• پنجشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401070702786
  • خبرنگار : 71475

دستور الکاظمی برای بازداشت عاملان حمله راکتی به منطقه سبز /مجروح شدن ۱۳۳ تن در درگیری‌های بغداد

دستور الکاظمی برای بازداشت عاملان حمله راکتی به منطقه سبز /مجروح شدن ۱۳۳ تن در درگیری‌های بغداد

نخست‌وزیر عراق به نیروهای امنیتی این کشور دستور داد تا عاملان حمله موشکی به منطقه سبز بغداد را تحت تعقیب قرار داده و بازداشت کنند. همزمان، منابع عراقی از مجروح شدن دستکم ۱۲۲ نیروی امنیتی و ۱۱ غیر نظامی در درگیری‌های بغداد خبر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق بر لزوم پایبندی نیروهای امنیتی به وظایف خود در حفاظت از نهادهای کشور، اموال عمومی و خصوصی و تظاهرکنندگان صلح‌جو تاکید کرد.

 الکاظمی تظاهرکنندگان را به پایبندی به صلح و دستورات نیروهای امنیتی درباره مکان تظاهرات فراخواند و گفت، اوضاع امنیتی کنونی بازتاب وضعیت سیاسی کشور است.

 وی بار دیگر گفت‌وگو میان گروه‌های سیاسی برای برون‌رفت از بحران، حمایت از کشور و نهادهای آن برای ایفای وظایفشان، دورکردن شهروندان از پیامدهای کشمکش‌های سیاسی و حفظ امنیت را خواستار شد. الکاظمی همچنین بر ضرورت همکاری میان قوا تاکید کرد.

در همین راستا، مرکز رسانه امنیتی وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق گزارش داد، در نتیجه درگیری‌های اسف‌بار در بغداد میان معترضان و نیروهای امنیتی تعداد مجروحان به چهار افسر و ۱۱۸ نیروی امنیتی و همچنین ۱۱ شهروند رسید.

این مرکز در بیانیه‌ای همگان را به پایبندی به دستور العمل‌های صادره از سوی سرویس‌های امنیتی ویژه فرا خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۰۷ ۱۱:۲۲

با سلام . امام فرمود که شیطان بزرگ امریکا است . هنری کیسینجر از سرمدران شیطان بزرگ در سال 63 گفت که باید تلاش کنیم تا ارزشهای مردم تغییر یابد . و شیطان بزرگ را بهترین مکان بدانند بعد از چهار دهه انتظار نمی رفت که مدیران . وزرا و بزرگان و مردمان بهترین مکان برای زندگی . خرید خانه و سرمایه گذاری . تحصیل فرزندان خود را امریکا بدانند .یعنی سرزمین شیطان بزرگ . و باهم رقابت کنند . سوال این است که چرا چنین شد ؟