• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۵
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1401070200565
  • خبرنگار : 71625

در مراسم آغاز سال تحصیلی در هنرستان موسیقی پسران

درخواست وزیر ارشاد از هنرمندان: مردم را به آرامش دعوت کنید

درخواست وزیر ارشاد از هنرمندان: مردم را به آرامش دعوت کنید

محمدمهدی اسماعیلی در پی اتفاقات اخیر، در یک سخنرانی خطاب به هنرمندان گفت: ما ملت یکپارچه‌ای هستیم و در شادی و غم همراه هم هستیم. امروز هنرمندان باید به جامعه امید ببخشند. از همه اهالی فرهنگ و هنر در این روز شروع مهر می‌خواهم که به جامعه آرامش تزریق کنند. مردم را به آرامش دعوت کنند.

به گزارش خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، زنگ هنرستان موسیقی پسران در حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کل ارشاد استان تهران و اساتید این مجموعه به صدا درآمد.

در این رویداد محمدمهدی اسماعیلی بیان کرد: در چند سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا این مراسم پرشکوه برگزار نمی‌شد ولی امسال با همت پرستاران و کادر پزشکی امکان برگزاری مراسم شروع سال تحصیلی فراهم شده است.

او با بیان اینکه وجود پیامبر منشاء پدید آمدنِ آثار فرهنگی و هنریِ بسیاری بوده است، با تاکید بر اهمیت آموزش و پرورش، گفت: امروز برای دومین سال، سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم. سال گذشته در هنرستان دختران سال تحصیلی را آغاز کردیم و امسال در هنرستان موسیقی پسران هستیم. دو هفته پیش هم از چند هنرجوی هنرستان‌ها تجلیل کردیم که در کنکور از رتبه‌های برتر بودند. 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد که هر استان در پایان این چهار سال حداقل باید یک هنرستان دختران و یک هنرستان پسران داشته باشد و در همین راستا، گفت: موضوع آموزش هنر را به عنوان سرفصل عدالت آموزشی و فرهنگی در دستور کار داریم. همه سرزمین ما مستعد پرورش استعدادهاست. در یک سال اخیر سالن‌های استاندارد موسیقی در شهرهای مختلف مانند ساری و ارومیه تاسیس کردیم و اراک، کرمان، یزد و سایر شهرها در برنامه آتی ما قرار دارند. 

اسماعیلی گفت که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حامی موسیقی اصیل ایرانی است و البته وجود ضعف‌ها را قبول دارد، ولی باید نقاط قوت را هم دید.

او ادامه داد: ما ملت یکپارچه‌ای هستیم. در شادی‌ها کنار هم هستیم. جوان کشتی‌گیرمان قهرمان جهان شد، همه با هم خوشحالی کردیم. دیشب تیم ملی فوتبال ما یکی از قدرت‌های فوتبال دنیا را شکست داد. پس از درگذشت خانم امینی، رئیس‌جمهور در تماس با خانواده این عزیز از دست رفته، به این نکته اشاره کردند که گویی یکی از اعضای خانواده خود را از دست داده‌اند. اما برخی از این اتفاق، برای التهاب استفاده می‌کنند. امروز هنرمندان باید به جامعه امید ببخشند. باید از دو طبی کردن جامعه پرهیز کنیم. جامعه ایران یکپارچه است.

اسماعیلی تصریح کرد: نباید چیزی بگوییم یا بنویسیم که مردم را گمراه کند. نقد و گفت‌وگو پذیرفته است اما اینکه التهاب ایجاد شود و امنیت شهروندان خدشه‌دار شود، این حتما خط قرمز است.

از همه اهالی فرهنگ و هنر در این روز شروع مهر می‌خواهم که به جامعه آرامش تزریق کنند. مردم را به آرامش دعوت کنند. از گفتن مسائلی پرهیز کنند که شاید حتی حق هم باشد، اما با لحن بد گفتنش به کسانی کمک می‌کند که می‌خواهند آرامش کشور را هدف قرار دهند. 

محمد خراسانی‌زاده، مدیرکل ارشاد استان تهران در ادامه این مراسم بیان کرد: این یکصد و چهارمین باری است که سال تحصیلی در هنرستان موسیقی شروع می‌شود. در هر دو هنرستان موسیقی ـ هنرستان هنرهای زیبا و هنرستان کمال‌الملک ـ چهره‌های نام آشنایی برای هنر این مملکت تربیت یافته‌اند. تلاش کردیم در شهر ری دو هنرستان را در سال آینده داشته باشیم. اگر در عرصه موسیقی روی داشته‌های خودمان می‌ایستادیم الان اوضاع ما خیلی بهتر از این بود.

او درباره‌ی شرایط کنونی گفت: ملت ایران این روزها سوگوار عزیز از دست رفته‌ای (مهسا امینی) هستند اما راضی نیستند خانواده‌های دیگری عزادار شوند و به نیروهای امنیتی کشور هتک حرمت شود.

در پایان این مراسم از جمعی از اساتید هنرستان موسیقی پسران تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۱۶:۱۸

آرامش کشورو گشت ارشاد و مرگ مهسا در گشت بهم زده، گشت رو تعطیل کنید تا ارامش برگرده

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۲۳:۴۳

اولین قدم ،توقف گشت ارشاده،قدم بعدی دستگیری ومحاکمه اختلاسگران وقدمهای دیگری نیز باید برداشته بشه تا حکومت عدل وآزادی واقعی برقرار بشه

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۲۱:۲۴

آقای وزیر ارشاد با قطع اینترنت کاری دارید انجام میدید که وفاداران به انقلاب و نظام هم از شما روی گردان می‌شوند چرا اینقد ملت رو اذیت میکنید چرا ملت رو نادیده میگیرید آیا میدونید با قطع اینترنت چقد از نظر روحی وروانی به کل جامعه آسیب می‌زنید اینقد با خودخواهی و نادیده گرفتن ملت کارهایی انجام خواهید داد که من ایرانی که جانم رو فدای رهبرم و نظام مقدس ایران میکنم باعث بشود حق به اغتشاش گران بدم چون به این درک میرسم بغیراز عصیان و فریاد زدن نمیتوانم خواسته هایمان اعلام کنیم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۲۱:۵۹

واقعا متاسفم ،این راه اعتراض نیست،فقط دارن امنیت کشور رو بر هم میزنن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۲۲:۳۵

این کار شما بسیاربهتر بود از تهدید هنرمندان. با تهدید و بگیر و ببند که سالهاست انجام میشود بهتر که نمیشود هیچ بدتر هم میشود. یعنی هنوز تجربه نشده.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۰۰:۱۱

وزیر خودش از الان شروع کرده به دسته بندی .خودش داره اوضاع رو بدتر می کنه

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۰۸:۱۵

آرمش رو اونایی اعتراض کردن و مردم بی گناه رو به جرم پلیس بودن و بسیجی بودن کشتن، بهم زدن گشت ارشاد باید بمونه که شرایط از این بدتر نشه و باید پاسخگو باشه که با این همه بودجه چه میکنه که وضع حجاب به اینجا رسیده

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۰۸:۱۶

دیگه الان به آرامش دعوت کنن؟ اذیت نشن یهو

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۰۸:۱۹

مهسا بهانه بودن، همه هنرمندا و کله گنده ها و فوتبالیست هایی که به اغتشاشات رو با هشتک یا با استوری ها و حرف های کنایه امیز دامن زدن، باید محاکمه شن تک تک شون حتی برنامه هایی که هشتک بزن و دلسوز شدن بودن، نمونه ش سروش پلاس و آپارات و بازار حالا هی حمایت کنین

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۰۸:۵۸

الان به یاد هنر مند افتادی تا حالا یادت نبود همه رو که ممنوع تصویر کردین کسی نمونده

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۱۰:۲۱

آرامش کشور و امنیت روانی مردم را گشت ارشاد بهم زده

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۱۰:۲۲

کاش اگر هنرستان زیاد میکنید حواستون هم باشه ۴روز دیگه ازش چه آدم هایی بیرون میان و چه تاثیرلتی روی جامعه میذارن.هنر+معنویت+اخلاق+میهن پرستی خوبه.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۱۰:۵۲

گشت ارشاد رو اصلاح کنید؛کار پلیس ارشاد نیست،ارشاد رو از تلویزیون و مدرسه و فضای مجازی شروع کنید و گشت رو برای هنجار شکنان بدپوشش کف خیابان (نه امثال مهسا امینی)سلبریتی ها و شاخ های مجازی بذارید و بهشون تذکر بدید

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۱۳:۱۰

مملکت رو درست کنید گرونیا،بیکاریا بدبختیا آرامش خود به خود به وجود میاد. این حرفا تکراریه. مگه قبلا این ماجرا ها آرامش داشتیم. همش درگیر گرونی و فقر هستیم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۲۳:۲۲

مردم را به آرامش دعوت کنید تا آقایان با خیال راحت‌تر به اختلاسهای میلیاردی مشغول باشند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۴ ۰۷:۴۵

حالم از هر چی هنرمند(بازیگر) بهم میخوره. خود اینا باعث اغتشاش هستن بازیگران الگوی بیحجابی برای دختران معصوم ماشدن اگر جلوی این بی بند وباری بازیگران گرفته میشد خیلی چیز ها حل میشد.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۷ ۰۸:۰۷

اختلاس چی اونم حل می شد؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۹ ۰۰:۰۱

چنین درخواستی خود یعنی تولید سلبریتی. قانون و فرهنگ قانون شناسی باید گسترش پیدا کند، همین دلیل خواست اعطا سلام قفلی و ارزش افزوده و زیادی به قشری است که اعتبارشان فقط در حوزه هنری یا ورزشی آنان است، آنهم درخواست برای آرامش مردم، نه آنان که از مردم سلب آزادی امشب کرده اند.