• جمعه / ۱۵ مهر ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401071507023
  • خبرنگار : 71610

نبیه بری: منتظر پاسخ مکتوب هوکشتاین درباره اصلاحات پیشنهادی در پرونده ترسیم مرزها هستیم

نبیه بری: منتظر پاسخ مکتوب هوکشتاین درباره اصلاحات پیشنهادی در پرونده ترسیم مرزها هستیم

رئیس پارلمان لبنان در سخنانی نسبت به مخالفت رژیم صهیونیستی با اصلاحات لبنان در پیش‌نویس توافقنامه ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف واکنش نشان داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان در واکنش به مخالفت طرف اسرائیلی با اصلاحات پیشنهادی لبنان تاکید کرد: لبنان توجهی به اخبار ضد و نقیض رسانه‌ها نمی‌کند و انتظار می‌رود که آموس هوکشتاین پاسخ را به ما منتقل کند چراکه روابط و تماس‌های ما منحصر به شخص او است.

وی افزود: نکات و اصلاحات مد نظر لبنان کاملا ساده بوده و پیش از ارسال رسمی با هیئت آمریکایی مورد بررسی قرار گرفته بود.

بری ادامه داد: آنچه اکنون اتفاق می‌افتد اختلافات و درگیری‌ها داخلی و انتخاباتی در اسرائیل است که به ما مربوط نمی‌شود و لبنان منتظر دریافت پاسخ رسمی و مکتوب از هوکشتاین است تا طبق آن تصمیم مناسب را اتخاذ کند.

این اظهارات پس از آن بیان شد که یک منبع سیاسی عالی رتبه اسرائیلی پنج شنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری آناتولی ترکیه اظهار کرد: یائیر لاپید، نخست وزیر اسرائیل با اصلاحات مورد نظر لبنان در متن توافقنامه مخالف است.

این منبع اسرائیلی در ادامه گفت: اسرائیل اصلاحات مدنظر لبنان بر پیش‌نویس توافقنامه را دریافت کرد، جزئیات این اصلاحات جدید که لبنان خواستار اعمال آنها بر متن توافقنامه است به اطلاع نخست وزیر رسید و او به تیم مذاکره‌ کننده دستور داد آنها را نپذیرند.

شنبه هفته جاری آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی پیشنهاد مکتوب خود برای توافق در این پرونده را تقدیم مقامات لبنان کرد و طی روز دوشنبه نشستی میان میشل عون، رئیس جمهوری، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای بررسی این پیشنهاد و پاسخ به آن برگزار شد.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف‌ نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف شد و طی چند ماه اخیر بار دیگر با میانجیگری آمریکا روند مذاکرات ازسرگرفته و به صورت جدی‌تر ازسوی هر دو طرف دنبال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha