• چهارشنبه / ۱۳ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401071306418
  • خبرنگار : 71415

پاتروشف: غرب می‌خواهد درگیری‌های اوکراین به خاک روسیه کشیده شود

پاتروشف: غرب می‌خواهد درگیری‌های اوکراین به خاک روسیه کشیده شود

دبیر شورای امنیت روسیه، امروز چهارشنبه تاکید کرد، خرابکاری اخیر در خط لوله انتقال گاز نورد استریم روسیه مشابه با عملیاتی است که با پشتیبانی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا،‌ سیا در سال ۱۹۸۳ علیه زیرساختهای نفتی نیکاراگوئه اجرا شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ماه گذشته میلادی خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ که گاز روسیه را از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل می‌کنند هدف اقدام خرابکارانه‌ای قرار گرفتند که مسکو آن را یک "اقدام تروریستی بین‌المللی" خواند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، آمریکا و متحدانش را مقصر منفجر شدن خط لوله‌های زیرآبی نورد استریم دانست اما واشنگتن این اتهام را رد کرد.

اتحادیه اروپا اعلام کرد که وقوع این نشتی‌های گاز گسترده در خط لوله‌های نورد استریم در نتیجه خرابکاری رخ داده است.

نیکولای پاتروشف، دبیر شورای امنیت روسیه در سخنانی که از سوی رسانه‌های روسیه از جمله خبرگزاری اینترفاکس انعکاس یافت، گفت:‌ بگذارید به شما یادآوری کنم در سال ۱۹۸۳ وضعیت مشابهی اتفاق افتاد.

پاتروشف گفت:‌ در آن زمان خرابکاران استخدام شده توسط سازمان سیا حملاتی را علیه نیکاراگوئه ترتیب دادند که  علاوه بر یک سری نتایج دیگر، منجر به منفجر شدن یک خط لوله انتقال نفت در یکی از بنادر شد.

پاتروشف چند روز پیش تاکید کرد، غرب سابقه دست زدن به حملات علیه خط لوله‌ها را دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پاتروشف در سخنرانی امروز خود در نشستی با موضوع امنیت در شبه جزیره کریمه عنوان کرد: آمریکا، انگلیس و متحدان اقماری آنها نه فقط میخواهند کاری کنند که عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین به طول بینجامد بلکه قصد دارد دامنه خشونتها و درگیری‌ها را به خاک روسیه بکشانند.

پاتروشف تاکید کرد: موضوع عملیات ویژه نظامی در خاک اوکراین و میل آمریکا و انگلیس و متحدان اقماری غربی آنها برای طولانی کردن این عملیات نظامی و منتقل کردن عملیاتها به خاک ما دارای اهمیت ویژه‌ای است.

این مقام خاطر نشان کرد، "آنگلو ساکسونها" که مدتها به عنوان منابع اصلی بی ثباتی در جهان به شمار می‌آمده‌اند، می‌خواهند روسیه و اروپا را به خاطر منافع خودشان به یک تقابل نظامی بکشانند.

او اضافه کرد، هدف اصلی آن سرکوب روسیه و حفظ جهان تک قطبی است.

دبیر شورای امنیت روسیه تصریح کرد، فعالیتهای کشورهای ائتلاف ناتو در منطقه دریای سیاه جدا امنیت کریمه را تهدید میکند.

پاتروشف در این نشست خاطرنشان کرد: یک منشا جدی تهدیدات علیه امنیت کریمه فعالیت کشورهای ناتو در منطقه دریای سیاه است.

به گفته پاتروشف، در کریمه "تعداد جنایات ارتکابی با استفاده از تسلیحات، مهمات و بمبها به میزان چشمگیری افزایش یافته است."

وی افزود: در تعدادی از تاسیسات بالقوه خطرناک، هیچ امنیت فیزیکی و تجهیزات امنیتی فنی وجود ندارد. من از رهبران این مناطق می‌خواهم فورا کمبودهای موجود را حذف کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha