• شنبه / ۱۶ مهر ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401071607783
  • خبرنگار : 90131

شناساندن استعمار به جامعه یکی از ابعاد مهم روشنگری است

شناساندن استعمار به جامعه یکی از ابعاد مهم روشنگری است

ایسنا/خراسان جنوبی امام جمعه بیرجند گفت: یکی از موضوعاتی که می‌تواند به مساله روشنگری کمک کند، شناساندن استعمار است لذا باید بیوگرافی صحیح از تاریخ شروع استعمار و اقدامات فاسد و مخرب آنان برای تسلط بر جوامع و کشورهای دنیا جمع‌آوری شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی، امروز شنبه ۱۶ مهر در جلسه مجمع استادیاران شبکه تربیتی صالحین استان با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) و هفته وحدت اظهار کرد: این دنیا عالم آفات و اضداد است و برای اینکه هر شیء سالم بماند راهکار مخصوص خودش را دارد به عنوان مثال برای سالم ماندن آهن باید آن را ضدزنگ زد.

به گزارش ایسنا، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نماز، روزه، حج، اعتکاف، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر مظاهر حب و بغض هستند اما اصل دین، حب و بغض است، تصریح کرد: گاهی در بیان حقایق و واقعیت‌ها توانایی نداریم و اینکه رهبر حکیم انقلاب می‌فرماید جهاد تبیین واجب فوری است به همین دلیل است.

وی افزود: برخی از افراد متعهد هستند و در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب تلاش می‌کنند اما این کار فردی است و باید طرح و برنامه‌ای در این زمینه باشد که از خانه و خانواده‌ها صورت بگیرد چراکه بقا و بنیان انسانیت و اسلامیت ما متصل به این مجموعه است که اگر سست شود دنیا و آخرتمان را از دست می‌دهیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی بر مدیریت رسانه مکتوب تاکید و بیان کرد: با وجود این همه تغذیه ناسالم فکری به گونه‌های مختلف و با ایادی استکباری و عناصر شناخته و ناشناخته، نمی‌شود انتظار داشت اندیشه نوجوانان و جوانان سالم بماند.

وی گفت: دشمن به سراغ افراد کم‌تجربه، سطح دانش پایین و احساسی می‌رود، آنان را در کار خود استخدام می‌کند و به وسیله خود آن جامعه را می‌کوبد و از دور به این افراد می‌خندد اما آنها تشخیص لازم را ندارند که خودزنی برای هیچ انسان عاقلی قابل قبول نیست.

عبادی با تاکید بر اینکه در جهت روشنگری، تبلیغات و فرهنگی باید کار همه‌جانبه با ضمانت اجرایی انجام شود، یادآور شد: دشمن در دشمنی سنگ تمام می‌گذارد و از روز اولی که انقلاب شده است در جهت وقت‌سوزی کاری کرده که ما فرصت فکر کردن پیدا نکنیم اما به هر حال حق وقتی در مقابل باطل قرار گیرد، باطل را نابود می‌کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha