• دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401070401420
  • خبرنگار : 71496

نشست فوق‌العاده لاپید با گانتس و بنت درباره پرونده مرزهای دریایی لبنان

نشست فوق‌العاده لاپید با گانتس و بنت درباره پرونده مرزهای دریایی لبنان

نخست وزیر رژیم صهیونیستی با نخست وزیر سابق، وزیر جنگ و برخی دیگر از مقامات امنیتی این رژیم نشست فوق‌العاده‌ای برای بررسی پرونده تعیین مرزهای دریایی با لبنان داشت.

به گزارش ایسنا، مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که یائیر لاپید، نخست وزیر رژیم صهیونیستی نشست فوق‌العاده‌ای با نفتالی بنت، نخست وزیر سابق و بنی گانتس، وزیر جنگ این رژیم برای بررسی میزان پیشرفت در مذاکرات جاری با لبنان با میانجی‌گری آموس هوکشتاین، فرستاده آمریکا درباره تعیین مرزهای دریایی با لبنان داشت.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد: لاپید پیش‌بینی کرد به زودی و شاید ظرف دو هفته آینده به توافقی با لبنان درباره مرزهای دریایی برسیم.

نجیب میقاتی، نخست وزیر مکلف لبنان پیشتر در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک به سایت "المونیتور" گفته بود، پیشرفتی در پرونده تعیین مرزهای دریایی جنوب با اسرائیل حاصل شده اما هنوز جزئیاتی وجود دارد که باید روشن شود.

میقاتی اظهار کرده بود، راه‌حل نهایی هنوز حاصل نشده است و میانجیگری آمریکا به پیشبرد این پرونده کمک کرد اما هنوز جزئیاتی وجود دارند که باید روشن شوند.

برخی منابع آگاه روز چهارشنبه اعلام کردند، میانجی آمریکایی ویژه تعیین مرزهای دریایی لبنان و اسرائیل پس از مخالفت بیروت با پیشنویس قبلی، اکنون در حال تدوین پیشنویس تغییر یافته این مرزها است و کار تدوین آن احتمالا یک هفته‌ای انجام می‌شود.

کمی قبل‌تر، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره استخراج گاز از میدان مورد مناقشه کاریش پیش از پایان عملیات تعیین مرزهای دریایی هشدار داده و گفته بود: خط قرمز ما آغاز استخراج گاز از کاریش است، ما چشم‌ها و راکت‌هایمان را به کاریش دوخته‌ایم.

در مقابل لاپید دوشنبه مدعی شد، "استخراج گاز از میدان کاریش صرف نظر از روند مذاکرات با لبنان درباره تعیین مرزهای دریایی آغاز خواهد شد، رسیدن به توافقی درباره مرزهای دریایی در مذاکرات با لبنان که منافع دو طرف را تامین کند، ممکن و لازم است، این توافق بسیار سودبخش خواهد بود و به تقویت ثبات منطقه‌ای کمک خواهد کرد".

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha