• یکشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401070301120
  • خبرنگار : 50163

حضرت محمد (ص) محور اصلی وحدت در جوامع اسلامی

حضرت محمد (ص) محور اصلی وحدت در جوامع اسلامی

ایسنا/زنجان رئیس حوزه علمیه شهر هیدج گفت: حضرت محمد (ص) محور اصلی وحدت در جوامع اسلامی است.

حجت‌الاسلام احمد صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های جهان اسلام است، اظهار کرد: هنگام بعثت پیامبر اکرم (ص) جزیرة‌العرب به‌ شدت درگیر خرافه بود، تا جایی که ۳۶۰ بت در بام مسجدالحرام قرار داشت و مردم خدایان دست‌ساز خود را می‌پرستیدند.

وی با بیان اینکه نبی مکرم اسلام (ص) برای زدودن این خرافات تلاش بسیاری کرد تا جایی که با تلاش‌های ایشان بسیاری از مظاهر طاغوت و بت‌پرستی از جامعه زدوده شد و در این راه سختی‌های بی‌شماری کشید، تصریح کرد: مشرکان از سرزنش، آزار و تهدید و تحقیر پیغمبر (ص) هیچ ابایی نداشتند، لذا  زمانی خاک و خاشاک و شکمبه حیوانات به سر و رویش می‌ریختند. یک روز ساحر و جادوگرش می‌دانستند و روز دیگر دروغ‌گو و شاعر و داستان‌سرا می‌پنداشتند.

صالحی با تاکید بر ضرورت شناخت ویژگی‌های پیامبر و الگو قرار دادن ایشان در زندگی، ادامه داد: حضرت محمد (ص) رسول عشق و رستگاری، نسخه کامل بشریت و اسوه حسنه‌ای است که همه رفتارها و کردارهایش بیان‌گر تعالیم مکتب اسلامی بود.

رئیس حوزه علمیه علوی هیدج با اشاره به اینکه با توجه به جایگاه پیامبر در وحدت بخشی به مسلمانان همواره شاهد اهانت توسط عده‌ای جاهل به ساحت مبارک ایشان هستیم، متذکر شد: این توهین‌ها ناشی از حقارت و ضعف دشمنان در برابر دین مبین اسلام و نشناختن شخصیت پیامبر (ص) است.

وی با تاکید بر اهتمام در راستای معرفی هر چه بیشتر پیامبر به جهانیان، خاطرنشان کرد:  مقام معظم رهبری نیز تاکید دارند که معرفی شخصیت پیامبر اسلام (ص) بزرگ‌ترین تبلیغ برای اسلام است، لذا همه‌ مسلمانان از جمله نویسندگان، گویندگان، هنرمندان و اهالی فرهنگ را به تبلیغ و کار بر روی اخلاق، شخصیت و سیره‌ رسول‌الله توصیه کرده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha