• پنجشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401071406768
  • خبرنگار : 50194

اقامت شبانه ۸۰ میلیون گردشگر داخلی در مازندران طی ۶ ماهه نخست سال

اقامت شبانه ۸۰ میلیون گردشگر داخلی در مازندران طی ۶ ماهه نخست سال

ایسنا/مازندران مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در آیین افتتاح استخر روباز چهارفصل مجموعه دشت نور، از حضور و اقامت شبانه ۸۰ میلیون گردشگر داخلی در مازندران طی شش ماهه نخست امسال خبر داد.

همزمان با هفته گردشگری و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مازندران، فرماندار شهرستان نور، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، مدیر مجموعه دشت نور و دیگر مسئولان استانی و منطقه ای استخر روباز چهار فصل دشت نور افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران در این مراسم اظهار کرد: با توجه به ظرفیت هایی چون سواحل و نواحی جنگلی که بسیار بالقوه و ارزشمند است اما آمارهای موجود گردشگری در شان شهرستان نیست.

وی تعداد تاسیسات اقامتی و رفاهی در شهرستان نور را ۱۲ عدد عنوان کرد و با بیان اینکه این آمار با چنین ظرفیتی بسیار پایین است، تصریح کرد: یکی از  اولویت های اصلی ما در مناطق روستایی شهرستان توسعه اقامتگاه های بومگردی است در حالی که هم اکنون ۶ اقامتگاه بومگردی فعال است که باید با ظرفیت های موجود در هر روستا ۶ اقامتگاه وجود داشته باشد.

اقامت شبانه ۸۰ میلیون گردشگر داخلی در مازندران طی ۶ ماهه نخست سال

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ضمن تشکر از برادران «سیروس‌کبیری» به جهت ایجاد مجموعه زیبا و خاطره انگیز خاطرنشان کرد: مجموعه دشت نور با ایجاد تمامی زیرساخت های تفریحی و اقامتی نه تنها در شهرستان بلکه در سطح استانی و ملی می تواند برند باشد.

برزگر با اشاره به اینکه مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری دشت نور می تواند به عنوان پایلوت و مرکز گردشگری سلامت محسوب شود، ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان شهریور حدود ۸۰ میلیون گردشگر داخلی اقامت شبانه داشتند و با توجه به زیرساخت ها در سطح استان متاسفانه هنوز تناسب ها رعایت نشده و فاصله زیادی وجود دارد.

اشتغالزایی برای ۴۵۰ نفر در شهرستان نور توسط مجموعه دشت نور

در ادامه علی سالاریان، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نور در این آیین اظهار کرد: مجموعه تفریحی، توریستی و گردشگری دشت نور به همت برادران سیروس‌کبیری با وسعت حدود ۳۵ هکتار و کاربری ساخت ۲۰ هزار مترمربع در سال ۱۳۹۴ افتتاح شد.

اقامت شبانه ۸۰ میلیون گردشگر داخلی در مازندران طی ۶ ماهه نخست سال

وی با بیان اینکه فاز دوم مجموعه برج ۱۲ طبقه ۶۵ واحدی است که ۶۴ واحد آن به بهره برداری رسیده است خاطرنشان کرد: استخر مجموعه تفریحی توریستی و گردشگری دشت نور با زمینی به مساحت ۵۰۰۰ مترمربع و بنای دفتر کار و دوش و فضای بازی حدود ۱۰۰۰ مترمربع با هزینه ای بیش از ۲۵ میلیارد تومان بدون دریافت تسهیلات بانکی و توسط بخش خصوصی (برادران سیروس‌کبیری) احداث شده است.

سالاریان با اشاره به ایجاد اشتغال این مجموعه برای ۴۵۰ نیروی کار افزود: مجموعه تفریحی توریستی دشت نور با احداث و راه اندازی استخر توانست برای ۱۵ نفر به صورت مستقیم علاوه بر ۸۴ نیروی کاری که قبلا در مجموعه مشغول به کار بودند، ایجاد اشتغال کند. همچنین ۳۵۰ نفر نیز در حوزه عمرانی در حال فعالیت اند.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان نور ادامه داد: سرمایه گذار مجموعه دشت نور بر این باور است که نیروی کار خود را از افراد بومی تامین کند و در صورت نبود افراد متخصص در حوزه شهرستان از مناطق همجوار یا تهران جذب نیرو خواهد کرد.

اقامت شبانه ۸۰ میلیون گردشگر داخلی در مازندران طی ۶ ماهه نخست سال

فرید سیروس‌کبیری، سرمایه گذار و مالک مجموعه دشت نور در حاشیه این مراسم اظهار کرد: هدف از ایجاد این مجموعه جذب گردشگران داخلی و خارجی به دلیل ارزآوری بالا، ایجاد اشتغال و استفاده از نیروی بومی و همچنین فراهم آوردن مکان تفریحی و گردشگری با تنوع زیاد بوده است.

وی تصریح کرد: استخر روباز چهارفصل دشت نور در نوع خود بهترین استخر کشور است و در آینده نزدیک اتفاق های بهتری در مجموعه رخ خواهد داد.

سرمایه گذار و مالک مجموعه دشت نور خاطرنشان کرد: هم اکنون این مجموعه با چنین امکاناتی در حال رقابت با کشورهای ترکیه و دبی بوده و می خواهیم یک کیش کوچک در شمال به وجود بیاوریم و با جنوب کشور نیز رقابت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha