• شنبه / ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1401070903983
  • خبرنگار : 71381

بسته اخبار سیاسی ۹ مهر

تسلیت و توصیه به مردم زاهدان/همبستگی با کودکان فلسطینی

تسلیت و توصیه به مردم زاهدان/همبستگی با کودکان فلسطینی

پیگیری های مربوط به پرونده مهسا امینی/ ناآرامی های اخیر/ همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی و... از موضوعات پربازدید و خبرساز تحریریه سیاسی ایسنا بود که جزییات آن در ادامه می‌آید.

به گزارش ایسنا، توضیحات نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها، درباره آخرین وضعیت روند پیگیری پرونده فوت مهسا امینی در مجلس شورای اسلامی در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

محمدحسن آصفری با اشاره به اینکه پس از ماموریت رئیس مجلس شورای اسلامی به کمیسیون امورداخلی کشور و شوراها به منظور پیگیری دقیق ابعاد پرونده مهسا امینی، دو جلسه با مسئولان نیروی انتظامی، پزشکی قانونی، سازمان اورژانس و دیگر مسئولان برگزار و گزارش های مقدماتی از دستگاه های مربوطه اخذ شد، گفت: فرصت سه هفته ای پزشکی قانونی برای ارائه گزارش نهایی و رسمی خود درباره پرونده فوت مهسا امینی تا پایان این هفته به پایان می رسد و انتظار می‌رود این گزارش تا پایان این هفته به دست مجلس برسد.

همچنین در پی حمله دیروز تعدادی از افراد مسلح ناشناس به کلانتری ۱۶ زاهدان حسینعلی شهریاری نماینده زاهدان در مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر شهر زاهدان در آرامش است و فعلا مشکلی ندارد، گفت: مسئولان در حال پیگیری دلیل بروز اتفاقات روز گذشته در زاهدان هستند و نتیجه ارائه خواهد شد. خواهشم از مردم زاهدان و استان سیستان و بلوچستان این است که آرامش خود را حفظ کنند. اجازه ندهند از احساسات پاک مردم سوءاستفاده شده و جان هموطنان ما به خطر بیفتد.

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت هم در حساب کاربری خود در توییتر، شهادت تعدادی از نیروهای نظم و امنیت و جان باختن تعدادی از مردم ‎زاهدان درپی حمله تروریستی به پاسگاه و بیمارستان را تسلیت گفت و نوشت: اغتشاش، بهترین فرصت برای تروریست‌های اجاره‌ای است تا امنیت، وحدت، جان و مال ایرانیان را به خطر بیندازند.

در کنفرانس خبری مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم سوالاتی پیرامون فوت مهسا امینی و واکنش‌ها نسبت به آن و اینکه"آیا واشنگتن قصد اعمال تحریم‌های بیشتری علیه ایران در این رابطه را دارد؟"مطرح شد.

جیک سالیوان در پاسخ به این سوالات گفت: ما تاکنون چندین تحریم علیه نهادهای ایرانی به خاطر این اقدامات آنها صادر کرده‌ایم و بله، ما همچنان به دنبال اهدافی برای اعمال تحریم‌های بیشتر (علیه ایران) خواهیم بود.

مجتبی یوسفی عضو کمیسیون عمران مجلس نیز با اشاره به صحبت های اخیر رئیس جمهور با مردم و ضرورت ایجاد بستر مناسب برای شنیدن اعتراضات مردمی در چهارچوب قانون، تاکید کرد: ما معتقد هستیم که باید در کشور بستر اعتراض فراهم شود و مردم در چهارچوب قانون بتوانند نظرات موافق و مخالف خود را در خصوص روش‌های اجرایی و مسائل مطرح کنند اما مطالبه مردمی با اغتشاش تفاوت دارد.

در واکنش به یاوه‌گویی یک خبرنگار صهیونیست هم  سید نظام موسوی سخنگوی هیات رییسه مجلس با انتشار مطلبی در صفحه توییتر خود ضمن استفاده از هشتگ «پاینده ایران‬⁩» نوشت: ایران سرافراز تا ابد ماندنی است. آنکه می‌رود، رژیم غاصب و جلاد صهیونیستی و عوامل و اذناب ضدایرانی و ضدانسانی‌اش هستند.

لازم به ذکر است که ایدی کوهن روزنامه‌نگار صهیونیست در توییت خود نوشته بود که «ایران بای بای».

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

اتفاقات اخیر کشور در کمیسیون امنیت ملی مجلس بررسی می‌شود

بررسی ابعاد انتظامی و امنیتی وقایع اخیر در دستور هفته جاری کمیسیون امورداخلی

مردم در مطالبه‌گری باید آگاهانه مانع تحقق اهداف تجزیه طلبانه دشمن شوند

دشمنان تاریخی ایران رویای تجزیه خاک پاک ایران را تا گور با خود بردند

بهترین مسیر برای ابراز اعتراضات برگزاری کرسی های آزاداندیشی است

دولت برای اصلاح روندهای مربوط به حجاب و عفاف به مجلس لایحه دهد

***

امروز همچنین پنجمین اجلاس بین‌المللی همبستگی با کودکان و نوجوانان فلسطینی، یادواره شهید محمد الدره امروز در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس با تاکید بر شبکه‌سازی علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد.

در این اجلاس میهمانان خارجی از کشورهای مختلف، خالد القدومی نماینده حماس درتهران، ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین و شخصیت های سیاسی و فرهنگی و فعالان حوزه فلسطین و مقاومت حضور داشتند.

 دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دبیر کل سازمان‌های مردم نهاد: افق پیروزی فلسطین وحدت است

انتقاد اختری از برخورد دوگانه سازمان‌های حقوقی و بین‌المللی نسبت به مساله فلسطین

اعلام همبستگی سفارت ایران در کابل با ملت مظلوم فلسطین

مردم فلسطین در معرض طولانی‌ترین نقض‌ حقوق بشر قرار دارند

***

تحلیل یک کارشناس مسائل بین الملل درباره از تحولات اخیر در منطقه قفقاز جنوبی و تاکید مقامات کشورمان بر عدم تغییر مرزهای ژئوپلیتیکی هم از خبرهای پربازدید بامداد امروز بود.

نوذر شفیعیبا تاکید بر این‌که «روسیه قطعا با تغییرات با ژئوپلیتیکی در منطقه قفقاز مخالفت دارد»، گفت: علاوه بر اهمیتی که اصولا مرزها برای کشورها دارند، مرزهای ژئوپلیتیکی منطقه قفقاز جنوبی برای کشورهایی چون آذربایجان، ایران و ارمنستان به دلیل اهمیت راه های مواصلاتی و ترانزیتی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha