• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401070602369
  • خبرنگار : 50295

ورزش در خردسالی، سرمایه‌گذاری برای کهنسالی

ورزش در خردسالی، سرمایه‌گذاری برای کهنسالی

ایسنا/زنجان کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: وقتی از دوران خردسالی وارد دنیای ورزش شده و ورزش کنیم، در واقع برای سلامتی خود در آینده تلاش می‌کنیم.

سونیا لطف‌اللهی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ورزش و تاثیر ورزش در سنین بالا، اظهار کرد: ورزش در دوران خردسالی سرمایه‌گذاری برای دوران کهنسالی و سلامت بدن است و به همین دلیل باید خانواده‌ها به سمت ورزش حرکت کنند تا فرزندان آن‌ها نیز از خردسالی با ورزش آشنا شده و جزو روتین زندگی آن‌ها شود.

وی با بیان اینکه وقتی از دوران خردسالی ورزش کنیم، در واقع برای سلامتی خود در آینده تلاش می‌کنیم، افزود: با افزایش سن، بدن به صورت زمینه‌ای به سمت کم‌تر فعالیت کردن، فرتوت شدن و کاهش حجم عضلانی حرکت می‌کند ولی عمده‌ترین کاری که ورزش انجام می‌دهد این است که سرعت فرسودگی را کاهش و روند پیری را کم‌تر می‌کند.

این مسئول با بیان اینکه نتیجه ورزش در سنین پایین را در کهن‌سالی دریافت خواهیم‌ کرد، تصریح کرد: افراد از هر سنی شروع به ورزش کنند، نتیجه آن را خواهند دید. همچنین انجام ورزش‌هایی همانند پیاده‌روی ساده، حرکات نرمشی ساده حتی در سنین ۶۰ سالگی به بالا نیز باعث می‌شود تا خستگی زودرس که موجب بی‌حالی می‌شود، از بین برود.

لطف‌اللهی ادامه داد: افراد باید توجه داشته‌ باشند که در سن بالا باید پیاده‌روی متوسط تا سریع در حد توان بدنی خود انجام دهند تا مفاصل آن‌ها به درد نیفتد. همچنین پیاده‌روی کمتر از ۳۰ دقیقه نتیجه‌ای نخواهد داشت و باید بین ۳۰ الی ۶۰ دقیقه انجام شود.

کارشناس ورزش بانوان اداره‌کل ورزش و جوانان استان زنجان، خاطرنشان کرد: کوه‌پیمایی نیز در سنین بالا توصیه نمی‌شود و افراد در حد توان بدنی خود می‌توانند کوه روی در حد دامنه‌های کوه و طبیعت‌گردی داشته باشند. همچنین پیاده‌روی در حد محله خود یا مناطقی که باعث افزایش روحیه می‌شود نیز در افزایش سرزندگی موثر است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha