• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401070602536
  • خبرنگار : 71282

یک کارشناس عنوان کرد

شرط موفقیت زاهدی وفا در وزارت کار

شرط موفقیت زاهدی وفا در وزارت کار

یک کارشناس حوزه کار رعایت اصل سه جانبه گرایی را شرط موفقیت وزیر کار در این وزارتخانه دانست و برگزاری جلسات با نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌های بازنشستگی را از جمله اقدامات مثبت دکتر زاهدی وفا در دوران سرپرستی عنوان کرد.

ولی الله صالحی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی معرفی زاهدی وفا به عنوان وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مجلس‌ اظهار کرد: دکتر زاهدی وفا در مدت سرپرستی اقدامات خوبی را صورت داد که از جمله آن برگزاری جلسات با نمایندگان تشکل‌ها و کانون های بازنشستگی در خصوص حقوق بازنشستگان بود که با سعه صدر این بحث را دنبال کرد.

وی افزود: به طور معمول سرپرستان وزارتخانه ها به برنامه‌های کوتاه مدت ورود نمی کنند و به شکل رسمی اقدام خاصی انجام نمی‌دهند. البته دکتر زاهدی وفا در این مدت برنامه ای ارائه نکرد ولی اختیار نظارت و اداره وزارتخانه را داشت و اگر به برخی مسایل و موضوعات ورود می کرد به عنوان عملکرد کوتاه مدت می‌توانست در ارزیابی نمایندگان موثر باشد.

این کارشناس حوزه کار ادامه داد: وزارت کار از سه وزارتخانه ادغام شده و سازمانی به نام تامین اجتماعی را تحت پوشش دارد که خود چند وزارتخانه است؛ بنابر این گستردگی بالایی دارد لذا معتقدم برای اداره وزارت کار بهتر است از ظرفیت درون وزارتخانه استفاده شود و در کل اجازه دهیم تشکل ها در خصوص انتخاب افراد به عنوان وزیر نظر بدهند.

به گفته صالحی، فردی که برای تصدی وزارت کار انتخاب می شود باید نسبت به حوزه کار، روابط کار، امور بازنشستگان، کارگران و کارفرمایان اشراف و اطلاع داشته باشد تا بتواند از عهده اداره این وزارتخانه بزرگ برآید.

وی در پایان رعایت اصل سه جانبه گرایی را شرط موفقیت وزیر کار در این وزارتخانه دانست و گفت: برای موفقیت در وزارت کار باید تابع سه جانبه گرایی بود. اداره وزارت کار قطعا به مشارکت همه شرکای اجتماعی، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی، انجمن ها، کانون های بازنشستگی و دولت نیاز دارد و انتظار جامعه کار و تولید این است که فردی آگاه و مطلع به مسایل و امور مربوط به این وزارتخانه انتخاب شود یا دستکم برنامه‌هایی ارائه دهد که با رعایت اصل سه جانبه گرایی و مبتنی بر حقوق و قوانین کار و تامین اجتماعی باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha