• دوشنبه / ۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401070401715
  • خبرنگار : 71415

حزب کمونیست چین نمایندگان شرکت کننده در کنگره مهم حزب را برگزید

حزب کمونیست چین نمایندگان شرکت کننده در کنگره مهم حزب را برگزید

در حالی که حدود یک ماه تا زمان برگزاری بیستمین کنگره ملی حزب کمونیست چین باقی مانده، این حزب 2296 نماینده شرکت کننده در این کنگره را که احتمالا منجر به انتخاب شدن شی جینپینگ در سومین دور ریاست جمهوری خواهد شد، برگزیده است.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی شینهوای چین گزارش داد: نمایندگان شرکت کننده در کنگره ملی حزب کمونیست چین که هر پنج سال یک بار برگزار می‌شوند "مطابق با اساسنامه حزب" و "تحت هدایت اندیشه شی جینپینگ درباره سوسیالیسم با مشخصه‌های چینی برای یک دوران جدید برگزیده شدند."

در این گزارش تصریح شد: "این نمایندگان متشکل از اعضای حزب که هم در مناصب رهبری و هم در خط مقدم کار می‌کنند، تعداد قابل توجهی از اعضای زن حزب و اعضای متعلق به گروه‌های اقلیت قومی و همچنین افرادی از حوزه‌های مختلف دیگر از جمله بخش اقتصاد هستند."  

به نوشته پایگاه اینترنتی مجله "دِ ویک"، یک مساله قابل توجه این است که حزب کمونیست چین اقدام به برگزیدن 30 نماینده از واحد "فرماندهی صحنه غربی" ارتش چین که حوزه اختیارش شامل مرزهای چین با افغانستان، پاکستان، هند، نپال و میانمار می‌شود کرده است. همچنین یکی از این نمایندگان برآمده از این واحد، یک فرمانده نیروهای ارتش چین که در ژوئن 2020 با سربازان هندی در "دره گالوان" درگیر شدند است که خودش نیز در این درگیری‌ها زخمی شد.

به گفته جایادوا راناده، رئیس مرکز تحلیل و استراتژی چین، دلیل توجه شی جینپینگ به فرمانده صحنه غربی ارتش چین "مربوط به هند" است.

انتخاب این نمایندگان و تدارک برای برگزاری کنگره حزب به دنبال بروز شایعات در مورد وقوع کودتای نظامی علیه شی جینپینگ، رئیس جمهور چین رخ دادند. روزنامه خلق چین روز دوشنبه تمامی این شایعات را رد کرد و با خطاب کردن شی جینپینگ به عنوان "هسته"، بر تسلط او بر حزب کمونیست چین تاکید کرد.

در سرمقاله‌ای که این روزنامه منتشر کرد، آمده است: کنگره ملی حزب کمونیست چین به بررسی عملکرد حزب در پنج سال گذشته و همچنین دستاوردهای مهم و تجربیات ارزشمند کمیته مرکزی حزب با در نظر گرفتن شی جینپینگ به عنوان هسته آن و عامل اتحاد و رهبری کل حزب و مردم چین از تمامی گروه‌های قومیتی خواهد پرداخت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha