• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401070200774
  • خبرنگار : 50026

احیای هتلینگ ۵ کاروان‌سرای وقفی در خراسان جنوبی

احیای هتلینگ ۵ کاروان‌سرای وقفی در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در استان کاروان سراهای وقفی وجود دارد که در راستای حفظ موقوفات و توسعه بحث بومگردی پنج کاروان سرای شاه عباسی در استان به همت اوقاف به منظور استفاده به عنوان هتلینگ احیا شده است.

حجت الاسلام پرویز بخشی پور، امروز شنبه ۲ مهر در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی اظهار کرد: بحث وقف بحث ماندگاری است و بحث هدیه نیست.

به گزارش ایسنا، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بیان کرد: در گذشته به موضوع وقف دستبرد شده، اما امروز تلاش داریم تا که در سه حوزه موقوفات و بقاع متبرکه و موضوعات قرآن برنامه های مهمی اجرا کنیم و جهت حفظ موقوفات بحث اخذ سند در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در ۱۸۰۰ روستای خراسان جنوبی موقوفاتی وجود دارد، افزود: اما در این روستاها هیچ سکنه‌ای وجود ندارد و بحث ثبت و نقشه برداری و شناسایی موقوفات در این روستاها هزینه‌های کلانی دارد.

بخشی پور به اخذ سند مالکیت اشاره کرد و گفت: اجازه نداریم که موقوفات در جهت حیف و میل قرار گیرند و دفاع از موقوفات بر ما ارجح تر است و طبق قانون اجازه تعطیلی نیت موقوفات را داریم تا تعرضی به آن نشود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در خصوص بحث احیا و بهره وری موقوفات تصریح کرد: مقداری از نیات موقوفات در زمینه حفظ عین موقوفه دریافت می‌شود و بسیاری از قنواتی که در گذشته مالک بودیم امروز هیچ مالکیتی نداریم در حالی که احیای قنوات جز اولویت‌ها است.

وی ادامه داد: در این راستا بحث احیای  ۲ قنات در شهرستان خوسف در دستور کار داریم و یک قنات به بهره برداری رسیده است و دیگری در دست احیا قرار دارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۱۰۳ پرونده حقوقی طی سال جاری در سامانه ثبت شده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۹۲ پرونده در دادگاه‌ها گشوده بوده و ۶۲ پرونده به نفع موقوفات و ۶ پرونده علیه موقوفات صادر شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha