• پنجشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1401070702952
  • خبرنگار : 50286

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری کشور تاکید کرد

راه اندازی لجستیک کشاورزی در جنوب کرمان، گره گشای مشکلات هر ساله

راه اندازی لجستیک کشاورزی در جنوب کرمان، گره گشای مشکلات هر ساله

ایسنا/کرمان مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور بر لزوم راه اندازی هر چه سریع‌تر لجستیگ کشاورزی در جنوب کرمان تاکید کرد.

غلامحسن دغاغله ظهر امروز هفتم مهرماه در جمع فعالان اقتصادی و بررسی مشکلات فراروی بخش کشاورزی جنوب کرمان گفت: ما به عنوان متولی حمل و نقل جاده ای کشور بحث لجستیک هم به عهده داریم و در همین راستا
یک سری مراکز لجستیک کشاوزی و مرزی تعریف شده و یکی از این مراکز در جیرفت است که طی چند سال گذشته دو نفر به عنوان  متقاضی اعلام آمادگی کردند که یکی از آنها منتهی به ابطال موافقت اصولی شده اما زمینه ایجاد این مرکز همچنان وجود دارد.

وی با این توضیح که با توجه به اهمیت موضوع برای تعیین پهنه های لجستیکی مشاور گرفتیم، اظهار کرد: موافقت اصولی مرکز لجستیک کشاوزی جیرفت باید در همان پهنه تعیین شده تمدید و عملیات اجرایی آن آغاز شود.

دغاغله با تبیین اهداف و مزیت های مراکز لجستک اظهار کرد: سه عملیات تبادل اطلاعات، مالی و کالا در مرکز لجستیک انجام می شود که حائز اهمیت است.

وی معضل جابجایی چهار و نیم میلیون تن محصول کشاورزی در جنوب کرمان را یادآور شد و گفت: در این راستا سرمایه گذار اقدامات اصلی را انجام داده و سازمان راهداری هم برای اخذ مجوزها کمک خواهد کرد تا فصل برداشت محصولات کشاورزی دچار چالش نشویم.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: سالیانه حجم زیادی حمل محصولات کشاورزی را داریم و صنایع انبارش، صنایع تبدیلی و حمل در گرو راه اندازی مرکز لجستیک است که یکسری مجوزها برای ناوگان های خارجی صادر می کنیم که سال گذشته متاسفانه فقط  4500 ناوگان خارجی حمل تره بار خارجی را انجام دادند.
 
وی اظهار کرد: در حلقه لجستیک سه موضوع   تولید، حمل نقل و بازار مغفول هستند و  صادرات و صنایع تبدیلی هنوز پای کار نیامده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha