• جمعه / ۱۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401071506982
  • خبرنگار : 71610

درخواست قانون‌گذاران آمریکا برای خارج کردن نیروها و تجهیزات نظامی از عربستان و امارات

درخواست قانون‌گذاران آمریکا برای خارج کردن نیروها و تجهیزات نظامی از عربستان و امارات

درحالی که رئیس جمهوری آمریکا در تکاپوی یافتن پاسخ مناسب به تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت است، شماری از اعضای کنگره این کشور خواستار کاهش فروش تسلیحات و خارج کردن نیروها و تجهیزات واشنگتن از عربستان و امارات شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه القدس العربی، سناتور کریس مورفی، رئیس کمیته فرعی روابط خارجی خاورمیانه سنا در گفت‌وگو با CNBC اظهار کرد: من فکر می‌کنم زمان ارزیابی مجدد همه جانبه ائتلاف آمریکا با عربستان سعودی فرا رسیده است.

همزمان سه نماینده حزب دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا نیز پنجشنبه پیش‌نویس قانونی را برای برچیدن دارایی‌های نظامی مهم آمریکا مستقر در عربستان سعودی و امارات ارائه کردند.

این نمایندگان در بیانیه مشترکی اعلام کردند: عربستان سعودی و امارات از مدت‌ها قبل به حضور نظامی آمریکا در خلیج (فارس) برای حفاظت از امنیت و میادین نفتی خود متکی بوده‌اند و به دنبال حمایت آنها (ریاض و ابوظبی) از تصمیم اوپک پلاس، دلیلی وجود ندارد که نیروها و پیمانکاران آمریکایی به ارائه این خدمات به کشورهایی ادامه دهند که فعالانه علیه ما فعالیت می‌کنند.

 در این بیانیه آمده است: اگر عربستان و امارات می‌خواهند به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه کمک کنند، باید از او توقع داشته باشند که از آنها دفاع کند و این تصمیم نقطه تحولی در روابط ما با شریکان حوزه خلیج (فارس) است.

این نمایندگان آمریکا در ادامه تاکید کردند: اگر عربستان و امارات می‌خواهند روابط خوبی با آمریکا داشته باشند که مدت‌ها برای آنها مفید بوده است، باید تمایل بیشتری برای همکاری با ما، نه علیه ما، برای پیشبرد آنچه که اکنون هدف امنیت ملی ما یعنی شکست «تجاوز» روسیه به اوکراین است، نشان دهند.

اوپک پلاس روز چهارشنبه با کاهش قابل توجه تولید نفت موافقت کرد. این تصمیم عرضه را در بازاری که هم اکنون نیز دچار محدودیت است محدودتر کرده و احتمالا، قیمتهای بنزین را درست پیش از برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا در نوامبر بالاتر می‌برد.

بایدن در کاخ سفید در خصوص تصمیم اوپک به خبرنگاران گفت: ما در حال بررسی جایگزینهایی هستیم که می‌توانیم داشته باشیم. گزینه‌های زیادی وجود دارند اما هنوز تصمیممان را نگرفته‌ایم.

بایدن هفته جاری از دولت خود و کنگره خواست راه‌هایی را برای افزایش تولید انرژی آمریکا و کاهش کنترل اوپک بر قیمت‌های انرژی بررسی کنند. بعضی از گزینه‌های وی، شامل برداشت نفت بیشتر از ذخایر نفت استراتژیک یا بررسی محدودیت صادرات انرژی از سوی شرکت‌های آمریکایی است.

 بایدن در ژوئیه به عربستان سعودی رفت اما این سفر بدون توافق برای کمک گروه اوپک پلاس برای کاهش قیمت‌های بنزین بود که یک مشکل سیاسی مهم برای بایدن در آمریکا مانده است. بایدن در پاسخ به این پرسش که آیا از تصمیم خود برای رفتن به عربستان سعودی افسوس می‌خورد، گفت: این سفر فقط درباره نفت نبود.

پس از اینکه بایدن دستور یک سلسله برداشت از ذخایر نفت استراتژیک را صادر کرد، کاخ سفید در ماههای گذشته به دنبال کسب اعتبار برای کاهش قیمت‌های بنزین بود. تورم بالا، یک مشکل سیاسی برای رئیس جمهور آمریکا مانده و کاهش قیمتها یک پیروزی مهم محسوب می‌شود. تصمیم اوپک پلاس این روند را ممکن است به مخاطره بیاندازد و به سود روسیه باشد که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۵ ۱۵:۴۳

شیر حاج آل‌سعود به ته کشیده. خاک برسرشون آنهاهم مثل عده ای ایرانیان خائین فکر کردند آمریکا وانگلیس همیشه وهرساعت اراده کنند بکمک اینها میان. نه این خبرها نیست.اگر سپاه نبود ایران نبود واگر ایران نبود آسیا نبود.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۷:۱۸

خودت فهمیدی چ نوشتی... الحق که ...... فعلا از علوم غرب مستفیض شو تا بعدا ک سر عقل بیای

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۵ ۱۶:۲۹

گاوها دو باره زاییده اند. می خواهندبیشتر شیر بدهند. آمریکا دقیقآ می داند کی فصل زاییدن است. جناب بایدن خیالت راحت بذار جفتکشون بیفته بعد بیا بدوششان. 😂😂😂😆😆😆😆

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۵ ۱۸:۲۳

فکر کنم ترامپ گوشی رو داده دست بن سلمان برای شکست بایدن وگرنه ال سقوط مثل سگ از آمریکا میترسن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۶:۰۵

عشق فقط عشق علی رهبرفقط سیدعلی که اونا ندارن ولی مابه لطف خداداریم ولی یه عده خواص ندارن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۵ ۲۲:۰۱

اگر عربستان تا آخرش بایستد... خوب میشه.. اما بعید میدانم.. چون عربستان شعور و معرفت ندارد و با بی شعوری دیبلماسی می کند.... احمق است و فکر میکنه که با ما دشمنی کنه و با روسیه دوست باشه... خیلی سنجیده عمل کرده.... ههههه

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۲:۰۹

الان وقتشه این اوب بن سلمانو سرجاش بشونی بایدن اگه این کارو بکنی توعمرت کار درست همینه

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۲:۴۶

جای تاسف داره در مقایسه غیرت و تعصب اونها بخاطر پیشگیری از بالا رفتن قیمت سوخت و تورم و حتی تلاش مضاعفشون بابت برگشت قیمتها و تورم حالا توی کشور مدعی ما قیمتها طی سه سال ده ده تا پانزده برابر شده تورم کمر مردم رو شکسته اما مصلحت و تکبر و منفعت طلبی و کبر و ربا و هرزگی در سیستم مدیریت کشور فقط تعبیرهای صد من یه غاز میکنه و توجیح میکنند بخاط اینکه خودشون از این شرایط تحریم و تورم و گرانی پول کثیفی از ترامپ به جیب میزنن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۴:۳۲

امریکا قدرت جهانی همراه خودش داره هرکجا را بخواد فلج میکنه البته عده ای نفس ازجای،گرمشان بیرون میاد دستشان توخزانه است فقط پیام ابدار مینویسن تا دلشان چیز دیگه است البتت کا زنده هستیم خدا راشکر صد مرتبه مردن شرف داره به زره زره اب شدن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۱۳:۱۸

عزیزم آمریکا برای شما قدرت دارد چون همیشه ترسو بودید ولی برای شیردلان عرصه مثل موش می‌ماند. بیایید با هم یکی باشیم در مقابل زورگویان تا امام زمان هم به کمکمان بیاد

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۶:۱۸

شایسته است عر بستان سعودی به ده کشور تجزیه وتقسیم شود.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۶:۵۳

قدرت نظامی آسیا رو محدود به ایران نکنید فک کنم کشور هایی مثل روسیه و چین هم وجود دارند اگه دقت کنید

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۰۹:۵۳

سعودی ها در پی به زیر کشیدن باید ن در انتخابات هستن و گرنه شیر زیاد هم دارن امریکا فقط منافع ر ومیشناسه نه دوستی و هم پیمانی

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۱۰:۰۲

وقتی امریکا هیچ کمک به اوکراین نکرد فهمیدن این غربی ها ازشون بخاری بلند نمیشه چون ترسو بزدل هستند

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۱۱:۱۸

بدبخت عربستان حالا بیدار شو دامان ایرانو بگیر

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۱۲:۰۵

آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.اگر شما اعراب مدرسین.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۱۲:۵۷

اگر عربستان رو می دوشند و در ازاش بهش علف و امنیت میدن .ما با دست و زحمت خودمون شیره ملتمون رو می دوشیم و دو دستی با کمال احترام و التماس تقدیمشون می کنیم و در عوض گوشی آیفون و کامپیوتر،و هزاران قطعه رو با واسطه ومنت دریافت می کنیم .فقط دلمون خوشه امنیتمون رو خودمون تامین می کنیم.

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۲۰:۴۴

از منطقه ما برید بیرون هر چه زودتر

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۲۳:۰۱

خنگولا ساختگیه، اتفاقا با عربستان حسابی بستن دارن سر کارتون میذارن

avatar
۱۴۰۱-۰۷-۱۶ ۲۳:۰۹

آمریکا فقط به فکر دوشیدن و چپاول و عارت کشوری منل عربستان و امارات و عیره را دارد و در قبال عارت این کشورها قول حمایت از این کشورها را داده ولی موقع حمله حونی های یمن مشخص شد که آمریکا هیچ پخی نیست هر کشوری که منتطر حمایت از آمریکا و روسی باشد باید بمیرد الان باید از نطر نطامی به امید هیچ کشوری نباشیم هم آمریکا هم روسیه فقط به فکر عارت و چپاول کشورها هستند خدایا این دو کشور را نیست و نابود کن