• سه‌شنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1401071909948
  • منبع : دانشگاه علم و صنعت ایران

دلایل افت تحصیلی در نیمسال‌های نخست از زبان رئیس دانشگاه علم و صنعت

دلایل افت تحصیلی در نیمسال‌های نخست از زبان رئیس دانشگاه علم و صنعت

رئیس دانشگاه علم و صنعت به دانشجویان نوورود دانشگاه توصیه کرد در نیمسال‌های اول و دوم تحصیل در مقطع کارشناسی، به مقررات آموزشی و تلاش برای کسب بهترین نتیجه، توجه جدی داشته باشند چرا که سطح نمراتشان در سرنوشت کل دوره تحصیل و اشتغال آنها بسیار موثر است.

به گزارش ایسنا، دکتر منصور انبیاء رئیس دانشگاه علم و صنعت، امروز سه‌شنبه ۱۹ مهرماه ۱۴۰۱ با حضور در تعدادی از کلاس‌های درس در دانشکده‌ علوم پایه، از روند برگزاری کلاس‌های دانشجویان ورودی جدید دانشگاه بازدید و نکات مهمی را به آنان متذکر شد.

دکتر انبیاء با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و ورود دانشجویان کارشناسی به دانشگاه علم و صنعت ایران، ضمن تاکید بر سطح علمی این دانشگاه و اشاره به اینکه بر حسب سوابق، دانش‌آموختگان این دانشگاه در جای‌جای کشور، حضور داشته و اثرگذارترین افراد در حوزه‌های مختلف هستند، گفت: بهترین کار، تحصیل است و زندگی اگر از محل علم و دانش اداره شود، لذت چند برابر دارد.

رئیس دانشگاه علم و صنعت در ادامه با اشاره به عواقب افت تحصیل دانشجویان در بدو ورود به دانشگاه اظهار داشت: ما در کمیسیون موارد خاص، عموما با دانشجویانی مواجه هستیم که اگر چه دوران دبیرستان را با نخبگی و نمرات عالی گذرانده‌اند، ولی به دلایل گوناگون در دو نیمسال اول، افت تحصیل پیدا کرده‌اند.

دکتر انبیاء به دانشجویان نو ورود توصیه کرد در نیمسال‌های اول و دوم تحصیل در مقطع کارشناسی، به مقررات آموزشی و تلاش برای کسب بهترین نتیجه، توجه جدی داشته باشند چرا که سطح نمراتشان در سرنوشت کل دوره تحصیل و اشتغال آنها بسیار موثر است.

وی اختلاف فضای دبیرستان و دانشگاه و اینکه در دانشگاه، بیشتر مسئولیت با خود دانشجوست را از جمله دلایل افت تحصیل دانشجویان در نیمسال‌های نخست برشمرد و توضیح داد: بر اساس سوابق، بهترین‌ها در دانشگاه علم و صنعت ایران جذب و پذیرش می‌شوند ولی برخی از این دانشجویان نخبه، در دو ترم اول با مشکلات درسی مواجه و نمرات در سطح انتظار، کسب نمی‌کنند که همین ضعف آموزشی، معدل کل دوره و پرونده آموزشی تا پایان دوره تحصیل آنان را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

دکتر انبیاء به عنوان رئیس دانشگاه و پدر معنوی دانشجویان، خطاب به به نوورودان دانشگاه گفت: در دو ترم اول تحصیل، کمتر تفریح و بیشتر تلاش کنید و حواستان به غفلت‌هایی که به دلایل مختلف بروز می‌کند، باشد که خدای نکرده به دلیل معدل کم، از فرصت ورود بدون آزمون به مقاطع بالاتر و یا جذب در کسوت استادی این دانشگاه پر افتخار، باز نمانید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علم و صنعت وی با تصریح بر اینکه دانشگاه علم و صنعت ایران به همه دانشجویان نخبه خود افتخار می‌کند، ابراز امیدواری کرد همه دانشجویان کارشناسی تا پایان دوره، موفق بوده و مقاطع بالاتر را در همین دانشگاه بگذرانند و هنگامی که وارد عرصه کار و اشتغال شدند، برای زندگی خود و کشور، افرادی اثرگذار و منشأ خدمت باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha