• سه‌شنبه / ۱۹ مهر ۱۴۰۱ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 1401071909978
  • خبرنگار : 30165

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت:

عملکرد حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس، بر پایه علم و فناوری بوده است

عملکرد حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس، بر پایه علم و فناوری بوده است

معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در خصوص برگزاری همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس، گفت: این همایش فرصت مغتمی است تا نشان دهیم، عملکرد حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس بر پایه علم و فناوری بوده و در حوزه‌های بهداشت، درمان، جراحی‌ها، امداد و انتقال، بیمارستان‌های صحرایی، بیماران شیمیایی و غیره دستاوردهای ارزشمندی کسب شده است و اثرات آن در آینده روش‌های نوین درمانی، انواع جراحی‌ها و توانبخشی افراد قابل رؤیت است.

به گزارش ایسنا، همایش ملی جایگاه علم و فناوری در دفاع مقدس و نمایشگاه جانبی آن در سه شنبه ۱۵ آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد. جهت برگزاری این رویداد کمیته علمی وزارت بهداشت در همایش ملی علم و فناوری در دوران دفاع مقدس به ریاست دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت تشکیل و دو نشست آن تاکنون برگزار شده است.

یونس پناهی، معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت در این باره اظهار کرد: در زمان دفاع مقدس ستاد اعزام اضطراری متشکل از پزشکان و جراحان فعالی بود که در لحظه جهت ارائه خدمات اورژانسی اعزام می‌شدند. ضروری است در این فرصت از این افراد قدردانی شود و اسامی آن‌ها در مستندی ثبت و ضبط شود.

پناهی تصریح کرد: این همایش فرصت مغتمی است تا نشان دهیم، عملکرد حوزه سلامت در دوران دفاع مقدس بر پایه علم و فناوری بوده و در حوزه‌های بهداشت، درمان، جراحی‌ها، امداد و انتقال، بیمارستان‌های صحرایی، بیماران شیمیایی و غیره دستاوردهای ارزشمندی کسب شده است و اثرات آن در آینده روش‌های نوین درمانی، انواع جراحی‌ها و توانبخشی افراد قابل رؤیت است.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، در نشست‌های کمیته با تایید اعضای حاضر محورهایی جهت برگزاری همایش و نمایشگاه شامل تجارب مدیریت بهداشتی و درمانی در دوران دفاع مقدس، علم و فناوری و مدیریت منابع در دوران دفاع مقدس، اقدامات تخصصی علمی و فناورانه در حوزه درمان در دوران دفاع مقدس، بهره گیری از دستاوردهای دفاع مقدس در پیشرفت علم و فناوری، بهره از دستاوردهای دفاع مقدس در پیشرفت علم و فناوری در مقابله با تهدیدات تروریستی و حوادث هسته‌ای نیروگاهی و CBRN و  استفاده از علم و فناوری در مدیریت عوارض ناشی از جنگ پیشنهاد شد.

همچنین در این نشست بر ضرورت برگزاری میزگردی با نگاه آینده حوزه طب رزمی و برگزاری کارگروه‌های تخصصی مختلف مانند کارگروه جراحی، بیهوشی، بیماری‌های عفونی و نوروسرجری تاکید شد.

تدوین یک کتاب جامع و مستقل در حوزه بهداشت و درمان در دفاع مقدس علاوه بر کتاب مقالات همایش، مستندی از این رویداد و رشادت‌های کادر بهداشت و درمان در زمان دفاع مقدس خواهد بود.

بهره‌برداری از ظرفیت‌های مراکز تحقیقاتی و مجلات تخصصی در حوزه بهداشت و درمان و دفاع مقدس از طریق برگزاری جلسات هم اندیشی با مراکز تحقیقاتی مرتبط با جنگ و حوادث ناشی از جنگ برای دریافت مقاله و مستندات میسر خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha