• سه‌شنبه / ۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401070502090
  • خبرنگار : 90057

پوتین «سیاست‌های غارتگرانه» غرب را دلیل بحران جهانی غذا دانست

پوتین «سیاست‌های غارتگرانه» غرب را دلیل بحران جهانی غذا دانست

پوتین تاکید کرد غلاتی که از اوکراین بیرون می‌آید به سمت فقیرترین کشورها هدایت نمی‌شود و روسیه مدت‌هاست که درباره این مشکل صحبت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین،‌رئیس جمهور روسیه در یک نشست دولتی درباره توسعه بخش کشاورزی گفت: غلاتی که از اوکراین خارج می‌شود هنوز فقیرترین کشورها را دور می زند. ما در مورد آن صحبت می‌کنیم، اما بیهوده. هیچ کس صدای ما را نمی شنود.

وی افزود: بر اساس برنامه سازمان ملل از ۲۳ سپتامبر ۲۰۳ کشتی بارگیری شده با غلات از بنادر اوکراین خارج شده‌اند که تنها چهار فروند آن به کشورهای فقیر رفتند. از ۴۶ کشتی ارسال شده از دوشنبه تا جمعه هفته گذشته، ۱۴ کشتی راهی ترکیه به عنوان کشور میانجی شده و از  ۳۲ کشتی باقی مانده، ۲۵ کشتی به اتحادیه اروپا اعزام شده است.

پوتین گفت: "آیا آنها فقیرترین کشورها [کشورهای اتحادیه اروپا] هستند؟ شرم آور است که بگوییم: این فریب محض است، نه بیشتر."

 او با اشاره به اینکه تحریم‌ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است، گفت: غرب به دنبال نابودی زندگی میلیون‌ها انسان است.

وی بحران جهانی غذا را نتیجه «سیاست‌های غارتگرانه» غرب دانست و گفت: غرب در حال ایجاد یک بحران جهانی غذایی است... هزینه مواد غذایی در بازار جهانی به سطح ابتدای سال بازگشته است، اما 40 درصد بیشتر از سال 2020 است. این پیامد مستقیم، بدون اغراق، سیاست‌های غارتگرانه ثروتمندترین کشورهای جهان است.

او گفت که این کشورها برای خرید مواد غذایی پول چاپ می کنند که منجر به تورم شده است. واردات مواد غذایی آمریکا در سال جاری به 218 میلیارد دلار رسیده است که بسیار بیشتر از رقم 185 میلیارد دلاری سال گذشته است. واردات مواد غذایی در ایالات متحده در حال حاضر 22.3 میلیارد دلار از صادرات فراتر رفته است، که به این معنی است که واشنگتن بیشتر از آنچه می‌فروشد غذا می‌خرد.

رئیس جمهور روسیه درباره صادرات غلات و کودهای شیمیایی روسیه، گفت که وضعیت به دلیل تحریم‌ها علیه مسکو پیچیده است و هشدار داد که این امر می‌تواند بحران غذایی در سراسر جهان را تشدید کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۰۹:۴۷

رفتنی هستی. زیاد زور نزن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۸:۵۲

غربگدای....