• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401071205933
  • منبع : نمایندگی زنجان

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان:

تامین تجهیزات ورزش نابینایان اولویت اصلی است

تامین تجهیزات ورزش نابینایان اولویت اصلی است

ایسنا/زنجان رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان گفت: مسئولان وظیفه دارند تا لوازم مورد نیاز ورزش نابینایان و معلولان را تامین کنند تا این افراد تشویق به انجام فعالیت ورزشی شوند.

محمدرضا مظلومی ظهر امروز (۱۲ مهرماه) در مجمع انتخابات هیئت ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان زنجان، با اشاره به سابقه شروع ورزش معلولان و نابینایان در کشور، عنوان کرد: ورزش نابینایان از سال ۱۳۵۹ به صورت رسمی در کشور شامل ۸ رشته ورزشی برای آقایان و ۵ رشته مخصوص بانوان شروع به کار کرد و این وظیفه ذاتی نظام است که امکانات رفاهی و ورزشی را نسبت به افرادی که در مقایسه با سایر اقشار جامعه کم‌توان هستند، فراهم کند و خوشبختانه امروز ایران نسبت به بسیاری از کشورها در زمینه حمایت و بسترسازی ورزش معلولان و نابینایان شرایط مطلوبی دارد.

وی افزود: این افراد نیازمند شرایط و امکانات خاصی هستند و وظیفه همه مسئولان ذی‌ربط این است که ایاب و ذهاب، پوشاک ورزشی، تغذیه و سایر لوازم مورد نیاز این قشر را تامین کنند تا این افراد نسبت به حضور در فعالیت‌های ورزشی تشویق و ترغیب شوند.

مظلومی با اشاره به وجود محدودیت‌ها در حمایت از ورزش نابینایان و معلولان، بیان کرد: برخی محدودیت‌ها به جهت تحریم‌های موجود بر سر راه حمایت از این بخش موانعی ایجاد می‌کند اما دولت و نظام در حد توان خود امکانات خوبی را در این زمینه فراهم کرده است و امیدواریم در ادامه نیز بتوانیم بیش از پیش در این بخش تاثیرگذار و مشکل‌گشا باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم‌بینایان، خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنیم تا بستر خوبی برای ورزش نابینایان و کم‌بینایان استان فراهم شود و امیدواریم نظام جمهوری اسلامی بتواند مقتدرتر از گذشته در این مسیر به جلو حرکت کند، البته ما قبول داریم اشتباهات و کمبودهایی وجود دارد و همه باید کمک کنیم تا این خلاءهای موجود از میان برود تا بتوانیم خدمت‌گزاران خوب و لایقی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha