• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1401071607676
  • خبرنگار : 30188

خرید و ثبت دامنه در ایران

خرید و ثبت دامنه در ایران

شتابان هاست یکی از محبوب‌ترین ارائه دهندگان خدمات جستجو و بررسی دامنه، خرید و ثبت دامنه در پسوندهای مختلف است.به نظر شما اولین چیزی که در زمان راه‌اندازی یا اجاره یک فروشگاه یا مغازه به آن دقت می­‌کنیم چیست؟ داشتن فروشگاه­‌ها و کسب و کارهای مجازی هم تا حد زیادی شبیه به همین ماجراست. برای اینکه بتوانیم کسب و کار مجازی موفقی داشته باشیم، اولین و مهم­ترین قدمی که باید برداریم خرید و ثبت دامنه است.

به گزارش ایسنا به نقل از  شتابان هاست، در ادامه متن آموزش خرید دامنه قصد داریم دامنه‌ها و انواع آنها را به شما عزیزان معرفی کنیم.

چرا خرید و ثبت دامنه مهم است؟

در دنیایی که در آن زندگی می­‌کنیم، برای اینکه بهتر بتوانیم به مقصدی برسیم، با استفاده از نام خیابان­‌ها و کوچه­‌ها و پلاک­‌ها برای اماکن مختلف یک آدرس تعریف شده است.

اما در دنیای اینترنت که تنها کامپیوترها با همدیگر زندگی می­‌کنند خبری از اسم اشخاص و افراد شناخته شده برای خیابان‌ها نیست. در اینترنت، هر وب­سایت و اپلیکیشن به یک کامپیوتر به نام سرور متصل شده است.

از آنجایی که شهروندان دنیای اینترنت (کامپیوترها) به زبان کد و عدد با همدیگر صحبت می­‌کنند، به هر کدامشان برای شناخته شدن و اسم داشتن یکسری عدد داده شده است که به آن IP آدرس گفته می‌شود. برای مثال، آی­پی آدرس یا نام سرور­های گوگل در اینترنت برابر با 216.58.204.110 است و اگر این IP را در مرورگر خود وارد کنید سایت گوگل برایتان باز می‌شود.

اما استفاده از این اسم­‌های بی­ روح و عددی صرفا برای کامپیوترها جواب می‌دهد و واضح است که در استفاده روزمره از اینترنت نمی‌­توانیم این IP Address ها را حفظ کنیم. اینجاست که باید اقدام به خرید دامنه کنیم.

دامنه یا domain ها ساخته شده‌اند که ما را از حفظ کردن اعداد و ارقام نجات بدهند و به لطف آنهاست که می‌توانیم به راحتی اسم کلینیک یا مرکز مدنظرمان را به همراه پسوند .com در مرورگرمان وارد کنیم و به ادامه کارمان برسیم.

به عقیده بسیاری از متخصصین دنیای شبکه و اینترنت، اگر دامنه‌ها ساخته نمی‌شدند دنیای اینترنت خیلی زودتر از اینها نابود شده بود و معلوم نیست بشر چند صد سال از پیشرفت امروزش عقب می‌افتاد!

چه دامنه‌ای را ثبت و خریداری کنیم؟

برای ثبت دامنه یا دامین (domain) باید بدانیم که چه دامنه­‌هایی در وب سایت‌ها فروخته می‌شوند و بهترین سایت خرید دامنه کدام است.

وب سایت شرکت خدمات هاستینگ شتابان هاست برای خرید و ثبت دامنه در ایران: www.shetabanhost.com

در ادامه برخی از رایج‌ترین دامنه‌هایی که توسط کسب و کار های مجازی استفاده می‌شوند را مشاهده می‌کنید:

دامنه با پسوند com

رایج ترین دامنه‌ای که در سایت‌های خرید دامنه ثبت شده است .com می‌باشد که تقریبا توسط تمام وب سایت‌های دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. com که مخفف commercial به معنای تجاری­ست، بهترین گزینه برای سایت­‌هایی است که فعالیت تجاری انجام می‌دهند.

به رسمیت شناخته شدن این دامین توسط گوگل یکی از نقاط قوت خرید دامنه دات کام است که به شما این امکان را می‌دهد تا از خدمات تبلیغات گوگل (google ads) استفاده کنید و سئوی وب سایت‌تان را بهینه کنید.

دامنه با پسوند ir

هر کشوری می‌تواند برای خودش یک دامنه ملی داشته باشد که این domain می‌تواند مخفف نام آن کشور باشد و اغلب سازمان‌ها و مراکز دولتی و ملی مثل وزارتخانه‌ها، صدا و سیما، رسانه‌ها و سایت‌های خبری دولتی و... بجای پسوند .org ممکن است از آن استفاده کنند.

با این حال، بزرگترین مزیت خرید دامنه ir قیمت ارزان و اقتصادی آن می‌باشد و قیمت آن تقریبا یک بیستم دامین‌های دات کام است. همچنین بسیاری از وب سایت‌های فروش هاست و میزبانی وب این دامنه‌ها را رایگان در اختیار کاربران خود می‌گذارند.

اگر به دنبال خرید دامنه با قیمت مناسب هستید، .ir بهترین گزینه برای شماست.

خرید و ثبت دامنه در ایران

خرید و ثبت دامنه از محبوب‌ترین شرکت هاستینگ ایران

در 5 دقیقه‌ای که این متن را مطالعه کردید سعی شد تا به ساده‌ترین شکل دامنه‌ها و کاربرد آنها را به شما عزیزان آموزش بدهیم.

همانطور که گفتیم، دامنه یا دامین (domain) در واقع آدرس اصلی وب سایت‌هاست که آنها را در مرورگرهای‌مان مثل گوگل کروم و فایرفاکس وارد می‌کنیم و به ما کمک می‌کنند تا نیازی به حفظ کردن آی پی آدرس های طولانی نداشته باشیم. سایت‌های بسیاری در اینترنت وجود دارند که می‌توانید در آنها اقدام به ثبت دامنه اختصاصی یا خرید و فروش دامنه ثبت شده کنید. همچنین 3 نوع اصلی و پرفروش دامنه‌ها را به همراه کاربرد هر یک از آنها به شما عزیزان معرفی کردیم تا بدانید کدام مورد برای شما مناسب‌تر است.

پیشنهاد ما به شما عزیزان این است که برای خرید و ثبت دامنه در ایران به وب سایت شتابان­هاست به آدرس https://shetabanhost.com مراجعه کنید و یا با شماره (02491311031) با بخش مشاوران مشتریان شتابان هاست تماس بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha