• سه‌شنبه / ۱۲ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401071205970
  • خبرنگار : 50499

رئیس کمیته رسانه دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشریح کرد

دستورالعمل‌های بهداشتی بیماری‌های فصلی در مدارس مشهد

دستورالعمل‌های بهداشتی بیماری‌های فصلی در مدارس مشهد
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به دستورالعمل‌های بهداشتی بیماری‌های فصلی در مدارس و مجتمع‌های آموزشی گفت: دانش‌آموزان در صورت ابتلا به بیماری‌های فصلی مانند کرونا و آنفولانزا باید از حضور در محل تحصیل خود تا پایان بیماری خودداری کنند.

محمد پهلوان‌کاشی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص بیماری‌های فصلی دانش‌آموزان و نحوه مقابله با آن در سطح مدارس اظهار کرد: با شروع نیم‌سال دوم، بیماری‌های فصلی نیز بروز و ظهور پیدا می‌کند که یکی از این بیماری‌ها آنفولانزاست. با توجه به شرایط بیماری کرونا که همچنان به پایان نرسیده، این ۲ بیماری می‌توانند باعث هم‌پوشانی یکدیگر نیز شود.

وی با اشاره به اقدامات پیشگیرانه در مورد بیماری آنفولانزا تصریح کرد: راه‌های پیشگیری از آنفولانزا مشابه سایر بیماری‌های تنفسی است و با استفاده از ماسک احتمال ابتلا به آن کاهش می‌یابد. با توجه به بازگشایی مدارس احتمال درگیری ویروس میان دانش‌آموزان زیاد افزایش یافته و طبیعتا این بیماری به خانواده آن‌ها نیز انتقال پیدا می‌کند.

پهلوان ادامه داد: خوشبختانه واکسن آنفولانزا موجود بوده و در داروخانه‌ها نیز توزیع شده است. در حال حاضر گروه‌های پرخطر و افراد بالای ۶۰ سال می‌توانند زودتر تزریق واکسن آنفولانزا را انجام دهند.

رئیس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد در خصوص دستورالعمل‌های بهداشتی در مورد بیماری‌های فصلی در مدارس و مجتمع‌های آموزشی عنوان کرد: تمام اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونا برای آنفولانزا نیز صدق کرده و باید رعایت شود. کلاس‌های بدون تهویه می‌تواند به سرعت باعث ابتلای سایر افراد شود. تاکید ما استفاده از ماسک در مکان‌های سربسته و شلوغ است که همین موضوع باعث کاهش این نوع از بیماری‌های فصلی می‌شود.

پهلوان‌ در مورد تعداد بیماران کرونایی امروز در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: خوشبختانه چندین هفته متوالی است که ما از نظر کرونایی از وضعیت مطلوبی برخورداریم و شهر مشهد در شرایط آبی قرار دارد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۶۷ بیمار مبتلا و مشکوک به کرونا در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند، خاطرنشان کرد: ۲۶ نفر از این تعداد در بخش‌های مراقبت ویژه بستری‌اند که ۲۱ نفر جزو بستری‌های جدید هستند.

پهلوان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته هیچ فوتی ناشی از کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد ثبت و گزارش نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha