• دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401070401456
  • خبرنگار : 50552

گزارش هفتگی بازار

افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار قزوین

افزایش قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار قزوین

ایسنا/قزوین قیمت مرغ و تخم‌مرغ در بازار قزوین به طرز چشمگیری در سیر صعودی قرار گرفته است، به نحوی که طی روزهای گذشته هر کیلو مرغ کشتار روز از ۶۳ هزار تومان به ۶۸ هزار تومان و هر شانه تخم‌مرغ از ۸۳ هزار تومان به ۹۰ هزار تومان رسید.

گزارش این هفته بازار ایسنا به بررسی قیمت کالاهای اساسی در بازار قزوین و نوسانات قیمت این کالاها می‌پردازد.

این هفته قیمت گوشت قرمز در بازار قزوین ثابت بود. هر کیلو گوشت گوساله بی‌چربی ۲۵۰ هزار تومان، گوشت گوساله با چربی ۲۳۵ هزار تومان، گوشت گوساله مخلوط ۲۰۵ هزار تومان، گوشت گوسفندی بی‌چربی ۲۲۰ هزار تومان، گوشت گوسفندی با چربی ۲۰۵ هزار تومان و گوشت گوسفندی مخلوط ۱۷۸ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

مرغ و تخم‌مرغ گران شد

با توجه به کاهش جوجه‌ریزی و کاهش ۳۲ درصدی تولید در قزوین، هر هفته شاهد افزایش قیمت مرغ هستیم. هر کیلو مرغ کشتار روز که تا هفته گذشته در بازار قزوین با قیمت ۶۳ هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شد، این هفته به ۶۸ هزار تومان رسید. این در حالی که در هفته‌های پیشین قیمت مصوب مرغ کشتار روز ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شده بود.

همچنین اکنون هر کیلو ران مرغ ۷۱ هزار تومان و هر کیلو سینه مرغ ۱۰۶ هزار تومان به فروش می‌رسد.

قیمت هر شانه تخم‌مرغ نیز در بازار قزوین ۹۰ هزار تومان است، در حالی که در هفته‌های گذشته قیمت این کالا ۸۳ هزار تومان بود. لازم است تدابیری در این خصوص اندیشیده شود تا مرغ نیز مانند گوشت قرمز و گوشت ماهی از سفره قشر ضعیف حذف نشود.

ماهی‌هایی که مشتری ندارند

مدت‌هاست که بازار ماهی‌فروشان در قزوین کساد است و ماهی از رده کالاهای اساسی و مورد نیاز خانواده‌ها خارج شده است، این در حالی است که متخصصان تغذیه همواره تأکید بر این دارند که لازم است هر فرد در هفته ۲ وعده ماهی مصرف کند.

قیمت هر کیلو از انواع ماهی در بازار قزوین به این شرح است: سالمون و قزل‌آلا ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان، شیر ماهی ۷۸ تا ۸۸ هزار تومان، حلوا ۵۵ تا ۶۰ هزار تومان، تن ۴۰ تا ۵۵ هزار تومان، بیکت ۴۴ تا ۵۳ هزار تومان، آزاد ۳۴ تا ۴۷ هزار تومان، قباد ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان.

بازار داغ برنج‌های نیمدانه و خارجی

با توجه به وضعیت اقتصادی و قیمت بالای برنج ایرانی، اغلب مردم به برنج‌های خارجی و نیمدانه ایرانی روی آورده‌اند. به دلیل اینکه برنج‌های خارجی عطر و طعمی ندارند، برنج‌های نیمدانه، سرلاشه یا لاشه ایرانی گزینه‌های خوبی هستند تا با این برنج‌ها مخلوط شده و قدری به آن‌ها عطر و طعم ببخشند.

قیمت انواع برنج در بازار قزوین به این شرح است: پاکستانی ۲۸ تا ۳۸ هزار تومان، هندی ۲۸ تا ۳۲ هزار تومان، تایلندی ۱۹ هزار تومان، علی کاظمی و صدری هاشمی ۱۱۵ هزار تومان، علی هاشمی ۹۰ هزار تومان، سرخ‌دم کاظمی ۱۱۰ هزار تومان، طارم ۷۰ تا ۹۰ هزار تومان، صدری فجر ۸۰ هزار تومان، عنبربو ۵۷ تا ۸۳ هزار تومان، شیرودی ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان، خوشپخت صدری محلی ۴۵ تا ۵۵ هزار تومان، سرلاشه درشت هاشمی ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان، نیمدانه هاشمی ۵۲ هزار تومان، لاشه صدری هاشمی ۴۵ هزار تومان، لاشه هاشمی ۵۰ هزار تومان، سرلاشه هاشمی ۴۸ تا ۴۹ هزار تومان، سرلاشه کاظمی ۴۹ هزار تومان.

ثبات قیمت حبوبات در قزوین

چند ماهی است که قیمت حبوبات در بازار قزوین ثابت است و کاهش یا افزایش قیمتی در این بازار وجود نداشته است.

قیمت انواع حبوبات در بازار قزوین به این شرح است: لوبیا چیتی ۵۸ تا ۷۰ هزار تومان، لوبیا کشاورزی ۴۸ تا ۵۵ هزار تومان، لوبیا قرمز ۴۴ تا ۴۸ هزار تومان، لوبیا سفید ۴۳ تا ۴۷ هزار تومان، لوبیا چشم‌بلبلی ۴۵ تا ۴۶ هزار تومان، نخود ۴۵ تا ۵۲ هزار تومان، عدس ۴۵ تا ۶۰ هزار تومان، ماش ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان، لپه ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان.

قیمت انواع میوه

قیمت انواع میوه در بازار قزوین به شرح زیر است: گلابی ۲۵ تا ۷۰ هزار تومان، موز ۴۸ تا ۵۲ هزار تومان، لیموشیرین ۳۰ هزار تومان، هندوانه ۷ هزار تومان، خربزه ۷ تا ۱۵ هزار تومان، طالبی ۸ هزار تومان، انجیر ۴۰ هزار تومان، خیار چنبر ۱۲ تا ۱۵ هزار تومان، انگور بیدانه ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان، انگور شانی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان، خیار ۶ تا ۲۰ هزار تومان، آلو بخارا ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، آلو خاکی ۲۵ تا ۳۵ هزار تومان، هلو ۱۵ تا ۳۵ هزار تومان، هلو انجیری ۱۵ تا ۳۰ هزار تومان، شلیل ۱۳ تا ۳۵ هزار تومان، نارنگی ۱۰ تا ۲۵ هزار تومان، سیب ترش فرانسوی ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان، سیب ۱۰ تا ۳۰ هزار تومان، انار ۱۵ تا ۲۵ هزار تومان.

قیمت انواع صیفی‌جات در بازار

قیمت انواع صیفی‌ و سبزی در بازار قزوین به این شرح است: لوبیاسبز ۱۸ تا ۲۰ هزار تومان، بامیه ۵۰ هزار تومان، لیموترش ۱۸ تا ۲۵ هزار تومان، بلال ذرت‌مکزیکی ۲۵ هزار تومان، بلال شیری ۱۵ هزار تومان، فلفل‌دلمه ۱۰ تا ۲۰ هزار تومان، سیب‌زمینی ۱۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲۰ هزار تومان، انواع پیاز ۶ تا ۱۲ هزار تومان، سیر ۲۵ تا ۴۵ هزار تومان، بادمجان ۱۰ تا ۱۵ هزار تومان، کدو ۶ تا ۱۲ هزار تومان، گوجه‌فرنگی ۶ تا ۱۴ هزار تومان، هویج ۶ هزار تومان، برگ‌کلم ۷ تا ۱۰ هزار تومان، گل‌کلم ۱۳ هزار تومان، کاهو ۸ تا ۱۵ هزار تومان.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۵ ۰۱:۰۴

چرا این گرانی ها کنترل نمی شود همین گرانی ها است که زمینه ساز نارضایتی ها مردم می شود دخل و خرج مردم بهم سازگار نیست پس تعزیرات و بازرگانی دولت چکار می‌کنند مردم دیگر توان خرید ندارند جلوی گرانی های افسار گسیخته را بگیرید .

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۷ ۰۹:۲۱

خیلی خوب دمتون گرم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۷ ۰۹:۳۰

قیمت هایی که نوشتید با کف بازار فرق میکنه، من مرغ خریدم ۷۱ هزار؟ کسی هست به فکر قدرت خرید مردم باشه پدر ها شرمنده بچه هاشون میشن.