• چهارشنبه / ۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1401070602624
  • خبرنگار : 71429

نیکبخت به ایسنا خبر داد

خانواده مهسا امینی از عاملان دستگیری او شکایت کردند

خانواده مهسا امینی از عاملان دستگیری او شکایت کردند

وکیل مدافع خانواده مهسا امینی گفت: والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کردند.

صالح نیکبخت در گفت‌وگو با ایسنا در این باره اظهار کرد: من به همراه علی رضایی دیگر همکارم وکالت اولیای دم پرونده مهسا امینی را برعهده گرفتیم. روز دوشنبه یکی از ما (آقای رضایی) در دادسرای جنایی حضور یافت و توضیحاتی را به آقای شهریاری ریاست دادسرای جنایی داد و پس از آن بازپرس ویژه پرونده از وکیل پرونده و پدر و برادر و دختر خاله مهسا امینی تحقیق کردند.

وی افزود: ما در این جلسه از سرپرست دادسرای جنایی و بازپرس محترم پرونده تقاضا کردیم با توجه به وضعیت خاص پرونده، تحقیقات لازم و دقیق از نحوه بازداشت تا جریان انتقال مهسا به بیمارستان کسرا و ارائه  فیلم و عکس همه لحظات بازداشت و ماندن او در پلیس اخلاقی در اختیار ما قرار گیرد و حق دسترسی دائم به پرونده داشته باشیم. آقای شهریاری در این جلسه ضمن اعلام همدردی با خانواده مهسا، قول دادند که به دقت به پرونده  رسیدگی شود و هر آنچه که مورد درخواست ما باشد صورت گیرد. ایشان قول داد که علاوه بر پزشکان پزشکی قانونی، هیات پزشکی که خانواده مهسا امینی معرفی می‌کنند نیز در جریان تحقیقات و ایرادات احتمالی وکلا و خانواده قرار گیرند و به نظرات آنان  نیز توجه شود. 

نیک بخت ادامه داد: ما مجددا هفته آینده برای حضور در دادسرا همراه پدر مهسا حضور خواهیم یافت ولی به دلیل این‌که پدر مهسا امینی برای رفت و آمد مشکلاتی دارند از ما خواستند که به اطلاع بازپرس محترم پرونده و آقای شهریاری برسانیم که با توجه به معرفی وکلا، دیگر نیازی به حضور پدر و مادر ایشان نباشد. 

وی گفت: والدین مهسا امینی از عاملان دستگیری مهسا از زمان رسیدن او به پلیس امنیت اخلاقی و سپس جریان تحقیقات و صحبت کردن با او، شکایت کردند.

نیک بخت در پایان گفت: حرف‌های ما در مورد جریان پرونده فعلا همین است و جز این مطلب، چیز دیگری نخواهم گفت.

مهسا امینی دختر ۲۲ ساله‌ اهل سقز 22 شهریور ماه از سوی نیروهای گشت ارشاد بازداشت و پس از دستگیری و هدایت به یکی از مقرهای پلیس تهران و انتقال به بیمارستان جان باخت. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۵:۵۰

به نظر من نیروی انتظامی یا دادستان به عنوان مدعی العموم نیز باید از خانواده مهسا امینی بابت اغتشاشات به وجود آورده و نیز شهادت چندین نفر از نیروی انتظامی طرح دعوا کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۶:۲۴

آقا محمد شما احیانا قاضی هستید؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۰۷

عجب! داغ مردم رو بیشتر نکن! اگر این اتفاق برای خواهر خودت رخ میداد قطعا اینطور گستاخ نبودی ...

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۲۵

در پاسخ به آقای ابراهیم باید بگویم که من نه قاضی هستم ، نه جامعه شناس ، نه تحلیلگر مسائل اجتماعی و سیاسی ، من یک فرد معمولی در این جامعه هستم و این نظرم را نه حتی بر اساس اینکه جامعه ایران یک جامعه مذهبی است می گویم بلکه به نظرم عقل سلیم حکم می کند که اینگونه باشد. جامعه از مجموع خانواده ها تشکیل می شود و بر اساس اصل یک بز گر گله را گر می کند صحبت می کنم یعنی اینکه رو بدهی باید آسترش را هم بدهی ؛ بیشتر دقت کنید درک می کنید.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۳۸

پدر دختر نمیدانست با کتمان واقعیت در چه اشتباه بزرگی ورود پیدا کرده است . اگر قبل از شروع فتنه یک کلام میگفت دختر من سابقه مریضی داشت این همه خون ریخته نمیشد .خود او و آتش بیاران این معرکه ( ولو با یک تایید مختصر اینترنتی) باید در پیشگاه عدل الهی پاسخگو باشند..

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۴۹

کاملا درست

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۸:۰۴

اقا محمد اگر خدای ناکرده فرزند خددت وجیگرگوشه خودت بوذ بازهم اینا را می گفتی دراینکه با اغتشاشگران وسواستفاده کنندگان باید به شدت برخدرد شود شکی نیست اما پس جای اعتراض های به حق جوانان کجاست کی به این تورم های وحشتناک واقتصاد ویران ونجات جوانان ازناامیدی پاسخ خواهد داد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۸:۰۸

احتمالا..از انطرف ابها خط میگیری..

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۷ ۱۶:۱۸

صد درصد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۵:۵۴

چی میشد قبل از این اغتشاشات شکایت ها را مطرح می کردند تا این همه به بیت المال و جان و مال مردم تعرض نمی شد؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۵۰

....؟ یکی دو ماه نیس که از تحقیق و تفحص فولاد مبارکه میگذره. اونجا هم انقد نگران بیت المال شدی؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۶:۰۳

خانواده امینی...ما را دشمن شاد کردند و حالا هم می خواهند که این موضوع را همچنان آتش زیر خاکستر نگهدارند ...

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۶:۴۲

عجب؟؟!!! دخترشان را از دست دادند، حالا بدهکارشان هم میکنید؟!!! آن کسی که ما را دشمن شاد کرد .....جای متهم را عوض نکن!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۳۸

این حرف شما بیشتر دشمن شاد می‌کنه!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۶:۰۸

خداوند خودش توی قرآن می فرماید که ما شما انسانها را با مال و فرزند امتحان می کنیم ؛ نه فقط خانواده امینی بلکه هم خانواده های ایرانی در فوت مهسا امینی امتحان شدند. فقط خدا کنه که توی امتحان قبول بشویم

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۶:۳۷

به نظر من دستگاه قضایی و همین طور نیروی انتظامی در پاسخ به خانواده و وکلای مهسا امینی باید بگویند که به خودمان مربوط می شود ؛ چطور است که در جامعه به این جور افراد تذکر می دهیم که درست لباس بپوشید و روسریتان را سرتان کنید می گویند به خودمان مربوط می شود. حالا باید بگویند چیزی که عوض دارد گله ندارد.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۰۲

اگر برای خواهر خودت اتفاق می افتاد همین حرف رو می زدی؟

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۱۲

ممنون از این همه منطقتون. خیلی زیبا گفتین. ....؟ دستتون درد نکنه.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۱۳

گرفتن جان فرزند یک خانواده را با پوشش و حجاب مقایسه میکنی؟ وای بر شما با این نوع تفکرتان.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۴۲

دقيقا

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۶:۴۱

قضاوت نکنیم .باید منطقی بود .اگر خدایی نکرده عزیزی از ما بود چه رفتاری می کردیم. البته با هر گونه اغتشاش و آشوب و تجاوز به جان و مال و ناموس مردم به شدت مخالفم و باید همه آشوبگرها مجازات شدید بشوند تا روان و امنیت مردم را مختل نکنند خانواده امینی هم باید واقع نگر باشند و اگر شکایتی هم دارند خارح از جوسازی دشمنان و شبکه های معاند باشند و از هرنوع مصاحبه و .....با این شبکه های خارجی خود فروخته اجتناب کنند وگرنه کارشان پیش نخواهد رفت .

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۶:۵۰

باید خسارتی که به کشور زدن رو بدن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۶:۵۴

....باید بصورت صریح با مردم و قانون نشست و بحث کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۷:۳۰

نمی دونم دقت کردید که قبل از مرگ مهسا امینی در جامعه از هر ده نفر ( بر اساس تقریب به ذهن و بر اساس نگاه من در جامه است ) یک نفر روسریش را روی دوشش می انداخت و راه می رفت و منتظر بود تا کسی به او حرفی بزند تا از خجالتش دربیایید ولی بعد از مرگ مهسا این مورد را از هر ده تا در 5 تا 6 نفر می بینیم قبلا شاید می شد حرفی زد ولی الان اصلا حرفی نمی توانی بزنی و به نظرم گناه تمام این افراد را پدر و مادر مهسا خیرات برای دخترشان می فرستند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۸:۱۱

.... براي عوامل نظم شكايت كرده اند مردم بايد از شما شكايت كنند كه عليرغم دانستن علت مرگ موضع گيري خلاف كرديد....چه بسا خود هم اين ماجرا را طراحي كرديد كه بايد مشخص شود.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۱۸:۵۵

احسنت

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۶ ۲۲:۰۳

دقیقا

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۷ ۱۳:۰۲

مگه دخترشو از سر راه آورده