• پنجشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401071406601
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

یک مسئول در خراسان جنوبی خبر داد:

پیگیری برای رفع مهم‌ترین دغدغه مردم در ساخت مسکن

پیگیری برای رفع مهم‌ترین دغدغه مردم در ساخت مسکن

ایسنا/خراسان جنوبی معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: باتوجه به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم نداشتن توانایی در تامین سهم آورده و ساخت مسکن بوده، پیگیری‌های لازم برای افزایش سهم تسهیلات از مرکز در حال انجام است.

حسن علیزاده در گفت‌وگو با ایسنا در مورد روند طرح نهضت ملی مسکن در خراسان جنوبی اظهار کرد: برای تمامی شهرهای استان غیر از بیرجند و قاین زمین برای ساخت مسکن به طور ویلایی تأمین شده است.

وی از تأمین زمین برای واجدین شرایط در طرح نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: از مجموع ۷۵ هزار نفری که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، ۲۷ هزار و ۶۳۵ نفر واجد شرایط شناخته شده‌اند.

علیزاده با بیان اینکه حدود ۱۵ هزار نفر نیز مبالغ آورده را تأمین و واریز کرده‌اند، تصریح کرد: متراژ هر قطعه زمین ۱۸۰ مترمربع است و تاکنون ۲۸۶۷ نفر به پایان مرحله اسکلت و سقف رسیده و ۲۳۶ نفر نیز به پایان کار رسیده‌اند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی بیان کرد: به منظور کاهش زمان ساخت واحدها به دو سال، آورده اولیه برای تأمین زمین و اجرای فونداسیون تجمیع شده و در مرحله اول افراد باید ۸۰ میلیون تومان واریز کنند.

علیزاده با بیان اینکه برای هر مترمربع مبلغ پایه ۵ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان پیش بینی شده است، افزود: در حال پیگیری برای اعمال تسهیلاتی در حوزه آورده‌ها هستیم.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی با بیان اینکه در هیچ کدام از شهرستان‌ها کمبود زمین مطابق سهمیه نداریم، ادامه داد: در حوزه طرح جوانی جمعیت که د پنج شهرستان اجرایی می‌شود نیز بیش از ۱۷۰۰ نفر در استان ثبت نام کرده‌اند که تسهیلات فرزند سوم و بیشتر به آن‌ها ارائه می‌شود.

علیرضا عباس زاده، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی نیز پیش از این گفته بود: اکنون قیمت تمام شده هرواحد مترمربع از مسکن افزایش یافته و تامین آن با توجه به شرایط اقتصادی برای مردم سخت است که در این زمینه راهکارهایی در حال بررسی است که از طریق شورای مسکن استان جمع بندی خواهد شد و دولت نیز در این خصوص همراهی لازم را انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha