• سه‌شنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401071909813
  • خبرنگار : 50356

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور:

نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی به زودی در کشور راه‌اندازی می‌شود

 نخستین پارک علم و فناوری دامپزشکی به زودی در کشور راه‌اندازی می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور گفت: امروز افزایش تعداد استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های دانش‌بینان در حوزه دامپزشکی اهمیت دارد و تلاش می‌کنیم بستر این فعالیت‌ها به خوبی فراهم شود. در همین راستا به زودی اولین پارک علم و فناوری دامپزشکی در کشور با همت بخش خصوصی راه‌اندازی خواهد شد.

حامد زارعی امروز، ۱۹ مهر ماه، در مراسم تجلیل از فعالان بخش‌های دولتی و خصوصی و گرامیداشت هفته دامپزشکی که در تالا ابن‌هیثم دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، با اشاره به شعار خوراک دام سالم، دام سالم، غذای سالم و انسان سالم اظهار کرد: در این شعار تا قبل از انسان سالم باید اتفاقاتی رخ دهد تا سلامت انسان حفظ شود و این مهم جز با تلاش و خدمات شایان همکاران ما در سازمان دامپزشکی میسر نمی‌شود.  هر کدام از زنجیره این مسیر اگر دچار مشکل شود، نتیجه آن بر سلامت انسان اثر می‌گذارد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر تحولاتی جدی و اساسی در بخش دامپزشکی کشور آغاز شده و هم‌اکنون یک برنامه تحولی به لحاظ ساختاری، مالی، اداری، معیشتی و حمایتی در سازمان نظام دامپزشکی در حال اجراست. 

زارعی افزود: بر اساس آمارهای موجود خراسان رضوی یکی از بهترین استان‌ها در زمینه خدمات دامپزشکی از لحاظ کمیت و کیفیت محصولات تولیدی، پیش‌قراول بودن در تحولات سازمانی و... است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور بیان کرد: دامپزشکان به صورت شبانه‌روزی در کارخانه‌ها، واحدهای پرورش دامی، روستاها و مناطق صعب‌العبور و... تلاش و فعالیت می‌کنند. جهادگرانی که بی‌ادعا و بدون چشم‌داشت با حداقل حقوق و دستمزد وظایف خود را به جای می‌آورند. خوشبختانه دامپزشکی مشهد هیچ تعطیلی ندارد.  

زارعی تاکید کرد: هر روز از هفته دامپزشکی تحت عنوان نامی نامگذاری شده است. امروز روز فناوری‌های نوین در زمینه دامپزشکی است. در حال حاضر هیچ عضوی از خانواده دامپزشکی نیست مگر اینکه از دانشگاه به اینجا آمده است. بدون حضور در دانشگاه امکان عضویت در این نظام نیست. بر این اساس این ۴۵ هزار عضو نظام دامپزشکی ۴۵ هزار فرهیخته دانشگاهی هستند اما از ظرفیت این تعداد در بخش‌های های‌تک، دانش‌بنیان و فناوری‌های نوین کمتر استفاده شده است.  

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور تصریح کرد: سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی کل کشور دوشادوش یکدیگر فعالیت می‌کنند. به زودی با به روز شدن سامانه‌های نظام دامپزشکی تاخیر در صدور پروانه پذیرفتنی نیست. امروز باید در این شرایط اقتصادی از تولیدکننده حمایت کرد و قدر آن دانست و نباید مانعی برای فعالیت این گروه ایجاد شود.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha