• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401071607568
  • خبرنگار : 30077

رئیس جهاددانشگاهی استان خبر داد:

آموزش ۸۰۰۰ سرباز در طرح سرباز مهارت امسال در سمنان

آموزش ۸۰۰۰ سرباز در طرح سرباز مهارت امسال در سمنان

ایسنا/سمنان رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان از ارائه خدمات آموزشی به ۸ هزار سرباز در غالب طرح سرباز مهارت در سالجاری خبر داد

علی منصفی راد در گفت و گو با ایسنا با اعلام این خبر اظهار کرد: در راستای اجرای طرح سرباز مهارت در سال ۱۴۰۱ و براساس شیوه نامه ابلاغ شده از سوی قرارگاه مهارت آموزی طرح در سال ۱۴۰۱ این طرح در استان سمنان با سهمیه اختصاصی ۸ هزار نفر در سال ۱۴۰۱ در مرکز آموزش پدافند هوایی آجا در سمنان اجرا می شود.

وی افزود: در طرح سرباز مهارت امسال که از مرداد ماه آغاز شده است، تا کنون قریب به یک هزار سرباز در مرکز آموزش پدافند هوایی سمنان در دوره های مهارت آموزی اشتغال و کارآفرینی شرکت کردند.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان ادامه داد: همچنین تفاهم نامه‌ای مشترک فیمابین اداره کل ورزش و جوانان و جهاددانشگاهی استان سمنان مبنی بر فرآیند برنامه‌های طرح جامع مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح و بهره‌گیری از توان تخصصی جهاددانشگاهی به منظور استفاده از ظرفیت علمی، فرهنگی، فناوری، آموزشی و کارآفرینی منعقد شد.

منصفی راد اضافه کرد: در این تفاهم‌نامه‌ها منعقد و مقرر شد دوره‌های مهارت‌آموزی اشتغال و کارآفرینی به مدت ۲۴ ساعت و مهارت‌های زندگی به مدت ۱۲ ساعت برنامه ریزی برگزار شود.

وی افزود: با توجه به ورود کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از اول لغایت سوم هرماه به مراکز رزم مقدماتی، یک کتاب آموزشی با عنوان " مهارتهای کارآفرینی و کسب و کار و مهارتهای زندگی" که به همت جهاد دانشگاهی تهیه و و به چاپ رسیده است، در بازه زمانی فوق با همکاری و هماهنگی مسئولین دستگاه‌های درگیر در طرح در اختیار سربازان وظیفه قرار می گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان سمنان خاطرنشان کرد: سربازان موظفند در مدت زمان اختصاص داده شده که  ۱۵روز است، اقدام به مطالعه کتب نمایند، سپس برای هر کتاب به مدت ۸ ساعت آموزش حضوری جهت مشاوره و رفع اشکال برنامه ریزی شده است. و بلافاصله پس از برگزاری آموزش حضوری و با هماهنگی مرکز رزم مقدماتی آزمون پایانی برگزار خواهد گردید.

یادآور می شود، طرح جامع سرباز مهارت همه ساله با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان، جهاددانشگاهی و مرکز آموزش پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی برگزار می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha