• دوشنبه / ۱۸ مهر ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1401071809115
  • خبرنگار : 71541

بررسی صنعت هوایی ایران در آخرین ممیزی نظارت بر ایمنی توسط بازرسان ایکائو

کسب نمره ۱۰۰ در مقررات ملی و ۶۷ در مقررات بین‌المللی

کسب نمره ۱۰۰ در مقررات ملی و ۶۷ در مقررات بین‌المللی

به گفته معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری، در آخرین ممیزی نظارت بر ایمنی توسط بازرسان ایکائو، صنعت هوانوردی ایران در حوزه مقررات ملی کشور، ۱۰۰ درصد نمره و در زمینه میزان انطباق با استانداردهای بین‌المللی، نمره ۶۷ را کسب کرده است.

به گزارش ایسنا، حسن خوشخو در نشست خبری سازمان هواپیمایی کشوری، درباره آخرین ممیزی نظارت بر ایمنی صنعت هوانوردی ایران توسط بازرسان ایکائو بیان کرد: در مجمع ۴۱ سازمان ایکائو سال ۲۰۲۲، در حوزه مقررات ملی کشور در حوزه هوانوردی، ۱۰۰ درصد نمره را گرفتیم، در حوزه ساختار سازمان هواپیمایی و توانایی مدیریت صنعت هوانوردی، ۹۰ درصد نمره را کسب کردیم، در حوزه بررسی سوانح هوایی نمره ۹۰ را گرفتیم، در زمینه میزان انطباق با استانداردها و مقررات بین‌المللی، نمره ۶۷ را گرفتیم و در حوزه خدمات ناوبری هوایی، عدد ۷۴ از ۱۰۰ را کسب کردیم.

وی درباره اینکه چرا در حوزه میزان انطباق با استانداردهای بین‌المللی، ایران نمره پایین‌تری را کسب کرده، توضیح داد: حوزه فرودگاهی ما از نظر تعداد بیش از ۸۰ فرودگاه را در کشور دارد و نهمین کشور جهان از نظر زیرساخت‌های فرودگاهی در دنیاست و به همین دلیل اگر عدد ما در حوزه فرودگاه از حوزه‌های دیگر کمتر است، بدین خاطر است که گسترش فرودگاه‌های ما در کشور بسیار زیاد است و حتی اگر یک پرواز هم در یک فرودگاه انجام شود، آن فرودگاه فعال محسوب می‌شود و این موجب شده ما در این رتبه کمی نزول داشته باشیم.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: در سال ۲۰۱۸، ایران در حوزه گواهینامه پرسنل هوانوردی ۷۸ و در حوزه و صلاحیت پرواز هم ۷۸ را کسب کرده بود؛ بنابراین در مجموع جمهوری اسلامی در حوزه انطباق با استانداردهای جهانی و رعایت الزامات و مقررات در دنیا، نمره قابل قبولی کسب کرده است. علی رغم تمام محدودیت‌هایی که در کشور وجود دارد. اگر ما به ماهیت سازمان هواپیمایی کشوری به عنوان نماینده جمهوری اسلامی در حوزه هوانوردی نگاه کنیم، دنیا از ما می‌خواهد که ایران انطباقش با مقررات بین‌المللی را مورد توجه قرار دهد و اینکه چقدر ما برای استانداردهای حوزه حمل‌ونقل هوایی اهمیت قائلیم.

خوشخو همچنین خاطرنشان کرد که گزارش رسمی بر اساس استانداردها و مقررات خود ایکائو پس از دو ماه منتشر می‌شود.

وی با اشاره به ممیزی ایکائو از سازمان هواپیمایی کشوری ایران و صنعت حمل و نقل هوایی گفت: براساس کنوانسیون شیکاگو اجلاس ایکائو هر یک سال یک‌بار برگزار می‌شود موضوع  چهل و یکمین اجلاس ایکائو تعیین اعضای شورا بود که ایران با حضور شش نفر از بازرسان سازمان در این اجلاس حضور داشت، جلساتی نیز با دبیرکل ایکائو داشتیم، همچنین برنامه‌های ۱۰ ساله صنعت هوانوردی ایران به ایکائو ارایه شد و آنها از نقش سازمان هواپیمایی ایران در بررسی سانحه هواپیمایی اوکراینی تشکر کردند.

معاون سازمان هواپیمایی همچنین با اشاره به پروازهای جام جهانی از ایران به قطر گفت: هیچ محدودیتی برای انجام پرواز به قطر نداریم و این اطمینان را به مردم می‌دهیم که نگرانی برای خرید بلیت قطر نداشته باشند و بلیت‌های پرواز قطر را در بازار سیاه و با قیمت‌های گران نخرند، کما اینکه قیمت بلیت پرواز قطر در بازه جام‌جهانی به ۲۰۰ میلیون تومان هم رسیده ، اما سازمان هواپیمایی  به هیچ وجه این قیمت‌ها را قبول ندارد، بلکه قیمت واقعی بلیت قطر حدود ۲۰ میلیون تومان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha