• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1401071808767
  • خبرنگار : 71610

ارسال نسخه نهایی پیش‌نویس توافق پیشنهادی ترسیم مرزها برای لبنان تا ساعاتی دیگر

ارسال نسخه نهایی پیش‌نویس توافق پیشنهادی ترسیم مرزها برای لبنان تا ساعاتی دیگر

دفتر اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری لبنان از ارسال نسخه نهایی پیش‌نویس توافق پیشنهادی ترسیم مرزها برای این کشور توسط میانجی آمریکا طی ساعات آتی خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت النشره، دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که میشل عون، رئیس جمهوری این کشور در تماسی تلفنی با آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان این کشور و اراضی اشغالی درباره آخرین تحولات در این پرونده گفت‌وگو کرد.

هوکشتاین در این تماس تلفنی عون را در جریان جزئیات گفت‌وگوهای اخیرش با مقامات رژیم صهیونیستی درباره پیش نویس توافق ترسیم مرزها و پاسخ آنها به اصلاحات پیشنهادی طرف لبنانی قرار داد.

هوکشتاین همچنین اعلام کرد که بررسی‌ها و گفت‌وگوها در این باره به پایان رسیده و نظرات مشخص شده است و تا ساعاتی دیگر نسخه نهایی پیشنهاد را برای لبنان ارسال خواهد کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است:  طرف لبنانی نسخه نهایی پیشنهاد هوکشتاین را به دقت بررسی خواهد کرد تا برای اتخاذ تصمیم مناسب آماده شود.

طبق بیانیه دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان، همچنین الیاس بوصعب، معاون رئیس پارلمان این کشور، عون را در جریان جزئیات مذاکرات با میانجی آمریکایی طی روزهای گذشته قرار داده است.

شنبه هفته گذشته آموس هوکشتاین، میانجی آمریکا در پرونده ترسیم مرزهای دریایی میان لبنان و اراضی اشغالی، پیشنهاد مکتوب خود برای توافق در این پرونده را تقدیم مقامات لبنان کرد و طی روز دوشنبه نشستی میان میشل عون، رئیس جمهوری، نجیب میقاتی، نخست‌وزیر و نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان برای بررسی این پیشنهاد و پاسخ به آن برگزار شد.

مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی برای ترسیم مرزهای دریایی میان دو طرف اکتبر سال ۲۰۲۰ با نظارت سازمان ملل آغاز شد اما این مذاکرات پس از پنج دوره در مه ۲۰۲۱ به دلیل اختلاف‌نظر دو طرف بر سر مساحت منطقه مورد مناقشه متوقف شد و طی چند ماه اخیر بار دیگر با میانجیگری آمریکا روند مذاکرات ازسرگرفته و به صورت جدی‌تر از سوی هر دو طرف دنبال شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha