• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۰۶:۵۵
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401070200371
  • خبرنگار : 71368

جلسه ستاد استقبال از مهر برگزار شد

کاهش ۲۲ درصدی ترافیک در صورت اجرای کامل شناورشدن ساعت کار

کاهش ۲۲ درصدی ترافیک در صورت اجرای کامل شناورشدن ساعت کار

صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، جلسه ستاد استقبال از مهر در شهرداری تهران تشکیل شد.

به گزارش ایسنا، مجتبی شفیعی معاون حمل و نقل شهرداری تهران در این جلسه گفت: پیش بینی می‌شود با آغاز سال تحصیلی و بازگشایی مدارس، ترافیک حدود ۳۰ درصد افزایش یابد.

وی ادامه داد: شب گذشته اطلاع دادند که شخص شهردار در این جلسه حاضر خواهد شد اما گویا کار مهمی برایشان پیش آمده است.

شفیعی اظهار کرد: در حوزه مدیریت سفر اتفاق خوبی رخ داده که از طریق دولت پیگیری شد و آن، منعطف بودن ساعت کار بود که شامل دستگاه‌های عمومی و دولتی است چرا که مطالعات ترافیکی نشان داد شناور شدن ساعت کار تا ۲۲ درصد می‌تواند پیک ترافیک را کاهش دهد البته به شرطی که به طور کامل اجرایی شود. پیشنهادات دیگر مثل دورکاری یا دورکار شدن حداقل ۲۰ درصد کارکنان به تصویب نرسید.

شفیعی اظهار کرد: با توجه به تعطیلی پیش رو شاهد ترافیک آنگونه که پیش‌بینی می‌شود،نباشیم. البته برای سرویس مدارس برنامه‌ریزی خوبی صورت گرفته و امید است تا پایان هفته ساماندهی آنها تمام شود.

وی همچنین گفت: احساس می‌کنم در حوزه اطلاع‌رسانی، شناور شدن ساعت کار از ۷ تا ۹ صبح، کم بوده است.

بنابراین گزارش درجلسه ستاد استقبال از مهر، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران، رئیس سازمان تاکسیرانی شهر تهران، مدیر کل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک تهران و معاون عملیات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ حضور داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۱۱:۳۰

اگه از ساعت 6 صبح تا 6 بعد از ظهر باشه بهتره ، شناور یعنی همین اگه بچه مدرسه ای داری بتونی هماهنگی لازم رو داشته باشی اگه نداری بتونی زود بیای و پس از 8 ساعت کاری زودتر خیابون خلوت کنی و بری خونه تا بقیه در شهر به کارشون برسن و شلوغی و ترافیک درست نشه ، لطفاً بخاطر رفاه حال کسانی که بچه مدرسه ای ندارن و رفاه آنهایی که دانش آموز دارن آزمایش کنید فکر کنم جواب بده .