• شنبه / ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401070903927
  • منبع : نمایندگی سمنان

وجود ۳۲۴ واحد تأسیسات گردشگری در حال ساخت در استان

ورود ۲۲۰۰ گردشگر خارجی به استان سمنان

ورود ۲۲۰۰ گردشگر خارجی به استان سمنان

ایسنا/سمنان سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان بااشاره به ظرفیت بالای گردشگری در این استان از ورود افزون بر ۲۲۰۰ گردشگر خارجی طی یک سال گذشته به این استان خبر داد.

مهدی قاسم‌زاده ۹مهرماه در گفت‌وگو با خبرنگاران از اجرای ۳۰ پروژه سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری خبر داد و اظهار کرد: در حال حاضر در استان سمنان ۳۰ پروژه گردشگری در دست ساخت بوده و یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان برای این طرح‌ها هزینه شده است و تکمیل این طرح‌ها زیرساخت‌های گردشگرپذیری را برای استان به ارمغان خواهد آورد.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های گردشگری استان زمینه اشتغال مستقیم بیش از یک هزار و ۳۰۰ نفر را فراهم کرده و بهره‌برداری از این پروژه‌ها، ظرفیت گردشگر پذیری استان سمنان را افزایش می‌دهد.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان سمنان افزود: پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری استان سمنان در کنار توان خوب گردشگر پذیری، توانسته‌اند ظرفیت‌های استان را نیز تقویت کنند که در این ارتباط همراهی خوب مسئولان را شاهد هستیم.

وی گفت: این طرح‌ها دارای پیشرفت خوبی هستند و پس از بهره‌برداری یک هزار و ۳۳۸ تخت به ظرفیت اقامتی استان اضافه خواهد شد. این پروژه‌ها شامل ایجاد هتل، اقامتگاه سنتی، مجتمع گردشگری، اقامتگاه بوم‌گردی، تأسیسات اقامتی و پذیرایی واقع در مجتمع خدماتی رفاهی و سفره‌خانه‌های سنتی است.

صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری ۱۵ واحد تأسیسات گردشگری

قاسم‌زاده از صدور و تمدید پروانه بهره‌برداری ۱۵ واحد تأسیسات گردشگری،خبر داد و تصریح کرد: برگزاری ۱۵ دوره آموزشی برای راهنمایان، مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی، حضور فعال در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران، نمایشگاه گردشگری جهان اسلام در تهران، نمایشگاه علمی و فرهنگی رایزنان جمهوری اسلامی ایران در تهران از دیگر فعالیت‌های مهم انجام شده در این مدت است.

وی از  برگزاری بیش از ۶۰ رویداد گردشگری در استان سمنان خبر داد و اظهار کرد: بیش از ۶۰ جشنواره و رویداد گردشگری در سال‌جاری برنامه‌ریزی شده بخشی از آن تا کنون اجرایی شده است.

وی ادامه داد: جشنواره گردشگری «گل‌غلتان نوزاد» در امیریه دامغان، جشنواره گردشگری «امام در» در شهر کلاته رودبار دامغان، جشنواره «زمرد حبله‌رود» در شهرستان گرمسار، مشارکت در برگزاری جشنواره گردشگری تابستانه شهر شهمیرزاد، جشنواره گردشگری «سفر به توران» در شهرستان شاهرود، جشنواره گردشگری «سفر به دشت شقایق کالپوش» در شهرستان میامی، جشنواره گردشگری «آداب‌ و رسوم محلی چاشم» در شهرستان مهدی‌شهر از جمله رویدادهای گردشگری برگزار شده است.

 سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان با اشاره به تشکیل انجمن میراث‌فرهنگی و کمیته‌های گردشگری در این استان گفت: انجمن میراث‌فرهنگی استان سمنان به ریاست استاندار سمنان و پس از ابلاغ دستور وزرای کشور و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تشکیل شد. استاندار سمنان، رئیس انجمن، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، قائم‌مقام و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان به عنوان دبیر انجمن میراث‌فرهنگی استان سمنان فعالیت خواهند داشت. همچنین انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی استان سمنان و کمیته‌های گردشگری استان سمنان نیز تشکیل شده‌اند.

وی از صدور ۲۶ فقره موافقت اصولی در حوزه گردشگری این استان خبر داد و افزود: در یک‌ سال گذشته تعداد ۲۶ فقره موافقت اصولی از طریق سامانه موافقت اصولی برای ایجاد تأسیسات گردشگری صادر شده که در مراحل مختلف اداری برای عملیاتی شدن روند اجرایی پروژه در دست پیگیری قرار دارند. در این مدت مجوز ایجاد، اصلاح و تکمیل با حجم سرمایه‌گذاری ۵ هزار و ۹۴۴ میلیارد ریال با پیش‌بینی اشتغال ۹۸۸ نفر صادر و عملیات ساختمانی پروژه‌ها آغاز شده است.

ورود بیش از  یک میلیون گردشگر به استان

قاسم‌زاده اضافه کرد: هفت پروژه ایجاد تأسیسات گردشگری با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال و پیش‌بینی اشتغال ۲۸۰ نفر در حال اجراست و ۱۰۷ اتاق به ظرفیت اقامتی استان اضافه می‌شود.

سرپرست معاونت گردشگری و سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان از ورود بیش از ۲ هزار گردشگر خارجی به استان سمنان خبر داد و گفت: ۲ هزار و ۲۰۴ گردشگر خارجی و بیش از یک ‌میلیون گردشگر داخلی در یک سال گذشته وارد استان سمنان شدند و ۶۴۲ هزار و ۹۴۰ گردشگر نیز در استان اقامت کردند.

وی افزود: در حال حاضر ۱۵ هتل، یک هتل‌آپارتمان، یک متل و پنج مهمان‌پذیر، ۹۴ اقامتگاه بوم‌گردی، ۱۷ اقامتگاه سنتی، ۸۷ خانه مسافر، ۵ مجتمع گردشگری، دو گردشگری کشاورزی و ۶ اردوگاه و مرکز تفریحی سرگرمی گردشگری و گردشگری کشاورزی، ۲۹دفتر خدمات مسافرتی، ۴۰ رستوران بین‌راهی، ۲۰ سفره‌خانه سنتی و ۳ موسسه آموزش گردشگری در استان سمنان فعال است.

وی با اشاره به پروژه های گردشگری در حال ساخت در این استان و ظرفیت های بالقوه آن گفت: در مجموع ۳۲۴ واحد تأسیسات گردشگری، با ۹۸۷ اتاق و ظرفیت ۳ هزار و ۷۳۲ نفر در استان فعال است و این تأسیسات، زمینه اشتغال به کار یک هزار و ۲۶۸ نفر را فراهم کرده‌اند.   
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha