرات ارتجاعی دوران شوروی و رهبران مستبد آنان.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۱۲:۰۴

شولت یه حرف درستی زد که نباید بذاریم قوی تر ها بر ضعیف ها حکومت کنند. پس چرا امریکا چندین ساله داره با پتک جنگ اقتصادی تو سرمون می زنه. چرا صدام قلدر به ایران حمله کرد صداتون در نمی اومد و حتی سلاح های شیمایی و انواع سلاح بهش می رسوندین! چرا عربستان چون قلدره دست از سر یمن بر نمی داره اینا برای شما مهم نبوده و نیست فقط اوکراین مهمه. حالم از این دو رویی هاتون به هم می خوره کاش یکی یه یاعلی بگه جواب این دروغ هاشونو بده تو همین سازمان ملل. 70 ساله سلاح هاتونو می دید اسرائیل و قلدرش کردین که فلسطینی ها رو نابود کنه و خیلی جنگ های دیگه

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۱۲:۲۵

آلمانها در قضیه برجام و تحریمهای یک جانبه ترامپ نشان دادند استقلال رای ندارند و مجبور به تبعیت از آمریکا هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۱۲:۳۱

از جهان چندقطبی صحبت کردن استقلال سیاسی از آمریکا میخواهد که اینها ندارند

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۱۴:۱۸

بکوری چشم دشمنان پوتین،، روسیه وپوتین دراین جنگ پیروزبوده وهست، نئونازیست محکوم ونابودشدنی است.

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۰ ۲۱:۴۹

پوتین به لطف خدا شکست میخورد و چین و بقیه دیکتاتورهای قرن کرکره را پایین میکشند درود بر آزادگی زنان و مردان اکراین

avatar
۱۴۰۱-۰۶-۳۱ ۰۸:۱۳

مطمنا وقتی غرب اوکراین رو تحریک کرده اجازه نمیده روسیه پیروز شه ولی روسیه ست که باید راهکاری بکار ببره غرب رو غافلگیر کنه