• پنجشنبه / ۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1401070702975
  • خبرنگار : 71368

آخرین وضعیت پیگیری مطالبات صنفی آتش نشانان به مناسب روزشان

آخرین وضعیت پیگیری مطالبات صنفی آتش نشانان به مناسب روزشان

رئیس کمیته فرهنگی شورای شهر تهران در خصوص آخرین وضعیت پیگیری مطالبات آتش نشانان توضیحاتی را ارائه کرد.

علیرضا نادعلی در گفت‌وگو با ایسنا، با تبریک روز آتش نشان گفت: از زمانی که به عنوان نماینده مردم تهران در شورای شهر فعالیت می‌کنم بارها از ایستگاه‌های مختلف آتش نشانی بازدید کرده و در جریان زحمات و مشکلات آنها قرار گرفتم. سال گذشته آتش نشانان برای حل مشکلات صنفی و معیشتی خود در مقابل ساختمان شورا و شهرداری تجمع کردند که در آن زمان با نمایندگان این آتش نشانان معترض صحبت کرده و در آن زمان بهرامی معاون وقت خدمات شهری لیست درستی از مشکلات آتش نشانان ارائه کرد که نشان می‌داد با اینکه مدت کوتاهی از انتصابش می‌گذشت اما دغدغه حل مشکلات آتش نشانان را داشت.

وی با بیان اینکه آتش نشانان بر مسئله حقوق، مزایا، رفاهیات و مسکن خود انتظارات به حقی داشتند، افزود: از رئیس سازمان آتش نشانی آخرین وضعیت پیگیری مطالبات را پیگیری کردم که با توجه به محدودیت‌های شهرداری و با اینکه اتفاقات خوبی رخ داده، اما باید تلاشمان را بیشتر کنیم.

وی در تشریح اقدامات شهرداری برای بهبود وضعیت معیشتی آتش نشانان، گفت: تقریبا حدود دو میلیون تومان تحت عنوان حق مسکن به فیش‌های حقوقی آتش نشانان اضافه شده و سقف اضافه کاری نیز افزایش یافته است و تقریبا به حقوق ۹۰ درصد آتش نشانان از ۱۵ تا ۳۷ درصد اضافه شده است.

نادعلی با بیان اینکه بسیاری از آتش نشانان در خارج از تهران سکونت دارند و باید هر روز مسافت زیادی را طی کنند تا به محل کار برسند، اظهارکرد: یکی از مطالبات به حق آتش نشانان بحث مسکن آنها بود که خوشبختانه با دستور زاکانی ۴ قطعه زمین برای ساخت مسکن آتش نشانان اختصاص داده شده و امیدواریم هر چه سریعتر کار وارد مرحله اجرایی شود.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به کمبود پرسنل در آتش نشانی گفت: با توجه به بار مالی که جذب پرسنل جدید برای شهرداری دارد موافقت شده که سالانه ۲۰۰ نفر جذب جدید برای سازمان آتش نشانی انجام شود تا کمبود پرسنل حل شود و این در حالیست که با هماهنگی معاونت برنامه ریزی، مسئله مدرک تحصیلی غیر مرتبط آتش نشانان که تاثیر مستقیمی در افزایش حقوق آنها داشت، مرتفع شد.

وی همچنین به اصلاح ساختار سازمان آتش نشانی اشاره کرد و افزود: وقتی سازمانی پست نداشته باشد، ارتقاء پرسنل آنها با مشکلی مواجه می‌شود که بر همین اساس با اصلاح ساختار سازمانی این مشکل نیز مرتفع خواهد شد.

وی ضمن تشکر از آتش نشانان، گفت: در اتفاقات اخیر تهران نیز این افراد مثل همیشه جانشان را کف دست گذشته و برای اجرای ماموریت‌های کاریشان در صف مقدم بودند که از آنها تشکر ویژه می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha