• یکشنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401071708290
  • خبرنگار : 50046

مدیر کل دامپزشکی استان خبر داد:

صدور مجوز برای خروج بیش از ۱۰.۵ هزار تن شیر خام از خراسان شمالی

صدور مجوز برای خروج بیش از ۱۰.۵ هزار تن شیر خام از خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی از صدور مجوز برای خروج ۱۰ میلیون و ۵۵۹ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شیر خام از این استان به سایر استان ها خبر داد.

دکتر حمید رمضانی در مراسم تجلیل از برترین های حوزه دامپزشکی در این استان که امروز ۱۷ مهرماه برگزار شد، اظهار کرد: مجوز صادر شده برای خروج شیر خام از این استان طی ۶ ماه نخست سال گذشته ۹ میلیون و ۶۱۸ هزار و ۲۸۲ کیلوگرم بوده است.

وی گفت: علاوه بر آن طی ۶ ماه نخست امسال ۴۰۸ هزار و ۲۱۱ راس دام زنده از این استان خارج شده که این تعداد در مدت مشابه سال گذشته ۳۶۸ هزار و ۷۶۳ راس بوده است.

دکتر رمضانی با اشاره به اینکه طی امسال ۲۲۷ هزار و ۹۵۸ کیلوگرم گوشت قرمز و سفید از این استان خارج شده است، افزود: این میزان در ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۲۸ هزار و ۶۹۴ کیلوگرم بوده است.

وی توضیح داد: جمع کل مایه کوبی انجام شده دام ها علیه بیماری های مشترک دام و انسان یک میلیون و ۷۰۶ هزار و ۷۱۲ راس بوده است. جمع کل مایه کوبی انجام شده دام ها علیه بیماری های اختصاصی دام، ۴ میلیون و ۹۶۲ هزار و ۷۰۹ راس بوده است.

افزایش بهره وری در حوزه تولیدات دامی در استان

محمد محمدزاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی نیز در ادامه این مراسم بیان کرد: در خراسان شمالی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار راس دام سبک و ۸۳ هزار راس دام سنگین وجود دارد. علاوه بر آن میزان جوجه ریزی در هر دوره حدود ۳ میلیون قطعه است.

محمدزاده با بیان اینکه در حال حاضر بهره وری در حوزه تولیدات دامی در این استان افزایش یافته است، گفت: در گذشته میزان تولید شیر در هر راس دام ۱۰ تا ۱۲ کیلوگرم بوده و این در حالی است که اکنون به ۴۴ تا ۴۵ کیلوگرم رسیده است.

وی اظهار کرد: همچنین در گذشته به ازای هر ۱۲ کیلوگرم علوفه، یک کیلوگرم گوشت دام تولید می شد اما در حال حاضر به ازای هر ۶ کیلوگرم علوفه یک کیلوگرم گوشت تولید می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha