• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401071808974
  • خبرنگار : 50046

کاهش صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری بجنورد

کاهش صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی شهردار بجنورد از کاهش تعداد صدور پروانه های ساختمانی در سطح این شهر خبر داد.

جواد حمیدی امروز ۱۸ مهرماه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: طی ۶ ماه نخست امسال هم تعداد پروانه های ساختمانی و هم متراژ این پروانه ها کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه پروانه های صادر شده هم به لحاظ تعداد و هم متراژ حتی با ۴ سال گذشته نیز قابل قیاس نیست، اظهار کرد: طی ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۵۶ فقره پروانه و طی امسال ۱۶۴ فقره پروانه صادر شده است.

حمیدی توضیح داد: هرچند تعداد پروانه های صادر شده طی ۶ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ فقره بیشتر است اما از لحاظ متراژ کمتر است.

به گفته وی، طی ۶ ماه نخست سال گذشته ۱۸۰ متر و طی سال جاری ۱۵۰ متر پروانه ساختمانی صادر شده است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه بیشتر درآمد شهرداری از محل پروانه های ساختمانی از محل متراژ این پروانه ها است، افزود: باید برای امر ساخت و ساز بخش خصوصی انگیزه ایجاد کرد و در این راستا باید کمیسیون ماده ۵ موضوع تراکمات را در شهر بجنورد تعیین تکلیف کند.

حمیدی به موضوع هفته وحدت نیز در ادامه اشاره کرد و گفت: شهرداری بجنورد انجام برخی از امور همچون رفت و روب، ساخت و ساز و کارهای عمرانی را در سطح شهر به خصوص در مناطقی که محل زندگی شهروندان اهل تسنن است را آغاز کرده است.

کاهش صدور پروانه های ساختمانی در شهرداری بجنورد

مغروری رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در ادامه این جلسه در ارتباط با اعتبارات شهرداری توضیح داد: جمع اعتبار مصوب شهرداری در سال ۱۴۰۱ رقم ۶۵۰ میلیارد تومان بوده که در اعتبار مصوب باید ۳۲۵ میلیارد تومان وصول درآمد داشته باشیم که طی ۶ ماه نخست امسال رقم ۲۵۱ میلیارد تومان محقق و جذب شده که معادل ۷۷ درصد اعتبار مصوب شده ۶ ماهه بوده است.

وی در ارتباط با اعتبار هزینه شده نیز بیان کرد: از ۶۲۵ میلیارد تومان اعتبار هزینه ای برای برنامه عملیاتی تعریف شده، ۳۱۲ میلیارد اعتبار مصوب هزینه کرد برای ۶ ماه نخست ۱۴۰۱ بوده که ۲۴۳ میلیارد تومان معادل ۷۸ درصد از اعتبار مصوب هزینه شده است.

مغروری با اشاره به بازار روز شهر بجنورد نیز بیان کرد: طی بازدید به عمل آماده از این بازار، یک سری مشکلاتی وجود دارد که سبب بروز نارضایتی تعدادی از شهروندان و افراد ساکن در آن مناطق شده است.

وی گفت: وجود ترافیک سنگین در اطراف بازار روز به خصوص در ساعات پایانی فعالیت این بازار یکی از مشکلات موجود است که باید برای آن چاره اندیشی کرد.

مغروری افزود: از سوی دیگر تعدادی از شهروندان در روزهای فعالیت این بازار، خودروهای خود را در داخل کوچه های حوالی بازار پارک می کنند که این امر سبب نارضایتی ساکنان آن کوچه ها شده و علاوه بر آن خود بازار نیز نیاز به انجام برخی از اقدامات همچون رنگ آمیزی و... دارد.

وی اظهار کرد: به منظور کاهش حجم ترافیک در نظر داریم تا بهره برداری از فضای بازار روز را به ۶ روز تقسیم کنیم.

موسوی یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد نیز در این جلسه به موضوع مرکز کنترل بحران شهرداری اشاره و خاطرنشان کرد: این پروژه یک پروژه تکراری و فسیلی بوده که در بودجه ادوار شهرداری قرار دارد و به صورت مکرر برای آن ردیف بودجه تعریف شده است.

وی تاکید کرد: از آنجاییکه بجنورد یکی از شهرهایی است که در معرض آسیب های مختلف هچون سیل، زلزله و ... قرار دارد، انتظار است که در ارتباط با اجرای این پروژه نیز ورود شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha