• چهارشنبه / ۲۰ مهر ۱۴۰۱ / ۰۸:۲۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401072010238
  • خبرنگار : 50177

رئیس کل دادگستری استان:

خون‌صلح خصلت‌ پسندیده مردم لرستان/ جامعه نیاز به صلح، سازش، امنیت و وحدت دارد

خون‌صلح خصلت‌ پسندیده مردم لرستان/ جامعه نیاز به صلح، سازش، امنیت و وحدت دارد

ایسنا/لرستان رئیس کل دادگستری لرستان گفت: جامعه نیاز به صلح، سازش، امنیت و وحدت دارد و این صلح و سازش زیربنای امنیت و تقویت اقتدار ملی است.

محمد رزم در مراسم خون صلح بخش خاوه شهرستان دلفان با تبریک میلاد حضرت رسول (ص) و هفته وحدت، اظهار کرد: خون صلح سنت حسنه و دیرینه‌ای است که ریشه در اعماق جان و دل، روح  و روان مردم عشایر غرب کشور و ریشه در مذهب و ملیت مردم لرستان و اهالی با صداقت شهرستان دلفان دارد.
وی بیان کرد: اتحاد و انسجام و همدلی در منطقه خاوه شهرستان دلفان را شاهدیم.
رئیس کل دادگستری لرستان با بیان اینکه در سومین روز هفته وحدت(وحدت بین اهل تسنن و شیعه) هستیم، افزود: این مراسم صلح و سازش به خاطر رضایت خداوند و عمل به سنت و دستورات پیامبر اکرم(ص) در این هفته با فضلیت انجام شد.
رزم با بیان اینکه مردم شهرستان دلفان، متدین، سنتی مذهب، بزرگ‌زاده و نجیب و اصیل هستند که به مهربانی و صداقت و مهروزی شهرت دارند، افزود: اهالی این شهرستان ولایت‌مدار هستند که اهل گذشت، صبوری، احسان، شکیبایی و صمیمیت هستند که ۲۶۵ شهید والامقام و ۸۲۶ جانباز تقدیم نظام کردند.
وی عنوان کرد: رئیس سفیدان و معتمدین محبوبیت خوبی در بین اهالی شهرستان دلفان وجود دارد و امروز شاهد جلب رضایت ۶۱ امین پرونده قتل عمد در لرستان هستیم.
رئیس شورای قضایی لرستان گفت: مراسم صلح وسازش(خون صلح و خون بس) از خصلت‌های پسندیده مردم لرستان و شهرستان دلفان است که در آیات و روایات از جایگاه رفیعی برخوردار  است.
رزم گفت: حکم قصاص صادر شده و با وجود قدرت بر اجرای حکم اولیای دم، گذشت کردند و این نشان از بزرگ‌منشی این افراد است.
وی بیان کرد: اولیای دم بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت و دریافت دیه گذشت کردند.
رئیس کل دادگستری لرستان اظهار کرد: خداوند در قرآن امر می‌فرمایند بین برادرانتان صلح و سازش برقرار کنید؛ براساس این آیات الهی خون صلح دارای اجر است و نهایت اجر برای این گذشت وعده بهشت ابدی است.
رزم با بیان اینکه امنیت یکی از مقوله‌های توسعه هر جامعه است، گفت: جامعه نیاز به صلح، سازش، امنیت و وحدت دارد و این صلح وسازش زیربنای امنیت است و تقویت اقتدار ملی است.
وی تصریح کرد: ایجاد صلح و سازش یکی از محورهای سند تحول قضایی است و در تلاش هستیم که این سنت پسندیده را در جامعه جاری و سازی سازیم.
رئیس شورای قضایی لرستان با تاکید براینکه همه ما باید به آن اشتراکات بین اهل سنت و تشییع بپردازیم، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری حفظ وحدت واجب است.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha