• جمعه / ۱ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۲
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401070100081
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

دانشگاه‌ها و مراکز علمی اصفهان در هفته‌ای که گذشت؛

از درخشش دانشجویان اصفهان در المپیاد تا تمدید انتخاب واحد دانشجویان پیام‌نور

از درخشش دانشجویان اصفهان در المپیاد تا تمدید انتخاب واحد دانشجویان پیام‌نور

ایسنا/اصفهان درخشش دانشجویان علوم پزشکی اصفهان در مرحله دوم چهاردهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور، تمدید مهلت انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور، برگزاری نخستین جلسه دبیرخانه کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه نجف آباد و افتتاح مهدکودک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از جمله مهم‌ترین عناوین خبری مراکز علمی و دانشگاه‌های مختلف استان اصفهان در هفته‌ گذشته هستند.

درخشش دانشجویان علوم پزشکی اصفهان

آزمون مرحله دوم چهاردهمین المپیاد دانشجویان علوم پزشکی کشور از تاریخ ۱۹ شهریور تا ۲۴ شهریور در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد که دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان توانستند در این دوره با کسب مدال های طلا، نقره، برنز و دیپلم های افتخار، بار دیگر خوش بدرخشند.

دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در این آزمون موفق شدند ۲ مدال طلای انفرادی ،۱ مدال نقره انفرادی ، ۱ مدال برنز انفرادی ،۱۱ دیپلم افتخار انفرادی و یک دیپلم افتخار گروهی  به شرح زیر  کسب کنند:

- مطالعات میان رشته‌ای:
 نیما شیرانی لیری و امیرحسین طاهری نیا: مدال طلای انفرادی 
 بهنام نصوحی : مدال برنز 
محمد حسین  قره باقری: دیپلم افتخار 
محمد حسین قره باقری،امیرحسین طاهری نیا و بهنام نصوحی: دیپلم افتخار گروهی 
-حیطه استدلال بالینی 
شکیبا دهقانی : نقره انفرادی 
 محمد رعیتی:دیپلم افتخار

 -کارآفرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم:

امیر محمد یاوری ،محمد حسین نیکبخت ،علی اکبر اکبری و آرین حاجیان : دیپلم افتخار 

-تفکر علمی در علوم پایه 
حسین معصومی، مهدی دهقانی و احمد رضا جان نثاری : دیپلم افتخار 
-مدیریت نظام سلامت 
فائزه قیصری و وحید ضرغامی : دیپلم افتخار

افزوده شدن ده دستگاه آمبولانس به ناوگان آمبولانس استان

دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در راستای تامین عدالت در نظام سلامت و به منظور تجهیز و بروز رسانی ناوگان آمبولانس های استان اصفهان، ده دستگاه آمبولانس جدید را به  بیمارستان های استان اضافه کرد. این آمبولانس ها با هزینه ای معادل ۱۱ میلیارد تومان از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خریداری شده است.

انتخاب مسعود صلواتی، عضو هیات علمی دانشگاه کاشان به‌عنوان سرآمد علمی کشور

 مسعود صلواتی نیاسر، عضو هیئت علمی دانشکده شیمی این دانشگاه در فهرست سرآمدان علمی سال 1401 انتخاب شد. بر اساس اعلام فدراسیون سرآمدان علمی ایران، صلواتی با کسب اعتبار علمی  490 ، حائز رتبه 33 شده است.

دبیرخانه سرآمدان علمی ایران با بررسی مقالات منتشر شده در نشریات برتر در سال‌های 2019 تا 2021 و استفاده از آیین نامه انتخاب سرآمدان علمی تعداد 100 سرآمد علمی و 15 سرآمد علمی جوان را شناسایی و معرفی کرد. سرآمد علمی جوان از بین افرادی با رتبه بیشتر از 100 و سن کمتر از 45 سال انتخاب شده‌اند.

تایید حکم رئیس دانشگاه کاشان

حکم ریاست عباس کتابی به‌عنوان رئیس دانشگاه کاشان، از سوی وزیر علوم، تحقیقات وفناوری پس از تایید شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ شد.عباس کتابی در مهرماه ۱۴۰۰ ازطرف وزیر علوم به عنوان سرپرست دانشگاه کاشان منصوب شده بود.عباس کتابی از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ نیز ریاست دانشگاه کاشان را بر عهده داشتند.

 زلفی گل در این حکم افزوده است: نظر به مراتب تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی، بر اساس مصوبه ۴۹ مورخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۰ کمیته تعیین رؤسای دانشگاه‌ها شورای انقلاب فرهنگی به موجب این حکم از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۳ برای مدت چهار سال به ریاست دانشگاه کاشان منصوب می شوید.

جزئیات زمان ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی کنکور سراسری و بر اساس سوابق تحصیلی

دانشگاه پیام‌نور به اطلاع می‌رساند: زمان ثبت‌نام متعاقبا از طریق سایت رسمی دانشگاه اعلام خواهد شد. ضمناً لازم است مدارک ذیل  را در حجم حداکثر ۲۵۰ کیلوبایت و در فرمت jpg یا jpeg تهیه نمایید تا در زمان ثبت‌نام امکان بارگذاری آن وجود داشته باشد.

تصویر صفحه اول و توضیحات شناسنامه

تصویر کارت ملی (پشت و رو)

تصویر مدرک دیپلم (دارندگان دیپلم ترمی واحدی یا سالی واحدی لازم است مدرک پیش دانشگاهی نیز ارائه دهند)

مدرک مشخص کننده نظام وظیفه ویژه آقایان

ثبت‌نام از طریق سامانه http://reg.pnu.ac.ir انجام می‌پذیرد.

تمدید مهلت انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه پیام‌نور

محسن حیدری، مدیرکل روابط عمومی سازمان مرکزی دانشگاه پیام‌نور از تمدید مهلت انتخاب واحد دانشجویان خبر داد و گفت: با عنایت به اینکه تعدادی از دانشجویان تاکنون موفق به انتخاب واحد در نیمسال اول ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نشده‌اند، مهلت انتخاب واحد از تاریخ ۱۴۰۱/۰۶/۲۹ لغایت ۱۴۰۱/۰۷/۰۱ برای کلیه ورودیها تمدید شد.

دبیر کل هیئت اندیشه‌ورز دانشگاه اصفهان انتخاب شد

اولین نشست هیات اندیشه‌ورز دانشگاه اصفهان با حضور جمعی از نخبگان علمی و اجرایی دانشگاه روز یکشنبه ۲۷ شهریور۱۴۰۱ در محل تالار دکتر رزمجو برگزار و دکتر سید علی اصغر میرباقری فرد با اکثریت آرا، به‌عنوان دبیر هیات اندیشه ورز انتخاب شد.

پذیرفته شدگان در مقطع کارشناسی دانشگاه اصفهان سال ۱۴۰۱

به اطلاع می‌رساند زمان و دستورالعمل مربوط به ثبت نام از روز شنبه ۱۴۰۱/۰۷/۰۲ در پایگاه اطلاع رسانی معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه به آدرس https://academics.ui.ac.ir در دسترس خواهد

انتصاب رئیس دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها دانشگاه صنعتی اصفهان

میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، مهدی علینقیان دانشیار دانشکده مهندسی صنایع و سیستم‌ها را برای مدت سه سال به سمت ریاست این دانشکده منصوب کرد. 

استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر به سرپرستی معاونت فرهنگی دانشگاه صنعتی منصوب شد

 میبدی، رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان، ضمن تشکر از تلاش‌های خالصانه و مجدانه شایان‌نژاد در زمان معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه، با ابلاغ حکمی، الهام محمودزاده، استادیار دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه را به سمت سرپرستی معاونت فرهنگی و اجتماعی تا زمان انتصاب جدید منصوب کرد.   

الهام محمودزاده، پیش از این به‌عنوان مدیر اجرایی معاونت فرهنگی و اجتماعی نیز از ریاست دانشگاه حکم دریافت کرده و با حفظ سمت سرپرستی معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه برعهده گرفته است.

اطلاعیه مهم ثبت‌نام پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی سال ۱۴۰۱ دانشگاه صنعتی اصفهان

ورود شما عزیزان را به خانواده بزرگ دانشگاه صنعتی اصفهان گرامی می‌داریم؛ نودانشجویان عزیز می‌توانند با آرامش خاطر ضمن دنبال کردن اطلاعیه‌های رسمی دانشگاه از نحوه ثبت نامِ خود مطلع شوند. به زودی مراحل ثبت نام و اطلاعیه‌های لازم برای شما عزیزان از طریق سایت و شبکه‌های اجتماعی رسمی دانشگاه، اطلاع رسانی خواهد شد. از شکیبایی شما سپاسگزاریم.

برگزاری نخستین جلسه بررسی دبیرخانه کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه نجف‌آباد

این کنسرسیوم فعالیت رسمی خود را از بهمن ۱۴۰۰ آغاز کرده و توانسته است در طول ۶ ماه فعالیت موثر خود دستاوردهای مختلفی حاصل نماید. از جمله این دستاوردها حضور در نمایشگاه مدیریت شهری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی استان اصفهان، حضور در رویداد گام دوم با چند عنوان گروه پژوهشی مراکز تحقیقاتی مرتبط با خود و امضا تعدادی تفاهم‌نامه با سایر واحدهای دانشگاهی، حضور در نمایشگاه شهر هوشمند در محل مصلی تهران و تدوین دو شیوه‌نامه برگزاری دوره‌های آموزشی هوش مصنوعی‌محور و اولین انجمن رسمی_تخصصی هوش مصنوعی کشور، با هدف بهره‌بردن از ظرفیت علمی کشور در راستای تحقق فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر قرار گرفتن ایران در میان ۱۰ کشور پیشرو در حوزه‌ی هوش مصنوعی، است.

دبیرخانه کنسرسیوم هوش مصنوعیدبیرخانه کنسرسیوم هوش مصنوعی

برنامه جامع کنسرسیوم هوش مصنوعی دانشگاه آزاد اسلامی مبتنی بر مطالعه وضعیت کنونی ایران و سند نقشه راه توسعه هوش مصنوعی کشور، مطالعه برنامه کشورهای پیشرو در هوش مصنوعی، توانمندی‌های واحد جامع مستقل نجف آباد و سایر واحدها و مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد، سند تحول و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی و کلیه اسناد بالادستی کشوری مرتبط با زمینه هوش مصنوعی تدوین شده و از جامعیت برخوردار می‌باشد. هدف این برنامه تعیین جایگاه دانشگاه آزاد اسلامی در صنعت هوش مصنوعی کشور است. در همین راستا و در ابتدای فعالیت این کنسرسیوم قراردادهایی با برخی مراکز منعقد شد که با تکیه بر توان مراکز تحقیقاتی عضو در حال انجام هستند.

مهدکودک شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به طور رسمی افتتاح شد

در این مهد که توسط بخش خصوصی و با حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تأسیس شد، مخاطبانی مورد توجه قرار گرفته‌اند که می‌توانند با آموزش و تربیتی صحیح، در آینده به تصمیم‌گیران یا فعالان اکوسیستم فناوری و نوآوری تبدیل شوند. به همین دلیل با اقدامات تخصصی و مناسب سن کودکان، مفاهیم لازم به آن‌ها آموزش داده می‌شود. اگرچه اولویت جذب، با فرزندان کارکنان شاغل در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است اما محدودیتی در جذب کودکان خارج از شهرک وجود ندارد. این مهد از ساعت ۸ الی ۱۶:۳۰ پذیرای کودکان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha