• یکشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۳
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401070301102
  • خبرنگار : 50163

صلح امام حسن (ع)؛ نمونه بارز نرمش قهرمانانه

صلح امام حسن (ع)؛ نمونه بارز نرمش قهرمانانه

ایسنا/زنجان امام‌ جمعه سلطانیه گفت: صلح امام حسن (ع) نمونه بارز نرمش قهرمانانه است.

حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب در گفت‌وگو با ایسنا، با تسلیت شهادت امام حسن (ع) به مسئله صلح این امام بزرگوار اشاره کرد و یادآور شد: صلح امام حسن (ع) یکی از مسائل پیچیده تاریخ است.

وی با بیان اینکه از مسئله صلح امام حسن (ع) هم در آن زمان و هم در این زمان اشتباه برداشت می‌شد و عده‌ای صلح را به معنای سازش و تسلیم می‌دانستند، افزود: صلح به معنای تسلیم نیست، بلکه به معنای ترک موقت جنگ برای آمادگی بیشتر و مقابله بهتر است که مقام معظم رهبری از آن به نرمش قهرمانانه تعبیر فرمودند.

حسینی‌نسب، تنازع و تقابل امام حسن مجتبی (ع) و معاویه را تقابل دو تفکر حق و باطل، ایمان و کفر و  توحید و شرک دانست و افزود: این تقابل نه فقط در زمان امام حسن (ع)، بلکه در طول تاریخ بود و ابراهیم پیامبر در برابر نمرود، حضرت موسی در مقابل فرعون، پیامبر اسلام در برابر ابوجهل و ابولهب، امیرمومنان حضرت علی (ع) در مقابل غاصبان خلافت، امام حسن مجتبی (ع) در برابر معاویه و شهید کربلا حضرت امام حسین (ع) در برابر یزید ایستاد و تسلیم نشد و سازش نکرد.

وی با بیان اینکه عده‌ای با برداشت اشتباه از مسئله صلح امام حسن (ع)، مسئله سازش با آمریکا را مطرح می‌کنند، تصریح کرد: اولاً صلح به معنای سازش و تسلیم نیست و در طول تاریخ هیچ وقت حق با باطل سازش نکرده، ثانیاً هیچ وقت از دشمنان به مسلمانان منفعتی نرسیده است.

این کارشناس دینی به خصوصیات بارز امام حسن (ع) اشاره کرد و عطوفت و مهربانی با مردم را از ویژگی‌های بارز آن حضرت عنوان و خاطرنشان کرد: مهربانی با بندگان خدا از ویژگی‌های بارز ایشان بود. امام حسن مجتبی (ع) همواره مهربانی را با مهربانی پاسخ می‌گفت، حتی پاسخ وی در برابر نامهربانی نیز مهربانی بود و این محبت و رأفت باعث جذب بسیاری از مردم به دین اسلام شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha