• دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۳۰
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401070401524
  • منبع : نمایندگی زنجان

راه‌اندازی مقطع تحصیلی سطح ۴ برای اولین‌بار در حوزه علمیه خواهران زنجان

راه‌اندازی مقطع تحصیلی سطح ۴ برای اولین‌بار در حوزه علمیه خواهران زنجان

ایسنا/زنجان معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان گفت: امسال برای اولین‌بار مقطع تحصیلی سطح ۴ یا اصطلاحا دکتری در حوزه علمیه خواهران استان زنجان راه‌اندازی شد.

زینب صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فرآیند شروع سال تحصیلی جدید در حوزه علمیه خواهران، عنوان کرد: روند ثبت‌نام اولیه از تاریخ ۶ تا ۱۰ شهریورماه جریان داشت و در ۱۹ شهریورماه ثبت‌نام نهایی و پذیرش به اتمام رسید و در مرحله بعد تا پایان ۳۱ شهریورماه کلاس‌های آموزشی ورودیان مختلف مشخص شد.

وی با اشاره به مقاطع مختلف تحصیلی در حوزه علمیه خواهران استان زنجان، افزود: در مقطع عمومی یا سطح ۲ آموزشی طلاب در سه رشته فقه و اصول، کلام اسلامی و تفسیر علوم قرآن به صورت تخصصی پرورش می‌یابند که امسال علاوه بر رشته مذکور، رشته تحصیلی تحت عنوان مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی نیز در مقطع اموزشی سطح ۳ افزوده شد و دانش‌آموختگان سطح ۲ می‌توانند برای تحصیل در این رشته وارد مقطع سطح ۳ شوند.

صالحی اظهار کرد: طلاب پس از گذراندن حدود ۱۰۰ واحد در مقطع تحصیلی سطح ۳، مدرک کارشناسی ارشد را در رشته تخصصی خود دریافت می‌کنند و درصورت تمایل می‌توانند برای تحصیل در مقطع تحصیلی سطح ۴ که دوره عالی تخصصی هم‌تراز با دکتری است، اقدام کنند که امسال برای اولین‌بار در حوزه علمیه استان زنجان راه‌اندازی شده است. رشته تحصیلی فقه خانواده و فقه اصول به صورت تخصصی در مقطع سطح ۴ در استان راه‌اندازی شده است و جذب داوطلب خواهیم داشت.

معاون آموزشی حوزه علمیه خواهران استان زنجان، با بیان اینکه تمام پذیرفته‌شدگان از استان زنجان هستند، خاطرنشان کرد: پذیرفته‌شدگان حوزه علمیه خواهران، از حدوده استان زنجان با حداکثر مسافت ۲۰۰ کیلومتر هستند که این افراد در خوابگاه‌های تحت نظر حوزه علمیه خواهران ساکن خواهند شد. امسال ۲ واحد آموزشی در مقطع سطح ۲ پذیرش خواهند داشت و یک واحد آموزشی نیز در مقطع سطح ۳ پذیرش خوابگاهی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha