• شنبه / ۹ مهر ۱۴۰۱ / ۲۲:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401070904084
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

اولین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی/ ۱۳

محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در جام جهانی فوتبال رخ نشان می‌دهد

محصولات کشاورزی خراسان جنوبی در جام جهانی فوتبال رخ نشان می‌دهد

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با برگزاری رقابت‌های جام جهانی فوتبال، محصولات کشاورزی استان در غرفه‌ای در نمایشگاه قطر عرضه خواهد شد.

جواد اشرفی، امروز شنبه ۹ مهر در کمیته اقتصادی و بازار سازی جشنواره ملی زرشک بیان کرد: زرشک چون از کالاهای لوکس به شمار می رود و ضرورتی ندارد که در سبد خانوار وجود داشته باشد، باید قیمت گذاری آن، مطابق هزینه های تمام شده باشد. 

به گزارش ایسنا، وی تصریح کرد: تولید زرشک با توجه به شرایط استان، هزینه‌های فراوانی را به کشاورزان تحمیل می‌کند. 

معاون استاندار خراسان‌ جنوبی بیان کرد: بر اساس آمار اعلام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی، مجموع زرشک سال جاری استان حدود ۲۰ هزار تن خواهد بود.

اشرفی ادامه داد: باید در خصوص محصولات کشاورزی مزیت دار خراسان جنوبی بخش خصوصی قوی داشته باشیم تا با دارا بودن کرسی در این زمینه، در تصمیم گیری اتاق بازرگانی و اتاق تعاون کشور تأثیرگذار باشیم.

وی گفت: باید پیگیری‌هایی شود تا در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک با همکاری کترینگ‌های هواپیمایی حداقل در پرواز های خراسان جنوبی، بسته‌ای از محصولات استان استفاده شود.

معاون استاندار اظهار کرد: جشنواره ملی زرشک دارای ۹ کمیته است که کار تعدادی از کمیته های این جشنواره در طول سال جاری و در صورت نیاز در سال های آینده ادامه خواهد داشت.

اشرفی با اشاره به اینکه از ظرفیت نمایندگان خراسان جنوبی برای توزیع شربت زرشک در مجلس و هیئت دولت در زمان برگزاری جشنواره ملی زرشک نیز باید استفاده شود، یادآور شد: برنامه ریزی مناسبی برای انجام تبلیغات و اطلاع رسانی با هدف معرفی زرشک و فرآورده‌های آن در کشور به ویژه در استان‌های همجوار خراسان جنوبی باید انجام شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha