• شنبه / ۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۷:۰۱
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 1401070200878
  • خبرنگار : 71091

صدرعاملی: امین تارخ خیلی زود از دنیا رفت

صدرعاملی: امین تارخ خیلی زود از دنیا رفت

رسول صدرعاملی که در فیلم «پاییزان » با امین تارخ همکاری داشت، گفت: امین تارخ خیلی زود از دنیا رفت. اول دوران شکوفایی بازیگری اش بود، متاسفم که دیگر در میان ما نیست.

این کارگردان با یادآوری خاطره همکاری‌اش در فیلم «پاییزان» به ایسنا گفت: امین تارخ خیلی حساس و زودرنج بود. او بعد از انقلاب اولین فیلم سینمایی‌اش را با نام «پاییزان» با من کار کرد، البته بعد از انقلاب سریال «سربداران» را هم بازی کرد اما اولین فیلم سینمایی‌اش «پاییزان» بود. 

او ادامه داد: امین تارخ در فیلم «پاییزان» به شدت درخشید و یکی از عوامل اصلی موفقیت فیلم، بازیگری امین تارخ در کنار داریوش ارجمند بود. آنها توانستند، فیلمی را که ۱۰۵ دقیقه بود و ۹۰ دقیقه آن در ماشین می‌گذشت را شرایط درام‌اش را به گونه‌ای پیش ببرند که تماشاگر تا آخر فیلم درگیر شود و یکی از موفق‌ترین فیلم‌های گیشه در آن سال بشود.

صدرعاملی گفت: امین تارخ انسانی راستگو و بدون شیله، پیله بود و اگر ناراحتی برایش پیش می‌آمد، نمی‌توانست آن را پنهان کند. امین تارخ صادق بود و تمام آنچه که در دلش بود در صورتش هویدا بود و چیز پنهانی نداشت.

این کارگردان در بخش پایانی سخنانش گفت: یادمان نرود او اولین کسی بود که کلاس بازیگری را برای علاقمندان به بازیگری به صورت حرفه‌ای راه اندازی کرد و مسئولیت پذیر بود. او وقت می‌گذاشت، تلاش می‌کرد تا آدم‌های، با سواد را به سینمای ایران تحویل دهد. او مسئولانه در قبال تربیت بازیگران حرفه‌ای کار کرد، متاسفم که دیگر پیش ما نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۱۷:۳۲

خدا رحمتش کنه ولی ۷۰ سالگی زود بوده؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۱۹:۱۵

سلام آره تازه ۶۹ سال بود

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۲ ۱۹:۱۸

روحش شاد. خدا رحمتش کنه. بله ۶۹ سالگی زود بود برای کسی که وجودش مفید است! وققتی ۱۰۰ سالگی هم در هنرمندان داریم ۶۹ زود میشود!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۱۱:۲۶

برای انسان های ارزشمند خیلی خیلی زوده. برای آنهایی که هر ساعت حضورشان برای مردم سودمند و حضورشان به خاطر انسانیتشان پر بها

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۴ ۰۰:۳۵

خداوند اقای تارخ را رحمت کنه روحش شادبا آثارش خیلی خاطره داریم