• یکشنبه / ۱۰ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401071004259
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان عنوان کرد

افزایش ماندگاری مسافران راهکار رونق گردشگری

افزایش ماندگاری مسافران راهکار رونق گردشگری

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از تلاش برای افزایش ماندگاری مسافران در استان به عنوان یک اولویت کاری برای رونق اقتصادی در این استان خبر داد.

سید محمد رضا هاشمی در آئین گرامیداشت هفته گردشگری و تقدیر از فعالان گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر به مسافران و زائران (استان سمنان) با قدردانی از تلاش تمامی دست اندرکاران صنعت گردشگری استان و خادمین زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) کرد: گردشگری ، دومین صنعت درآمد زا و زود بازده کشور است و گردشگری صنعتی، به عنوان راهکاری مناسب بمنظور فعال سازی این بخش در بسیاری از کشورها که زیر ساخت گردشگری طبیعی ندارند ، مورد توجه قرار گرفته است.
هاشمی افزود: علی رغم آنکه در سطح کشور، استان سمنان را بعنوان یک استان کویری و صنعتی می شناسند، اما می توان گفت استان سمنان دارای ظرفیت های غنی گردشگری است.‌
استاندار با بیان اینکه در استان سمنان ‌۸۵۶ اثر میراثی ثبت شده وجود دارد گفت: در حال حاضر بیش از یک هزار و ۷۲۰ واحد صنعتی در ۱۹ شهرک و ناحیه صنعتی استان فعالیت دارند اما نزدیک بودن به پایتخت و قرار گرفتن در مسیر زائران حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) ، فرصت طلایی رشد و توسعه گردشگری در استان سمنان است.‌
هاشمی همچنین با تاکید بر تردد بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ اتوبوس در طی شبانه روز از مسیر جاده های استان سمنان تصریح کرد : هدایت زائران حضرت امام رضا (ع)  به داخل شهرهای استان موجب رونق اقتصادی و توسعه گردشگری استان است.
وی ادامه داد: ما باید به دنبال افزایش مدت ماندگاری مسافران در استان سمنان باشیم.‌
استاندار سمنان با اشاره به اینکه هفته گردشگری نباید محدود به زمانی خاص در تقویم کشور باشد، از تلاش تمامی عزیزانی که در ایام اربعین حسینی و شهادت حضرت امام رضا (ع) به زایران خدمات رسانی نمودند ، قدردانی و تشکر کرد.‌
وی گفت: فرصت های بسیار مناسبی در حوزه های دامپروری ، کشاورزی و گردشگری در استان سمنان برای سرمایه گذاران مهیاست و در این‌ مسیر حامی سرمایه گذاران خواهیم بود.

استاندار سمنان با بیان اینکه بالغ بر ۱۰۰ درصد اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان جذب شده است، اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار در بخش کشاورزی از محل سفر ریاست جمهوری به استان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: ایجاد قطب دامپروری استان در شهرستان مهدیشهر نیز از دیگر مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان است.
هاشمی اظهار کرد: استان سمنان ظرفیت و قابلیت های بی نظیر و مطلوبی در بحث کشاورزی و محصولات شاخص دارد.
استاندار سمنان گفت: همجواری با مرکز کشور، بستر مناسب حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی و تخصیص زمین برای سرمایه گذاران، از مزایای ویژه و منحصر برای سرمایه گذاری در استان سمنان است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha