• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1401070602445
  • خبرنگار : 50123

معاون استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:

کاهش حوادث ناشی از کار، با افزایش ایمنی در محیط‌های کارگری

کاهش حوادث ناشی از کار، با افزایش ایمنی در محیط‌های کارگری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هر چه ایمنی در محیط‌های کارگری افزایش یابد قطعاً حوادث ناشی از کار کاهش پیدا می‌کند، امید است در راستای افزایش ایمنی محیط کار، کاهش حوادث و خدمت مطلوب به کارگران حرکت کنیم.

محسن حسین‌میرزایی ششم مهرماه در مانور سراسری طرح بازرسی ضربتی از کارگاه‌های پرخطر(کارگاه‌های ساختمانی) چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: آنچه در واحدهای کارگری مهم بوده سلامت کارگران است، در صورتی‌که سلامت کارگران فراهم شود، قطعاً بهره‌وری ایجاد خواهد شد و راندمان کار از این طریق افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم و برجسته بازرسی‌ها، افزود: لازم است با جدیت و حساسیت بازرسی‌ها انجام شود تا از این طریق ایمنی در مجموعه‌های کارگری ارتقا یابد، زیرا هر چه ایمنی افزایش یابد قطعا حوادث ناشی از کار نیز کاهش پیدا می‌کند، امید است در راستای افزایش ایمنی محیط کار، کاهش حوادث و خدمت مطلوب به کارگران حرکت کنیم.

در ادامه محسن مولوی_ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری کاهش حوادث ناشی از کار، ارتقای کاری در محیط‌های کارگری در راستای تضمین سلامت کارگران و نهادینه کردن فرهنگ ایمنی در محیط‌های کارگری را از اهداف برگزاری این مانور بیان کرد و گفت: این مانور به صورت سراسری در تمامی مراکز استان‌ها توسط اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام می‌شود که در استان از حداقل ۲۰ کارگاه ساختمانی  از جمله پروژه‌های انبوه‌سازی بازرسی صورت می‌گیرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری با اشاره به کمبود نیروی انسانی، تصریح کرد: یکی از معضلات وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در آینده به چالش جدی تبدیل خواهد شد کمبود نیروی انسانی مخصوصاً حوزه بازرسی کار است که در استان ۱۹ نفر بازرس کار وجود دارد و تلاش‌ها در راستای نهادینه کردن فرهنگ کار است.

مولوی گفت: با وجود کمبود نیروی انسانی، بازرسی‌ها به گونه‌ای انجام می‌شود که شاهد کاهش حوادث ناشی از کار به ویژه در کارگاه‌های پرخطر باشیم، از طرفی در شش ماه نخست سال جاری ۴۰۰۰ بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار در استان انجام شده که بازرسی‌ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۶ درصد رشد داشته است که ۲۸۰۰ ابلاغیه برای صدور رفع نقص صادر و تذکرات لازم صورت گرفته است.

به گفته وی، دستاورد بازرسی‌های صورت گرفته طی ۶ ماهه امسال کاهش ۱۴ درصدی حوادث ناشی از کار بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در این مدت از کارگاه‌های پرخطر در حوزه صنایع، گاز، پتروشیمی، معاون و کارگراه‌های ساختمانی ۳۳۷ بازرسی به صورت ادواری و خاص انجام شده است.

وی با اشاره به وجود ۱۰۵ هزار کارگر مشمول قانون کار در چهارمحال و بختیاری، خاطرنشان کرد: این کارگران در ۶۵۰۰ کارگاه مشمول قانون کار مشغول به کارند، به طوری‌که یک سوم جمعیت استان کارگرانی هستند که در حوزه‌های مختلف اقتصادی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha