• دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1401070401534
  • خبرنگار : 71594

گودرزی: اعتراضات باید در مسیری ادامه یابد که به حاشیه نرفته و به نتیجه برسد

گودرزی: اعتراضات باید در مسیری ادامه یابد که به حاشیه نرفته و به نتیجه برسد

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر نظام اجتماعی نیازمند امنیت و آرامش است و اجازه نمی دهد که امنیت و وحدت ملی‌اش به چالش کشیده شود، گفت: بنابراین نیازمند این هستیم که اعتراضات را در مسیری که منتج به نتیجه شده و به حاشیه برده نشود، ادامه دهیم.

حسین گودرزی در گفت و گو با ایسنا در نقد خشونت ها و اینکه خشونت مطالبات حوزه حجاب را به بیراهه می‌برد، بیان کرد: قانون اساسی حق اعتراض را تصویب کرده و به رسمیت شمرده است و اهالی یک مملکت حق دارند نسبت به مسائلی که وجود دارد اعتراض خود را اعلام کنند، کما اینکه در اکثر اوقات در مقابل مجلس نیز گروه های مختلف صنفی و اقشار می‌آیند که نسبت به برخی تصمیمات، کارکردها و اقدامات اعتراض دارند و نوعا ما نمایندگان به عنوان خدمتگزار و وکلای آنها حاضر می شویم و مطالبشان را می شنویم و پیگیری می کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا با بیان اینکه «طبیعتا هر نظام اجتماعی نیازمند امنیت و آرامش است و اجازه نمی دهد که امنیت و وحدت ملی و نمادهای ملی و مذهبی اش به چالش کشیده شود»، گفت: این امر در همه دنیا وجود دارد، مثلا در آمریکا شاهد بودیم که وقتی پارلمان را گرفتند چه برخوردی شد یا در کشورهای دیگر. بنابراین مسیرهایی که به حاشیه کشیده می‌شود اصل مطالبه را هم زیر سوال می برد و فرهنگی را تولید می کند که دیگر آن فرهنگ مطالبه گری و پیگیری مسائل معمولا مخدوش شده و فضا، فضای قطبی می شود.

وی عنوان کرد: این موضوع نیازمند کار فرهنگ سازی و رسانه ای است، به خصوص در جوامع ما که تا پیش از انقلاب جوامع طاغوت زده بودند و مقابله در آن همیشه مسلحانه، درگیری و توام با مباحث امنیتی بوده است، چون ما تجربه کافی نداریم متاسفانه دشمن نیز موضوع را بیشتر به این سمت می‌برد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: ما نیازمند این هستیم که اعتراضات را در مسیری که منتج به نتیجه شده و به حاشیه برده نشود، ادامه دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha