• پنجشنبه / ۱۴ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401071406815
  • خبرنگار : 71660

رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره

رویارویی جنگنده‌های کره شمالی و کره جنوبی بر فراز شبه‌جزیره کره

خبرگزاری یونهاپ گزارش داد، ۱۲جت جنگنده کره شمالی امروز (پنجشنبه) با آرایش خاصی به پرواز درآمدند و ظاهرا در بحبوحه تنش‌ها در شبه جزیره کره، رزمایش‌های شلیک هوا به زمین برگزار کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، این خبرگزاری کره جنوبی به نقل از مقامات سئول اعلام کرد، حدود ۳۰ فروند از جت‌های جنگنده کره جنوبی در پاسخ به این اقدام به پرواز درآمدند.

گفته شده است که ظاهرا این اقدام کره شمالی یک "اقدام تلافی‌جویانه‌" در پاسخ به رزمایش‌های نظامی اخیر میان کره جنوبی و ایالات متحده آمریکا است.

براساس گزارش رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی، این هشت جنگنده به همراه چهار بمب‌افکن در شمال مرز هوایی بین‌ دو کره حوالی ساعت ۲ بعد از ظهر به وقت محلی پرواز کردند و ظاهرا آن‌ها رزمایش‌های شلیک هوا به زمین هم انجام داده‌اند.

۳۰ فروند از جنگنده‌های کره جنوبی فورا در پاسخ به این حرکت کره شمالی در منطقه مستقر شدند؛ اقدامی که طی یک سال گذشته تا به الان رخ نداده بود.

این فعالیت‌های کره شمالی پس از آن انجام شد که سئول و واشنگتن اخیرا رزمایش‌های مشترک دریایی، زمینی و هوایی برگزار کردند.

علاوه بر آن، پس از نشست شورای امنیت سازمان ملل در رابطه با پرتاب‌های موشکی اخیر کره شمالی و بازگشت ناو هواپیمابر آمریکا به آب‌های کره جنوبی، کره شمالی مجددا امروز پنجشنبه دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای ژاپن شلیک کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۵ ۰۰:۵۶

بیچاره ژاپن تقی به توقی میخوره به سمتش موشک شلیک میشه :)

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۵ ۱۳:۲۷

دست مریزاد کره شمالی. بااین بی پدران زور گو رفتار همین است. . اصلاح طلبان به سوزند که ارباب به ... گیحه افتاده است. برای ترساندن آمده ولی به خود .... و شورای امنیت ( ابزار مچاله را) را به کار گرفته.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۵ ۱۳:۴۱

اینان اگرقدرتی در خود احساس می کردند مستقیم به جنگ می آمدند نه رزمایش !!!!!، سابقه این شیر پیر گرگ خوی چنین است . زنده باد کره شمالی که دست این کفتار صفتان را خوب خوانده است، احسنت ، احسنت و احسنت. به همین دلیل شورای امنیت به کمک بر خواسته تا مسئله لوس شود.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۲۰:۳۱

شیر پیر گرگ خوی!!!؟ آخه چرا!؟ اصلاً یه وضعیه! شیر پیر گرگ خوی!درسته حیوون حیوونه دیگه ولی نه اینجوری! شیر پیر گرگ خوی!

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۱۵:۴۵

کره شمالی با هواپیمای سم پاشی حتما خخ