• یکشنبه / ۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401070301180
  • خبرنگار : 71660

بر اساس یک نظرسنجی،

اکثریت شهروندان دونباس و شرق اوکراین خواستار پیوستن به روسیه هستند

اکثریت شهروندان دونباس و شرق اوکراین خواستار پیوستن به روسیه هستند

براساس نتایج یک نظرسنجی، اکثریت شهروندان جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک و همچنین خرسون و زاپوریژیا – مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین – خواستار پیوستن به فدراسیون روسیه هستند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در تاریخ ۲۳ سپتامبر یک نظرسنجی توسط مرکز تحقیقاتی "اینسومار" (INSOMAR) مستقر در روسیه انجام شد که براساس نتایج آن بین ۹۴ تا ۹۷ درصد از ساکنان جمهوری‌های دونباس و بین ۸۳ تا ۸۴ درصد از شهروندان خرسون و زاپوریژیا خواستار پیوستن به روسیه هستند.

این نظرسنجی از میان ۱۰۰۰ شرکت‌کننده به صورت تلفنی انجام شد و درصد خطای آن ۳.۱ درصد است.

نتایج این نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که پس از اعلام رسمی رفراندوم، حمایت مردم از پیوستن به روسیه افزایش یافته است. نظرسنجی که در تاریخ ۱۹ سپتامبر انجام شد، حاکی از آن بوده که ۸۰ درصد از شهروندان خرسون، ۸۰ درصد از زاپوریژیا، ۹۰ درصد در لوهانسک و ۹۱ درصد در دونتسک خواستار پیوستن به روسیه بوده‌اند. درحالیکه ۵ درصد از ساکنان خرسون، ۴ درصد از زاپوریژیا، ۵ درصد در لوهانسک و ۴ درصد در دونتسک خواستند که به منطقه‌ای مستقل تبدیل شوند. همچنین، ۱۱ درصد از خرسون، ۱۴ درصد از زاپوریژیا، ۵ درصد در لوهانسک و ۵ درصد در دونتسک پاسخ دادن به چنین سوالی را دشوار یافتند. و در نهایت ۶۵ درصد از شهروندان خرسون، ۷۲ درصد از زاپوریژیا، ۸۳ درصد در لوهانسک و ۸۰ درصد در دونتسک گفتند که قصد شرکت در رفراندوم را دارند.

روز چهارشنبه اعلام شد که جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک قرار است ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر برای پیوستن به روسیه رفراندوم برگزار کنند. اکنون رای گیری در لوهانسک، دونتسک و همچنین خرسون و زاپوریژیا در جریان است. این رای گیری تا ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۱۴:۴۹

مشخصه می خوان چون اولا اکثرشون روس هستند و هنوز 30 سال نشده از روسیه جدا شدند (شوروی سابق) دوما حکومت روسیه به صورت فدرال هست و از این بابت راحتند. سوما هیچ کشوری وقتی دوباره جزو سرزمین روس ها بشن امنیت بالاتری پیدا می کنند و این روزها همه دنبال امنیت و اقتصادند.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۳ ۱۷:۱۰

ایسنا شده خبرگزاری روسیه..البته طبیعی است..بقول مرحوم مظفر الدین شاه همه چیزمان باید به همه چیزمان بیاید......

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۴ ۱۰:۳۲

این نظرسنجی تو کشوری ازادی مثل روسیه انجام شده؟؟؟اشغال و حمله به خاک یک کشور دیگه و به زور الحاق خاکش به روسیه ؟! پس کاش صدام هم نظر سنجی انجام میداد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۴ ۱۱:۱۲

ینی روسیه به عنوان یک ابر قدرت و به عنوان عضو شورای امنیت ، موافق استقلال یک منطقه و یا الحاق ، به روش رفراندوم هست ؟ این که خوبه.‌