• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401071607574
  • خبرنگار : 71516

رسانه‌های اسرائیلی: توافق با لبنان تنها راه نجات ساکنان مرزهای شمالی است

رسانه‌های اسرائیلی: توافق با لبنان تنها راه نجات ساکنان مرزهای شمالی است

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند که توافق با لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی تنها راه نجات ساکنان شمال اراضی اشغالی است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری المیادین، لیئات رون، خبرنگار و تحلیل نویس اقتصادی سایت واللا اعلام کرد: من از ساکنان شهرک‌های شمالی می‌خواهم به خیابان‌ها آمده و خواسته‌هایشان را فریاد بزنند و از مسئولان اسرائیلی بخواهند از آن‌ها حمایت کنند و اماکن امنی را برای آن‌ها بسازند همانطور که در غلاف غزه این کار را کرده‌اند. بیش از ۷۰ درصد ساکنان مرزهای شمالی اماکن امنی ندارند. از چهار تا ۱۰ کیلومتری مرزها وضعیت بدتر است. اگر هشدار درباره سقوط یک موشک تنها چند ثانیه قبل داده شود آن‌ها فرصت رفتن به پناهگاه را نخواهند یافت و زمانی که حزب‌الله جنگی را آغاز کند جنگ غزه در برابر آن چیزی نیست. هزاران موشک به سمت شهرک‌ها شلیک می‌شود و کسی که در مکان امنی نباشد کشته می‌شود یا زندگی‌اش در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی گفت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر پیشین اسرائیل و حامیان وی که قرار بود از شما محافظت کنند شما را در برابر حملات رها می‌کنند. اجازه این را ندهید و گول شعارهای سطحی را نخورید. ساکت ننشینید. توافق با لبنانی‌ها تنها راه نجات شما در زمان کنونی است و زندگی و فاجعه جمعی به همین توافق بستگی دارد.

روزنامه یدیعوت آحارونوت پنجشنبه به نقل از یک منبع سیاسی اسرائیلی اعلام کرد که این رژیم پیشنهادات لبنان درباره توافق ترسیم مرزهای دریایی را دریافت و با آن مخالفت کرده است.

عباس ابراهیم، عضو هیئت مذاکره کننده لبنان درباره ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی اعلام کرد: برای لبنان پاسخ اسرائیل درباره پیشنهاداتمان درخصوص ترسیم مرزهای دریایی مهم نیست. آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در مذاکرات باید مسئولیت را برعهده بگیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha