• یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401071004217
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

ذوقی به نام کلاس حضوری

ذوقی به نام کلاس حضوری

ایسنا/خراسان جنوبی ثبت نام و کلاس‌های حضوری دانشگاه‌ها آغاز شده و دانشجویان ذوقی وصف ناپذیر دارند پس از دو سال دوری از کلاس‌های درس تا تجربه کنند آنچه را در مجازی تجربه نکردند.

چند روزی است محیط دانشگاه از حالت سکون و خالی بودنش خارج شده و مامن دانشجویانی شده که از شهرهای مختلف به خراسان جنوبی آمده‌اند تا ثبت‌نام انجام دهند. پای صحبتشان که می‌نشینی یک ذوق شیرین در دلشان موج می‌زد؛ ذوقی که به گفته خودشان در سال‌های کرونایی آن را نیافته بودند.

به گزارش ایسنا، محیط دانشگاه پر شده از دانشجویانی که برای ثبت نام یا حضور در کلاس‌های درس پس از وقفه‌ای دو ساله وارد فضای علمی شده‌اند و چه خوب است این تجربه پس از چندین وقت دوری که حالا قدر دانسته می‌شود. در این دو سال به عقیده اساتید دانشگاهی، دانشجویان آن چنان که باید از فضای کلاس بهره نبردند و غیبت‌های پشت سر هم و نبود مکانیزمی برای مشخص بودن استفاده دانشجو از کلاس درس مجازی باعث می‌شد تا دانشجویان افت تحصیلی داشته و درکی از مطالب نداشته باشند.

تجربه درک کلاس‌های عملی

مریم، یکی از دانشجویان علوم پزشکی است که حال پس از چند وقتی دوری از محیط دانشگاه امروز برای حضور در کلاس به دانشگاه آمده است، وی به ایسنا می‌گوید: در سال‌های کرونایی که آموزش مجازی بود، دانشجویان پزشکی از کلاس‌های عملی دور مانده‌اند و یک دانشجوی پزشکی که باید دائما با مشاهده و دیدن بسیاری از موارد را درک کند، کوچک‌ترین مشاهده‌ای نداشت و یا به صورت مرتب صورت نمی‌گرفت.

وی افزود: اکنون کلاس‌های حضوری آغاز شده و خوشحالم از درک کلاس‌های عملی که چند مدتی است از آن دورم و می‌دانم این گونه و با برگزاری کلاس‌های حضوری خواهم توانست مطالب را بهتر درک و آموزش ببینم.

ذوقی به نام کلاس حضوری

پشت گوشی‌ها خبری از درس نیست

عابدی، دختری سبزواری است که برای تحصیل در دانشگاه وارد بیرجند شده، وی به ایسنا می‌گوید: زندگی دانشجویی از بخش‌های مهم زندگی هر فرد است که در سال‌های کرونایی موجودیت خود را از دست داده بود و این به ضرر دانشجو بود چراکه ارتباط فیزیکی استاد و دانشجو موفقیت بیشتری را به همراه دارد.

 وی افزود: خوشحالم برای دیدن محیط دانشگاه و تحربه آنچه به صورت حضوری به دست خواهم آورد؛ این تجربه در پشت گوشی و تبلت و در دنیای مجازی هیج گاه کسب نخواهد شد.

دکترا و درکی از مطلب که در مجاز حاصل نشد

مهدی، یکی دیگر از دانشجویانی است که چند رورزی است سر کلاس دکترا حاضر می‌شود؛ وی می‌گوید: پژوهش‌های دوران دکترا در فضای مجازی به درستی انجام نمی‌شد و دانشجو نمی‌توانست فهم و درک درستی از مطالب به دست آورد.

وی افزود: مقطع دکترا به معنای دیدن، مشاهده کردن و درک کردن همه مطالب و اندوخته‌هایی است که سال‌ها فرد برای آن زحمت کشیده است و جمع کردن این امر در یک گوشی امکان پذیر نیست.

همزمان با ثبت‌نام حضوری دانشجویان مقطع کارشناسی از شنبه ۹ مهر ۱۴۰۱ کلاس‌های درس بصورت حضوری در تمامی مقاطع تحصیلی در دانشگاه بیرجند رسماً آغاز شد.

ذوقی به نام کلاس حضوری

آغاز روند ثبت نام و آموزش حضوری در دانشگاه بیرجند 

سیدجواد حسینی واشان، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: آغاز فرآیند ثبت نام غیرحضوری دانشجویان کارشناسی ارشد در هفته دوم شهریورماه برگزار شد و ثبت نام حضوری از ۲۷ تا ۳۰ شهریورماه برگزار شد.

وی افزود: کلاس‌ها از ۲۷ شهریورماه به صورت حضوری برگزار شد و برای دانشجویان جدیدالورود مقطع کارشناسی ثبت نام غیرحضوری از دوم مهرماه آغاز شده و هم اکنون جریان دارد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند بیان کرد: ثبت نام حضوری نیز از ۹ مهرماه آغاز شده و تا سه شنبه این هفته ادامه خواهد داشت و به طور همزمان تمامی کلاس‌های دانشگاه از ۹ مهرماه آغاز شد.

بیش از ۳۰ هزار دانشجو راهی کلاس‌های درس شدند

احمد لامعی گیو، رییس دانشگاه بیرجند نیز به خبرنگاران گفت: ثبت نام حضوری دانشجویان جدیدالورود به دانشگاه بیرجند در مقطع کارشناسی آغاز شده است؛ علاوه بر این دانشجویان، محصلین سایر مقاطع نیز که ثبت نام نکرده‌اند می‌توانند نسبت به نام نویسی در دانشگاه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام دانشجویان تا سه شنبه ۱۲ مهر انجام می‌شود، تصریح کرد: امسال بیش از ۳۰ هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در خراسان جنوبی راهی کلاس‌های درس شده‌اند.

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: از تابستان امسال برای شروع کلاس‌ها در سال تحصیلی جدید به صورت حضوری برنامه ریزی شده و مشکلی در بازگشایی دانشگاه نداریم؛ از امروز تمامی کلاس‌های دانشجویان در مقاطع مختلف به صورت حضوری برگزار می‌شود.

لامعی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان سنجش، در سال تحصیلی جدید، ۲۸۰۰ دانشجو در مقطع کارشناسی نیز به این دانشگاه اضافه می‌شوند و ثبت نام آن‌ها آغاز می‌شود، افزود: از ۲۷ شهریور امسال دانشجویان در پردیس‌های مختلف دانشگاه بیرجند مستقر شده‌اند و در خوابگاه‌ها حضور دارند.

ذوقی به نام کلاس حضوری

آمادگی کلاس‌های علوم پزشکی و دانشگاه آزاد برای پذیرش دانشجویان 

سید محمد موسوی میرزائی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند نیز گفت: این دانشگاه علاوه بر ترم‌های عادی در تابستان نیز کلاس داشته و کلاس‌ها دایر بوده است؛ امسال ۸۵۰ دانشجوی جدید  داریم و ۴۵۰۰ نفر مجموع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند هستند.

سید حسن هاشمی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان جنوبی نیز گفت: هفته گذشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری کلاس‌های حضوری برگزار شده است؛ کلاس‌ها به صورت حضوری در تمام مقاطع تحصیلی آغاز می‌شود و خوابگاه ها، فضاهای آموزشی، غذاخوری‌ها و سایر قسمت‌های دانشگاه‌ها آماده هستند و ۱۵۰۰ نفر ورودی جدید در دانشگاه آزاد اسلامی داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha